Motorola A920 firmware - sidste nyt
Fra : Thunder

Dato : 21-04-04 18:07

30.80.15 er en tysk/østrisk sprog version. Den vil ikke hjælpe. 21.58.01
skulle være engelsk. Den danske kommer i slutningen af denne måned.
Installation af 3. parts programmer virker, Bluetoth virker, dog er IR ikke
slået til , hvilket er noget lort, og bliver det først i en senere version
som man skal betale for.

I Australien er både IR og Bluetoth slået til og opgraderingen er gratis. +
at kunderne får en gratis CD med Desktop suite 1.2.
Den version der har der hedder 30.83.12

Jeg har lidt svært ved at se hvordan dette kan være lovligt, specielt når
man tænker på at der har været tilfælde hvor kunder der har stået på nakken
af 3 i UK, har fået en telefon ombyttet til en der har alt slået til. Gratis
vel og mærke.

Jeg vil næsten opfordre alle der har en A920 gennem 3, til at kontakte dem
og forlange at få en Firmware hvor alt er slået til + at den skal være
gratis.

Vi kan også lave en underskriftsindsamling her og nu. Så alle der mener at
vi skal have en Firmware hvor alt er slået til + at den skal være gratis,
kan så lave et svar til denne gruppe/post. I skal ikke sende mig en mail.

Jeg samler det hele sammen til sidst og smider det i nakken på 3. Husk at
skrive jeres rigtige navn.

Med venlig hilsen

Jan Johansson

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 21-04-04 22:03

Der har været sagt 117 forskellige ting om den firmware... Vent nu og se
hvad den nye firmware indeholder, til du rent faktisk har den på din
telefon. Alt andet indtil nu har været rygter og spekulationer.

Vhils Morten

Fra : Thunder

Dato : 23-04-04 13:03

Tag lige et kig her:

http://www.3g.co.uk/PR/Dec2003/6183.htm

http://www.mtekk.com.au/browse/page687.html

http://www.3g.co.uk/PR/Jan2004/6323.htm

Og for at slå det helt fast: Det med at den nye opgradering kommer sidst i
denne måned og at den ikke indeholder IR, kommer fra 3's egen kundeservice.
Også det at de senere vil komme med en ny version som man kan købe, som så
vil indeholde IR.

Som jeg ser det, er en Firmware opgradering ikke et nyt produkt men en
udbedring af evt. mangler. Derfor må 3 ikke tage penge for en sådan Firmware
opgradering.

Med hensyn til om Firmware opgraderingen åbner så man kan installere 3.
parts programmer, er 3's kundeservice lidt uenige om, da det afhænger af
hvem man snakker med.

Men en sådan SW lås er ikke helt ren i kanten, da det jo skulle stå
forbrugeren frit at installere/ændre på opsætningen af sin computer uden 3's
indblanding.

3's kundeservice har også udtalt at hvis man lægger en anden sprog version
af Firmware'n ind på A920, så bortfalder garantien. Og den er heller ikke
helt ren i kanten.

Det kan sidestilles med Sony Ericsson's udtalelse om at garantien ville
bortfalde hvis SIM låsen på deres telefoner blev låst op. Den sag har været
oppe og vende i Forbrugerrådet, som kom til den konklusion at så længe det
blev gjort af et autoriseret værksted så skulle der ikke være et problem.
Hvorfor SE's udtalelse tilsidesætter købe/forbrugerloven.
http://www.fbr.dk/det_mener_vi/presse/alle/presse089/

Det vil sige at man godt skulle kunne få et autoriseret værksted til at
lægge en anden sprog version af Firmware'n ind på sin telefon uden at miste
garantien. Det er så op til 3 at bevise at dette forårsager fejl i
telefonen.

Med venlig hilsen

Jan Johansson