Hvilket netkort?
Fra : Martin Bundgaard

Dato : 30-04-01 16:39

Jeg skal ha' mig et STABILT netkort, men er i tvivl om hvilket af to
følgende det skal være:

3COM Etherlink 100

Intel EtherExpress 100+ WOL

Jeg hælder mest til EtherExpress kortet, men vil lige høre om der er nogle
der har haft gode/dårlige oplevelser med nogle af kortene.

-mb

Fra : Ib Thomsen

Dato : 30-04-01 20:36

Hej

Jeg har selv haft et intel netkort og der var aldrig problemer med den, dvs.
100% stabilt..

Men 3Com netkort er jo også kendt for deres gode kvalitet... så jeg ville
nok vælge den
der er billigst..

Venlig Hilsen
Ib Thomsen

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 01-05-01 07:59

> Jeg hælder mest til EtherExpress kortet, men vil lige høre om der er nogle
> der har haft gode/dårlige oplevelser med nogle af kortene.

Så længe du holder dig til 3Com, Intel eller Dlink, kan det ikke gå helt
galt.
De er alle 3 kendt for at lave gode og stabile kort.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 01-05-01 15:45

> Så længe du holder dig til 3Com, Intel eller Dlink, kan det ikke gå helt
> galt.
> De er alle 3 kendt for at lave gode og stabile kort.

Jeg har selv et D-Link 530TX nu, men det kører ustabilt sammen med windows
2000 når det bliver belastet... dog ingen problemer i *bsd.

-mb

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 02-05-01 08:56

> Jeg har selv et D-Link 530TX nu, men det kører ustabilt sammen med windows
> 2000 når det bliver belastet... dog ingen problemer i *bsd.

Nu er winblows jo ikke kendt for at være stabilt i sig selv, så tror du
ikke fejlen ligger her?

Fra : René Jensen

Dato : 01-05-01 19:22

Martin Bundgaard wrote:
> Jeg skal ha' mig et STABILT netkort, men er i tvivl om hvilket af to
> følgende det skal være:
>
> 3COM Etherlink 100
>
> Intel EtherExpress 100+ WOL

Begge kort er alt for dyre efter min mening, køb hellere et kort fra
NetGEAR (som ejes af Bay Networks).

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 02-05-01 09:00

> Begge kort er alt for dyre efter min mening, køb hellere et kort fra
> NetGEAR (som ejes af Bay Networks).

Korrekt, kortene er dyre, men ikke for dyre.
Vil man have kvalitet må man betale for det.
Jeg har selv døjet med skodkort (dem til 100-200 kr), hvor de brændte af
fra en side af.
Så investerede jeg 500 kr i et 3Com (3C905B) og har ikke haft problemer
siden.