3 telefonerne og andre net
Fra : Martin Schultz

Dato : 26-04-04 21:30

Hejsa

Jeg har kigget lidt på 3s tilbud med telefoner og spekulere på om det er
muligt at bruge dem med fx. et telmore sim kort* som alm. telefon hvis man
fandt ud af at man ikke behøvede 3G?

*(De er sikkert simlåst men ud over det.)

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Morten Trab

Dato : 26-04-04 21:51

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har kigget lidt på 3s tilbud med telefoner og spekulere på om det er
> muligt at bruge dem med fx. et telmore sim kort* som alm. telefon hvis man
> fandt ud af at man ikke behøvede 3G?

Jeg har set på flere fora at det skulle være muligt at bruge normale simkort
i 3 telefonerne, men jeg har dog ikke forsøgt mig med min NEC e313...

> *(De er sikkert simlåst men ud over det.)

Ja, de er låst, men NEC'erne har en kode du bare skal taste ind, og den
findes på diverse fora omhandlende 3G rundt om på nettet...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Coach [4130]

Dato : 26-04-04 22:06

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, de er låst, men NEC'erne har en kode du bare skal taste ind, og den
> findes på diverse fora omhandlende 3G rundt om på nettet...

3 mobilerne er ikke simlåst, men "NET låst"

Og det med koden til at låse NEC'en op passer kun til dels.
Du kan godt taste koden, og bruge et GSM kort, men mobilen bliver resettet
når den slukkes.
Dvs. at for at bruge gsmkortet skal man taste koden igen.

Og det virkede slet ikke med mit Sonofon kort.
Jeg kunne ikke se ½ af menuerne, og jeg kunne ikke foretage et opkald.

mvh
Bri@n