Internet fra bærbar
Fra : Kim S

Dato : 12-04-04 10:40

Findes der en "how to, step by step" når man
skal lave en internetopkobling fra en bærbar
computer via Infrarød forbindelse til en mobiltlf ?
Internet-opkaldspunkt: NetBasis, altså tlfnr 16101
Mobilabb: Telmore.
Tlf: Siemens S55.
Jeg kan ikke lave et opkald med Telmore til 16101,
den melder "ugyldigt nr..."
Telmore kan ikke hjælpe, har forsøgt deres support ;-(
Mvh, Kim

Fra : Fischer

Dato : 12-04-04 11:01

> Internet-opkaldspunkt: NetBasis, altså tlfnr 16101
> Mobilabb: Telmore.
> Tlf: Siemens S55.
> Jeg kan ikke lave et opkald med Telmore til 16101,
> den melder "ugyldigt nr..."

Du kan ikke ringe op til dette nummer fra en mobiltelefon.
NetBasis kan ikke benyttes fra en mobiltelefon.

*Fischer

Fra : Kim S

Dato : 12-04-04 11:23

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan ikke ringe op til dette nummer fra en mobiltelefon.
> NetBasis kan ikke benyttes fra en mobiltelefon.

Hvilke muligheder har jeg så ?

Mvh, Kim

Fra : Fischer

Dato : 12-04-04 11:37

> Hvilke muligheder har jeg så ?

Jeg ser umiddelbart 3 muligheder:

1. Få oprettet GPRS på dit Telmore nummer og benyt dette i stedet for
dial-up.

2. Konvertér dit internet-abonnement til Nettid eller Netplus som
understøtter mobil-opkald.

3. Ring op til Oranges Wap-nummer 26265555 (blank brugernavn og password) og
kør din internet-forbindelse over det.
Hvis du bruger mail skal din SMTP-server så være: mail.orangenet.dk

*Fischer

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 12-04-04 18:00

> 3. Ring op til Oranges Wap-nummer 26265555 (blank brugernavn og password)
og
> kør din internet-forbindelse over det.
> Hvis du bruger mail skal din SMTP-server så være: mail.orangenet.dk

Nå - kan alle bare bruge Orange's nummer der, hvis man ikke har GPRS??

Hilsen Thomas

Fra : JMo.

Dato : 12-04-04 18:26

Thomas Jacobsen wrote:

> Nå - kan alle bare bruge Orange's nummer der, hvis man ikke har GPRS??

Som det ser ud pt., ja.

Fra : Kim S

Dato : 12-04-04 20:16

> 1. Få oprettet GPRS på dit Telmore nummer og benyt dette i stedet for
> dial-up.

Det har jeg, men kan ikke få det til at funke sammen
med den bærbare, med Siemens Datasuite installeret...

Mvh, Kim

Fra : Fischer

Dato : 13-04-04 07:48

> Det har jeg, men kan ikke få det til at funke sammen
> med den bærbare, med Siemens Datasuite installeret...

Jeg kender ikke Siemens Datasuite, men jeg kunne forestille mig, at det var
her det meste af opsætningen skulle ske.

Måske skal du først gennem punkt 2a i denne vejledning:
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/mobilitet/opsaetning/Siemens_S55_og_E-mail_via_GPRS.pdf

*Fischer

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-04-04 14:16

"Kim S" <No@mail.dk> wrote in

> [...]
> computer via Infrarød forbindelse til en mobiltlf ?
> Internet-opkaldspunkt: NetBasis, altså tlfnr 16101

Som du allerede har fået at vide virker Netbasis ikke med mobiltelefoner.

Jeg har imidlertid samme telefon og også Telmore og bruger GPRS. Det virker
upåklageligt. Jeg bruger Siemens egen Data suite til at ringe op og det
kører uden problemer - jeg fulgte bare vejledningen på TDC's hjemmeside.

Jeg har haft lidt DNS bøvl det sidste stykke tid, så jeg har ikke brugt det
så meget - men så er det jo meget rart at man kun betaler for det man
bruger.

Flemming