Virker kun lokalt
Fra : Torben Mæhle

Dato : 30-04-01 11:14

Hej

Jeg sider og lejer lidt, og det virker pænt lokalt, men når siden bliver
lage på nettet for jeg denne her.
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified
/aspdemo/side1.asp, line 5

Hvad er der galt.
Jeg bruger UltarDev fra macromedia.

Venlig hilsen Torben

Fra : Søren Lundfald

Dato : 30-04-01 12:44

Torben Mæhle <Torben_news@maehle.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:RUaH6.67753$o4.6022315@news010.worldonline.dk...
> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default

Nok fordi din db ikke er sat op i DSN, dér hvor den ligger på nettet, som
den er på din egen maskine.
Lav en DSN-less fobindelse til db'en i stedet for.
Søren Lundfald
-------------------------------------
Greenland - what a wonderful world
http://www.ilulissat.gl

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-04-01 12:47

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> wrote in
<5dcH6.96$Dp6.12395@news.get2net.dk>:

> [...]
>som den er på din egen maskine.
>Lav en DSN-less fobindelse til db'en i stedet for.

og det kan du se, hvordan man går her:

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/dsnless.asp

--
I wrote to George W. Bush - you should do the same.
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Niels Henriksen

Dato : 30-04-01 13:49

"Torben Mæhle" <Torben_news@maehle.com> wrote in message
> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default

Der mangler at blive angivet et Data soúrce name. Det skyldtes sikkert at
det ikke er oprettet i kontrolpanelet på serveren.

Hvis du bruger Access, så kan jeg anbefale at du bruger en DSN-less
forbindelse.

Du kan læse mere på www.netcoders.dk og www.activeserverpages.dk

--
Niels Henriksen