Problem med Bluetooth USB adapter BTA 3000~
Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 27-04-04 15:54

Kære Nyhedsgruppe

Jeg har netop købt en Bluetooth USB adapter, BTA 3000 fra Zitech, men har
problemmer med kommunikationen til mobiltelefonen, en SonyEricsson T68i. Har
nu forsøgt nogle timer med at af- og geninstallere software.

I starten af forløbet fik jeg noget der lignede en forbindelse - hvor jeg
kunne parre de to enheder. Og en enkelt gang fik jeg overført een
"kontaktperson" til mobiltelefonen. Men de to enheder kan nu slet ikke
opdage hinanden mere...

Jeg anvender Windows 98 SE. Der er medfølgende software på CD fra Cellink,
Widcomm1.1 og fra SonyEricsson, XTNDConnect mm. Skal begge systemer
installeres?

Der er problemer med at afinstallere SonyEricssons Communications suite -
programmet låser i den sidste del af forløbet.

I manualen for adapteren står, at PC'en ikke vil kunne fungere som master
med Windows 98 SE - kun som client. Er det et problem? Endvidere hævdes, at
man kan installere lidt ekstra software til PC'en fra Kerio, Win Route Lite
og så vil man kunne bruge PC'en som Bluetooth server. Kerio's hjemmeside har
ikke den software - så det har jeg ikke forsøgt.

Jeg har mistanke til, at Windows (via hardware plug&play) opfatter, at der
findes en bluetooth-adapter isat på tidpunkter, hvor den ikke er isat. Kan
man fjerne den opfattelse?

- Håber nogen kan hjælpe.

Mvh. Viggo