news client til linux rh
Fra : Kasper Baas

Dato : 30-04-01 10:32

Hej

Kan du fortælle mig hvilken news client jeg kan benytte for at læse news
uden at benytte X.

Mvh. Kasper

Fra : Kent Friis

Dato : 30-04-01 11:05

Den Mon, 30 Apr 2001 11:31:48 +0200 skrev Kasper Baas:
>Hej
>
>Kan du fortælle mig hvilken news client jeg kan benytte for at læse news
>uden at benytte X.

Jeg bruger SLRN - virker fint, både i konsollen, xterm og en gammel
Wyse50-agtig terminal. Dog ikke farver på den sidste.

Mvh
Kent
--
Nu med en e-mail adresse der virker...

Fra : frank damgaard

Dato : 30-04-01 11:07

Kasper Baas <baas@post1.tele.dk> wrote:

> Kan du fortælle mig hvilken news client jeg kan benytte for at læse news
> uden at benytte X.

Nogen vil måske sige emacs + gnus ?

Men "slrn" er ikke værst og er god til threading og kan sættes op med
diverse farver og hvilæke headerlinier der skal vises.

Selv bruger jeg af og til også "tin" selvom den har nogle mangler,
men jeg syntes den er hurtigere at bruge end slrn i visse tilfælde.

Der er vist også mulighed for at bruge "pine" til newsgroups, men
efter hvad jeg har fået fortalt er det noget bøvlet.

Er der nogen der endnu bruger "nn" ?

--
Frank Damgaard

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 30-04-01 12:09

On 30 Apr 2001 10:07:10 GMT, frank damgaard wrote:

> Der er vist også mulighed for at bruge "pine" til newsgroups, men
> efter hvad jeg har fået fortalt er det noget bøvlet.

Den _er_ temmelig skrækkelig til news.

> Er der nogen der endnu bruger "nn" ?

Jeg byggede mig en, men der var ligesom ikke sket noget af
betydning i 8 år (simpel mime-support f.eks.), så den blev
hurtigt afskrevet igen. Lidt synd, for jeg synes at det er/var en
klassiker..

--
Stig

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-04-01 13:08

In <988628922.344278@dax.goth.dk> "Stig H. Jacobsen" <nzaa7en001@sneakemail.com> writes:

> [...]

>betydning i 8 år (simpel mime-support f.eks.), så den blev
>hurtigt afskrevet igen. Lidt synd, for jeg synes at det er/var en

Saa kan man pipe det igennem mimdecode eller lign.

nn er bare fed.
/Martin

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 30-04-01 13:25

On Mon, 30 Apr 2001 12:07:52 +0000 (UTC), Martin Moller Pedersen wrote:

> Saa kan man pipe det igennem mimdecode eller lign.

Læs hvad jeg skriver. "f.eks." betyder at det var et eksempel på
et problem..

> nn er bare fed.

Ja, det skrev jeg også.

Synd at den er faldet bag af dansen nu.

--
Stig

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-04-01 14:19

In <988633522.719862@dax.goth.dk> "Stig H. Jacobsen" <nzaa7en001@sneakemail.com> writes:

>Læs hvad jeg skriver. "f.eks." betyder at det var et eksempel på
>et problem..

>Ja, det skrev jeg også.

>Synd at den er faldet bag af dansen nu.

Oeh. Mener du at ikke saa mange bruger den mere ?
Eller mener du at den mangler noget ? Det kan alt, hvad jeg har brug for.

Mvh
Martin

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-04-01 13:06