Sjov oplevelse
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 30-04-01 14:44

Hejsa.

I går var et par fiskekammerater og jeg af sted til limfjords
konkurrencen. Der blev ikke fanget mange fisk, men en sjov oplevelse
havde jeg da.

Vi startede kl. 04.45 og der var allerede flere andre fiskere ude ved
vandet. Jeg fisk sat wobler og ophænger fluen (børste orms imitation)
på linen og vadeturen kunne starte.

Ca. 1 time efter fik jeg et enormt hug og modhugget var perfekt. Det
mærkedes faktisk som en meget stor fisk, men jeg blev klogere. Da jeg
kort tid efter fik fisken helt ind, sad der 2 blanke regnbuer. En på
ophænger fluen og en på wobleren. De har garanteret forsøgt at svømme
hver sin vej, det mærkedes ihvertfald sådan.

De var hver ca. 1 kg, men blev hurtigt hægtet af, der jeg jo hurtigt
fattede at der måtte være en stime derude.

Næste kast sagde det bang igen og ind kom endnu en flot regnbue. Dog
var den lidt større, 35 cm. Den forsvandt dog også i det blå igen, da
jeg på en eller anden måde tabte den, da jeg skulle hægte den fast i
bæltet (til stor morsomhed for de andre fiskere tror jeg).

Har i før prøvet at have ørred på både ophænger og blink? Det er
ihvertfald første gang jeg har og er en noget speciel oplevelse.

Mvh. Brian

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 30-04-01 17:40

Jeg har prøvet det flere gange under torskefiskeri. Det er altså noget, der
kan mærkes! Første gang troede jeg faktisk, at jeg havde een af de helt
store kysttorsk på krogen, men ak nej. ;)

Mvh.

--
Martin N. Rasmussen
Netikette? Find forklaringen på http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : STEEN JESSEN

Dato : 30-04-01 18:28

Jeg har prøvet med 2 havørreder på Ærø.
Jeg troede det var een stor, men i stedet var det
2 små. Det lykkedes dem dog at knække spidsen
på min stang.

Martin Nystrup Rasmussen <netfiskeren@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NHgH6.68181$o4.6064070@news010.worldonline.dk...

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 30-04-01 20:56

"Brian B. Christensen" <nope@nope.nope> wrote in message
> Hejsa.
.........>
> [...]
> jeg på en eller anden måde tabte den, da jeg skulle hægte den fast i
> bæltet (til stor morsomhed for de andre fiskere tror jeg).

Ærgeligt......Jeg kom til at tænke på 35 cm......Sådan en burde vel også ha
en chance mere - men det fik den jo så også

Bedre held næste gang

Ulrik

Fra : Pickwick

Dato : 07-05-01 16:40

En chance mere til hvad? Regnbuer yngler (forhåbentlig) ikke i danske
farvande, så de kan tages med god samvittighed uanset størrelse.

Fra : Fishymaster

Dato : 08-05-01 01:03

"Pickwick" <pickwick@dadlnet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> En chance mere til hvad? Regnbuer yngler (forhåbentlig) ikke i danske
> farvande, så de kan tages med god samvittighed uanset størrelse.

Der er ikke ført beviser for at regnbuer kan yngle på vildbane i DK dog har
man mistanke til at de har gjort det i en å på sjælland for nogle år siden,
denne mistanke er dog ikke bekræftet....

Om du vil sætte mindste mål på er op til din samvitighed ;)

Fishymaster

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 08-05-01 07:29

Jo, der er observeret ynglende regnbuer i Danmark. Et sted i Jylland, jeg
kan desværre ikke lige huske hvor. Men det er sjældent.
Men tag du bare alle de regnbuer du kan. det er jo faunaforurening at de
slipper ud, og det er også derfor at der ikke er fredning eller mindstemål
på dem.

mvh

Erik Breum Petersen

Fishymaster <meurer@mail.dk> skrev i en