Slægt bortgives til værdigt trængende.
Fra : Valdemar Lund

Dato : 30-03-04 20:56

Min morfars slægt er fra nordfjends med bl.-a. navnet Albrechtsen.
Den ældste af mine morbrødre fortalte at vi var i familie med Hans
Albrechtsen i Viborg (Herreekvipering) Der var to familier i Borup af dette
navn, først på et meget sent tidspunkt fandt jeg ud af at det var den anden
som jeg skulde have forsket i.
Så jeg har meget liggende som andre evt. kunne have glæde af, det er mest
bønder i Borup, Knudby, Kurgaard, Kjølsen Vordegaard, Kvols og med navne som
Tønnesen, Villumsen, Bollesen, ect.
det vil glæde mig at give det bort til nogen som har brug for det.
Traditionen siger at Rane Joensen havde borg hvor nu ligger Vordegaard,
(Hjarbæk fjord) og med de gamle herremænds ret til brudenatten med de
kønneste af bønderpigerne, var jeg på et tidspunkt ret sikker på at være i
Familie med nævnte Rane. nu kan det så gå videre til en anden.

Mvh. Valdemar Lund.