Dybere i Frame Relay
Fra : Tage Andersen

Dato : 30-04-01 13:34

Det jeg mente var om der var en seperat kanal i den serielle forbindelse
mellem DTE og DCE som blev anvendt til LMI.

Ved at kikke på dit svar har jeg fundet frem til
www.frforum.com/basicguide/chap3.html hvor der bla. står .... "In contrast
to the LMI(which uses DLCI 1023), Annex D reserves DLCI 0 for PVC status
signaling."

I dit svar skriver du at LMI IKKE sendes i en separat VC ... lidt senere at
LMI ikke sendes i nogle af data-VC'erne. Kan du uddybe det ?

Som jeg forstår det, er der reserveret nogle DCLI adresser til LMI og de
DCLI adresser er forskellige afhængigt af typen af LMI-message og afhængig
af om man kører Cisco, ansi eller q933a indkapsling.

Jeg prøver at se om jeg har forstået det :

1. Der lånes af båndbredden mellem DTE og DCE i den serielle forbindelse for
at sende LMI'er, men uden at have en seperat kanal / frekvens til det. Når
data og LMI når frem til DCE'en sorteres de på baggrund af header'en i
frames'ene.

2. Når der ikke sendes data, lægges data-VC'en ned. Men LMI-VC'en holder
forbindelsen oppe med keep alive messages mm. Dvs at LMI rejser over nogle
andre VC's end data. Altså stjæler LMI'er ikke båndbredde fra data når
først man er inde i frame-relay skyen.

Have I got it right ?

mvh
Tage