Tabt data ved skift af SIM-kort på SE T68i~
Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-04-04 20:18

Hej.

Jeg ville lige prøve at skifte SIM-kort på min Sony Ericsson T68i, men efter
at havde skiftet frem og tilbage igen, var alle beskeder forsvundet. Både
dem, der lå i "sendte meddelelser" og dem i indbakken.

Kan det godt nok være rigtigt, at de beskeder bare er væk? Troede da ikke,
at hukommelsen blev slettet af, at man tog batteriet ud, men det er
tilsyneladende tilfældet. Intet back-up batteri eller noget?

Kan jeg sørge for at telefonen gemmer beskederne på SIM-kortet i stedet for
på telefonen eller er der bare ikke noget at gøre?
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Max

Dato : 28-04-04 08:25

> [...]

> at hukommelsen blev slettet af, at man tog batteriet ud, men det er
> tilsyneladende tilfældet. Intet back-up batteri eller noget?

Det er ikke når du tager batteriet af men når du fjerner simkortet...

> Kan jeg sørge for at telefonen gemmer beskederne på SIM-kortet i stedet
for
> på telefonen eller er der bare ikke noget at gøre?

Jeg har endnu ikke fundet muligheden, men du kan i hver besked du gerne vil
gemme gå ind i menuen og trykke på gem...det kommer den på simkortet...

/MAx

Fra : Jacob Larsen

Dato : 29-04-04 09:02

> efter

> Det er ikke når du tager batteriet af men når du fjerner
> simkortet...

En bekendt har samme tlf og jeg fik hende til at tage SIM-kortet ud og sætte
det i igen. Hendes beskeder fra telefonen forsvandt ikke. :-/

> for
>
> Jeg har endnu ikke fundet muligheden, men du kan i hver
> besked du gerne vil gemme gå ind i menuen og trykke på
> gem...det kommer den på simkortet...

Ja, ok. Det kunne jeg da gøre med de "vigtigste" beskeder så, men lidt surt
at det er så besværligt. Det er da bedre end ingenting, så tak for hjælpen.
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : L@rs K

Dato : 30-04-04 09:42

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> En bekendt har samme tlf og jeg fik hende til at tage SIM-kortet ud og
sætte
> det i igen. Hendes beskeder fra telefonen forsvandt ikke. :-/

Det er ikke fordi man fjerner batteriet, at telefonen sletter "indbakken" !
Det er heller ikke fordi man fjernet SIM kortet, at telefonen slettet
"indbakken" !

Det er fordi man SKIFTER SIM kortet, at telefonen sletter "indbakken" !
Det samme gælder hvis man skifter "konto" på e-mail klienten....

Det er SonyEricsson's logik !!!
NYT abonnement i telefonen = NY bruger af terminalen = SLET "indbakken" !

L@rs

Fra : Jacob Larsen

Dato : 30-04-04 15:27

"L@rs K" <Lars.k@RUNBox.com> wrote in message
> [...]
> på e-mail klienten....
>
> Det er SonyEricsson's logik !!!
> NYT abonnement i telefonen = NY bruger af terminalen =

Underlig logik fra deres side. En tlf skal da kun gøre det, jeg beder den
om. :-/
--
mvh. Jacob Larsen