virus warning << delete my email >>> from ~
Fra : Hugh Watkins

Dato : 06-04-04 17:56

do not read any messages from me with this email address

just delete them

I do not send personal mail from here
someone else has an infected computer with this address in it

tne messages are forgeries

Hugh W

--
Welsh genealogy - Merionethshire
http://www.rootsweb.com/~wlsmer/index.html

Fra : support@bk6.dk

Dato : 06-04-04 20:18

Alle kan få kontrolleret ens computer for virus gratis online på denne
adresse

http://www.pandasoftware.com/com/dk/ eller

http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp eller

http://www.bitdefender.com/html/free_tools.php

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 06-04-04 22:03

support@bk6.dk wrote:
> Alle kan få kontrolleret ens computer for virus gratis online på denne
> [...]

Problemet er bare, at det er for sent at forsøge at skanne sin PC for
virus, hvis man allerede HAR åbent "en af de slemme" - for så når man
aldrig så langt.
--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 06-04-04 23:06

On Tue, 6 Apr 2004 23:03:16 +0200, "Jeannie Kristensen [4700]"
<ikke-muligt@intet.intet> wrote:

>Problemet er bare, at det er for sent at forsøge at skanne sin PC for
>virus, hvis man allerede HAR åbent "en af de slemme" - for så når man
>aldrig så langt.

det er alltid for sent hvis man ikke gjør noe for å sikre seg på
forhand. Dette er forsøk til å kontrollere situasjonen og så
selvfølgelig må man ta skrittet til å reparer sitt utstyr samt også å
anskaffe seg tilsvarende for å ungå tilsvarende situasjoner i
fremtiden

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : support@bk6.dk

Dato : 06-04-04 23:51

"Jeannie Kristensen [4700]" <ikke-muligt@intet.intet> skrev i en meddelelse
> Problemet er bare, at det er for sent at forsøge at skanne sin PC for
> virus, hvis man allerede HAR åbent "en af de slemme" - for så når man
> aldrig så langt.

Helt enig
Det er ingen skam at få en virus på computeren - det kan ske for alle - men
ikke gøre noget ved det er dumt - eller slet ikke have et antivirusprogram
installeret - det sidste kan næsten kaldes Ondt.

Chris

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-04-04 09:25

<support@bk6.dk> skrev:

>ikke gøre noget ved det er dumt - eller slet ikke have et antivirusprogram
>installeret - det sidste kan næsten kaldes Ondt.

Hovhov kom nu ned på jorden igen.
Underligt nok er det ofte dem der har antivirus installeret, der får
virus.

Jeg har hverken virus eller antivirus men vil ikke kaldes ond af den
grund.

www.aner.dk/

Fra : Bent Fleron

Dato : 07-04-04 10:19

)

> Underligt nok er det ofte dem der har antivirus installeret, der får
> virus.

Det skyldes jo nok man omgiver sig med en falsk sikkerhed.

> Jeg har hverken virus eller antivirus men vil ikke kaldes ond af den
> grund.

Det er rimeligt nok
men så ved du også hvordan man skal undgå ondsindede filer, altså
såkaldte massmailers. Men har du overvejet at man godt kan få virus på
sin pc blot ved at surfe på nettet ? Fx ved jeg også hvordan man undgår
alm. virus, men jeg benytter alligevel opdateret antivirus.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 07-04-04 10:39

On 2004-04-07 11:18:41 +0200, "Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> said:
> [...]
> sin pc blot ved at surfe på nettet ? Fx ved jeg også hvordan man undgår
> alm. virus, men jeg benytter alligevel opdateret antivirus.

Det kan man nu kun med en usikker browser...

Eller man kan bare bruge en Mac, så slipper man for alt den slags skidt! ;)

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-04-04 11:32

Bent Fleron skrev:

>Det skyldes jo nok man omgiver sig med en falsk sikkerhed.

Nemlig.

>såkaldte massmailers. Men har du overvejet at man godt kan få virus på
>sin pc blot ved at surfe på nettet ? Fx ved jeg også hvordan man undgår
>alm. virus, men jeg benytter alligevel opdateret antivirus.

Enten *kan* jeg undgå dem, eller jeg er usandsynlig heldig. Jeg har
aldrig haft virus på nogen af mine maskiner i de ca. 8 år jeg har
brugt Nettet regelmæssigt.

www.aner.dk/

Fra : support@bk6.dk

Dato : 07-04-04 22:39

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Enten *kan* jeg undgå dem, eller jeg er usandsynlig heldig. Jeg har
> aldrig haft virus på nogen af mine maskiner i de ca. 8 år jeg har
> brugt Nettet regelmæssigt.

OK - Men da jeg har - naturligt - min mailadresse hos rigtig mange og ikke
mindst på min web-side - ja så er jeg en af dem der modtager rigtig mange
mails med virus hver eneste dag. Den sidste uge, godt 700 mails.
Uden at vil beskylde nogen - så kan jeg se at lige så snart der kommer en ny
virus i omløb, så på det nærmeste vælter det ind - desværre fra mange
slægtsforskere - nu'vel jeg ved godt at moderne vira indsætter en falsk
afsender adresse.
Derfor opfordre jeg også til at alle har et opdateret antivirusprogram
installeret - og det kan kun gå for langsomt.

> Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

Enig

Med venlig hilsen
Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk -
support@brotherskeeper.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-04-04 23:03

<support@bk6.dk> skrev:

>OK - Men da jeg har - naturligt - min mailadresse hos rigtig mange og ikke

Det har jeg vist også.

>mindst på min web-side - ja så er jeg en af dem der modtager rigtig mange
>mails med virus hver eneste dag. Den sidste uge, godt 700 mails.

Jeg har ingen ugestatistik, men har i perioder været på ca. 100 i
timen.

> [...]
>virus i omløb, så på det nærmeste vælter det ind - desværre fra mange
>slægtsforskere - nu'vel jeg ved godt at moderne vira indsætter en falsk

Nemlig. Jeg modtager jævnligt med bl.a. din afsenderadresse, uden det
betyder det mindste.

>Derfor opfordre jeg også til at alle har et opdateret antivirusprogram
>installeret - og det kan kun gå for langsomt.

Og så falder en del af dem i søvn, for nu er de jo sikret.
Antivirusprogrammer er nemlig altid et skridt foran
virusprogrammørerne, så den nye virus er altid forudset.

www.aner.dk/