Lydkort
Fra : Batman

Dato : 30-04-01 12:46

Hej,

Jeg har et lydkort, som jeg prøver at regne ud. Det sad i maskinen da jeg
købte den, og det er et SB Live af en eller anden art. Jeg prøver at finde
ud af om der er en digital indgang som jeg kan køre en DAT ind i ( SPDIF ).
Hvordan kan jeg se om det kan lade sig gøre. I mixerenheden er der mulighed
for at slå "SPDIF in" til under indstillinger for både ind- og afspilning,
men det virker ikke rigtigt, eller også gør jeg det bare forkert. Den
digitale udgang i DATen er Coaxial, og det stik på lydkortet som jeg
mistænker for at være SPDIF er gult og af minijack-typen. I
enhedshåndtering står der at det er installeret som SB Live!Value, men jeg
tror nærmere at der er tale om SB Live 128 PCI, da Value udgaven ikke har
det gule stik iflg. SB hjemmesiden. Jeg har prøvet at afinstallere kortet i
Enhedshåndtering, med det resultat at computeren gik ned (endda 2 gange i
træk), så det gør jeg ikke igen. Jeg har prøvet at hente den driver der
hører til Live 128 PCI, men når jeg prøver at opdatere driveren, så kan den
ikke se at der er en driver i mappen. (Dette har jeg også prøvet før med mit
LASAT speed 2 modem ). Hvad gør jeg nu??

Hilsen Ricki

Fra : Fritze

Dato : 30-04-01 15:30

Der er ikke noget der hedder SB Live 128 PCI. Det er enten et SB Live eller
et SB 128 PCI og sidstnævnte har kun minijack stik.