Deling på lan uden deling på wan.
Fra : Martin H. Christians~

Dato : 30-04-01 13:33

Har siddet og rodet lidt rundt på "net-faq.dk" men har
ikke kunne finde et tilfredsstillende beskrivelse af
disse 2 ting:

1)
2 computere forbundet til internet via alm. 56k modems
med 100mbit netkort til intern kommunikation og deling
af ressourcer, som f.eks. printer (Cross-kabel, forbundet).

modem <-> PC1 <-> PC2 <-> modem

Jeg har installet ipx, og aktiveret netbios via ipx.
(tcp/ip var jo installeret pga. internet forbindelse)

Efter installation af netkort og protekoller, unbinded jeg
tcp/ip, så kun "opkaldskort" var binded til tcp/ip, fordi
jeg ikke ønsker at man skal kunne se shares fra nettet
af (password-protected for en sikkerheds skyld).

Dvs. jeg har så vidt muligt at det har været til at finde,
har jeg forsøgt at isolere ressourcedeling på ipx og
internet på tcp/ip

Er den metode god nok ????
....nogen skjulte ting man skal ind og gøre for at lukke
hullet, eller svært at finde steder man skal ind for sikre
at fordeling imellem ipx og tcp/ip er complet ??

Hvordan kan jeg evt. test om det er godt nok?

2)
Hjemme hos migselv har jeg så også (snart) 2 computere
men her har jeg Netexpress og planlægger at skifte til den
ordning med router, og har derfor købt en switch.

PC1 <-> switch1 <-> router <-> switch1 <-> PC2

Men med hvordan sørger jeg for et minimum af sikkerhed
på et sådan setup, jeg går ikke ud fra at man ikke kan
bruge fil og printer deling med det setup eller kan man??

--
Martin