Hjælp
Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 13-04-04 09:59

Er der mon andre end mig, der leder efter oplysninger om Joen Berendsen
Wulffs oprindelse, død og nærmeste efterslægt? I givet fald hører jeg
meget gerne om det. Navnet kan staves på talrige måder.

Joen Berendsen Wulff, død mellem 1787 og FT 1801.

Lodsoldermand i Aalborg, ved datterens dåb 1770, skipper i Hals, ved
testamente 9.2.1787. (Jeg kan desværre ikke åbne 1787-folketællingen for
Hals på ddd.dda.dk)

gift 6.5.1765, Vor Frue, København, med Ide Margrethe Laursdatter
Thagaard, født ca. 1738, Thagaard, Humlum, Ringkøbing, datter af
gårdejer Laurids Jensen Thagaard og Maren Christensdatter Berg, begravet
4.5.1810 på Tjele kirkegaard, Randers.

FT-1801, Randers, Djurs Sønder, Nødager, Nødager Bye, , , 1,
Michel Jensen, 39, Gift, Huusbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Maren Sørensdatter, 34, Gift, Hans Kone, ,
Mette Michelsdatter, 12, Ugift, Deres Børn, ,
Jens Michelsen, 10, Ugift, Deres Børn, ,
Anne Kirstine Michelsdatter, 5, Ugift, Deres Børn, ,
Søren Michelsen, 2, Ugift, Deres Børn, ,
Mads Jacobsen, 30, Ugift, Tienestedreng, Wanwittig,
Anne Jacobsdatter, 68, Enke, Konens Moder, ,
*Ide Margrethe Wulf, født Thagaard, 64, Enke, Logerende, Sidder til
Leje,

Kendte børn:

1. Berendt Wulff, døbt 15.8.1765, Vor Frue, København.

2. Margrethe Wulf, døbt 25.4.1770, Budolfi kirke, Aalborg, gift
28.2.1806, Vindblæs, Randers med Jens Christian Lund, forvalter på Tjele
gods.

3. Christian Wulff – fik sønnen Jens Thagaard Wulff døbt 6.7.1803 i
Thisted købstad.

Venlig hilsen

Erling Vester Jacobsen

Fra : K. Thidemann

Dato : 13-04-04 13:18

On Tue, 13 Apr 2004 08:59:23 +0000 (UTC), "Erling Vester Jacobsen"
<erling@public3.bta.net.cn> wrote:

> [...]
>meget gerne om det. Navnet kan staves på talrige måder.
>
>Joen Berendsen Wulff, død mellem 1787 og FT 1801.

Hej Erling

Han må være her i FT

Aalborg, Kær, Hals, Hals bye, , ingen, Familie 35, FT-1787

Joen Berntsen, 62, Gift, Mand, Huusbeboer og farer til søes,
Ide Margrethe Jensdatter, 51, Ugift, hans kone, ,
Jens Christian Joensen, 10, Ugift, deres barn, ,
Johanne Marie Joensdatter, 15, Ugift, deres barn, ,
Caroline Joensdatter, 12, Ugift, deres barn, ,

Mvh
K. Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 13-04-04 14:15

> [...]

>gods.
>
>3. Christian Wulff – fik sønnen Jens Thagaard Wulff døbt 6.7.1803 i

Her her du 2 af døtrene
Caroline må være den pige der er 12 år 1787 i Hals.

Randers, Øster Lisbjerg, Skødstrup, Svinboe bye, , , 3, FT-1801
Jørgen Mørch Secker, 21, Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Caroline Wulff, 26, Gift, hans Kone, ,
Magrethe Wulff, 31, Ugift, Konens Søster, ,
Thomas Jørgensen, 1, Ugift, hosbondens søn, ,
Maren Sørensdatter, 28, Ugift, tjenestepige, ,
Maren Jensdatter, 26, Ugift, tjenestepige, ,
Niels Jacobsen, 24, Ugift, tjenestekarl, Nationalsoldat,

Mvh
K. Thidemann

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 13-04-04 15:15