Argh! Infrarøde møg!
Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 16-03-04 20:53

Jeg har lige fået mig en Nokia 3200 og prøver nu desperat at forbinde den
med min bærbare via infrarød. Det vil bare slet ikke virke. Computeren
reagerer slet ikke på telefonen. Jeg har installeret Nokia PC Suite, men
uden forbindelse til computeren kan det jo nærmest være lige meget. Jeg er
rimeligt på bar bund, så hvis der er nogen, der kan ryste op med nogle
guldkorn, så bliver jeg da glad.

mvh Claus

Og ja... Jeg HAR en IR port, der virker...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-03-04 21:15

"Claus Hegelund Skaarup" <skaarup75na@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> guldkorn, så bliver jeg da glad.
>
> mvh Claus
>
> Og ja... Jeg HAR en IR port, der virker...

Har du nu osse det
Jeg skriver sådan (lidt drillende) fordi der er to forskellige standarder på
IR; FIR og IrDa- den sidste er den mest almindelige.
Og du kan tit vælge blandt de to i din bios - så er det blot at vælge den
type, din mobilos bruger.
Og det plejer at være IrDa.
Muligvis står indstillingerne i din pc for højt mht overførselshastighed;
jeg kan køre 115200 både til min T68 og T39, men måske
Nokia har andre ideer (ikke at det er sket før...).
Til gengæld er S/E's eget program til mobilerne lidt sjovt: du skal ind over
kontrolpanelet og starte S/E's "ting" for at få tildelt
en virtuel com-port til din indbygged IR-port ! Og hvis installationen ikke
har valgt rigtigt for dig kand et tage tid at finde denne
detalje Måske Nokia bruger et lignende trick ?
Aayway - hvis du kører XP burde XP selv meddele dig når der kommer en ny
IR-forbindelse. Får du ikke denne meddelelse
er der et problem. Men så ved du det i det mindste før du starter programmet
og mistænker det

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 16-03-04 21:35

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg skriver sådan (lidt drillende) fordi der er to forskellige standarder

> IR; FIR og IrDa- den sidste er den mest almindelige.

Det er IrDa

> Muligvis står indstillingerne i din pc for højt mht overførselshastighed;
> jeg kan køre 115200 både til min T68 og T39, men måske
> Nokia har andre ideer (ikke at det er sket før...).

Jeg har sat hastigheden til 115200. Det skriver Nokia også på deres
hjemmeside at man skal prøve.

Jeg kører XP og det er en SMC IrCC Fast Infrared Port - iøvrigt i en Dell
Latitude C610, hvis det er til nogen hjælp.
Jeg kan ikke se nogen steder, at den har fået tildelt en virtuel com port.
Jeg har tildelt den com2 inde i Bios, men der er stadig ingen reaktion.

mvh Claus

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-03-04 01:05

> [...]
> Jeg har tildelt den com2 inde i Bios, men der er stadig ingen reaktion.

Nu skriver vi så meget om pc'en, men - øhhh - har du husket at aktivere
IR-porten på mobilen ?
Dumt spørgsmål, men jeg ku' selv ryge på den
Eller prøv at sætte hastigheden ned og/eller skifte com-porten til et ulige
tal.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 17-03-04 20:16

> [...]
> Dumt spørgsmål, men jeg ku' selv ryge på den
> Eller prøv at sætte hastigheden ned og/eller skifte com-porten til et

Jo jo. Jeg har skam husket at aktivere telefonen

Jerg har også prøvet det andet du skriver, men det virker næsten som om
PC'en slet ikke HAR en IR port... Der sker bare intet.
Og den HAR altså en IR port. Den står tydeligt i enhedshåndtering og den
konflikter ikke.

Jeg ved sgutte... - men tak for forsøget

mvh Claus

Fra : sfc

Dato : 16-03-04 21:16

> Og ja... Jeg HAR en IR port, der virker...

Prøv at følge Cellshoppens vejl. http://www.cellshop.dk/usbirda.html

Mvh Sid

Fra : René B

Dato : 17-03-04 21:08

Min 6800 skulle jeg sætte til Vishay 6101E før den kom til at virke.

MVH

René