Speedbådsbevis
Fra : Claus Vitting

Dato : 28-04-04 18:12

Hej i NG,

er der mon en eller anden, som ved hvor det er billigt at tage beviset.

Findes det i offentligt regi, eller er det blot muligt at erhverve på det
private marked.

På forhånd tak for svar !

Mvh.

Claus

Fra : Lars K.

Dato : 28-04-04 18:59

In article <408fe5e7$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
cvitting@webspeed.dk says...
> [...]
>
> er der mon en eller anden, som ved hvor det er billigt at tage beviset.
>
> Findes det i offentligt regi, eller er det blot muligt at erhverve på det

Find en klub, hvor du kan tage det, fx en dykkerklub. Hvor i landet skal
det være?
--
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 19:00

Claus Vitting skrev i en meddelelse :

> [...]
>
> er der mon en eller anden, som ved hvor det er billigt at tage beviset.
>
> Findes det i offentligt regi, eller er det blot muligt at erhverve på det

Hej Claus

Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du bor, Men spørg ellers hos din lokale
båd forhandler.

Jeg tog mit certifikat hos min "lokale" forhandler som er :
www.boges.dk

Mvh
Lui

Fra : Henning

Dato : 28-04-04 20:00

On Wed, 28 Apr 2004 19:12:16 +0200, "Claus Vitting"
<cvitting@webspeed.dk> wrote:

>Hej i NG,
>
>er der mon en eller anden, som ved hvor det er billigt at tage beviset.
>
>Findes det i offentligt regi, eller er det blot muligt at erhverve på det
>private marked.

AOF/FOF el.lign. Jeg forhørte mig om det sidste år, mener det lå på
ca. 250,-

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 28-04-04 20:26

> AOF/FOF el.lign. Jeg forhørte mig om det sidste år, mener det lå på
> ca. 250,-
>

> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk

Helt forkert!! 15-1600 kr. er prisen, hos FOF.

H Mikkelsen

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 28-04-04 20:37

Jeg fangede mit her: www.speedbaadsskolen.dk
De kommer rundt i det meste af landet, og har været med fra starten. Jeg fik
selv mit i 1999

Glenn

Fra : Henning

Dato : 28-04-04 21:48

On Wed, 28 Apr 2004 21:25:35 +0200, "Henning Mikkelsen"
<mikmik@mail.dk> wrote:

>Helt forkert!! 15-1600 kr. er prisen, hos FOF.

Nu blev jeg stædig...
http://www.aofvest.dk/Aftenskolen/Temaer.htm
KØREKORT TIL SPEEDBÅD
Alle ejere af speedbåde skal have KØREKORT TIL SPEEDBÅD.
Det er godt, hvis passageren også har et. Der undervises i det
teoristof, der er fastsat af søfartsstyrelsen. Søvejsregler,
fartøjskendskab, styring og manøvrering, forebyggelse af brand og
bekæmpelse heraf i mindre fartøjer, søsikkerhed, beskyttelse af
havmiljø og fritidsfartøjers maskineri.

Underviser: Peter Christensen.
2 gange – 14 lektioner.

Hold 43906
LØR 28/2 & 13/3 kl. 10.15–16.40
H–T: Taastrup Kulturcenter

Hold 43907
SØN 7/3 & 21/3 kl. 10.15–16.40
H–T: Taastrup Kulturcenter

Pris: 540 kr.

Ok, ikke helt 250,- mere, men stadig langt op til 1500,-

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Hobi

Dato : 28-04-04 22:02

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
[CUT]
> Pris: 540 kr.
>

> Ok, ikke helt 250,- mere, men stadig langt op til 1500,-
>

> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk

Plus prøvegebyr, plus køre-, og benzinpenge osv...........
Tag dog ikke fejl af kurset.... Jeg synes det er rigtigt godt strikket
sammen og at det er helt ok, at man skal have det.

MVH
Holger
--
Mail : Mailto:hobiFJERN@FJERNpost8.tele.dk
Homepage : http://home19.inet.tele.dk/hobi

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 28-04-04 22:21

> [...]
> H-T: Taastrup Kulturcenter
>
> Pris: 540 kr.
>

> Ok, ikke helt 250,- mere, men stadig langt op til 1500,-

Det link du henviser til omtaler tror jeg, kun prisen for selve
undervisningen? Prøv at se her http://www.aof-faaborg.dk/fag/maritimt.htm

H Mikkelsen

Fra : Calle.

Dato : 29-04-04 05:29

Henning Mikkelsen wrote:

> Det link du henviser til omtaler tror jeg, kun prisen for selve
> undervisningen? Prøv at se her
> http://www.aof-faaborg.dk/fag/maritimt.htm
>
> H Mikkelsen

Det er da fordi at de betaler bådleje, det gør dykkerklubberne jo ikke, da
de som regel har en selv

--
Calle.

Fra : PKJ

Dato : 29-04-04 10:32

> [...]
> H-T: Taastrup Kulturcenter
>
> Pris: 540 kr.
>

> Ok, ikke helt 250,- mere, men stadig langt op til 1500,-

Det er ikke korrekt at ALLE speedbådsejere SKAL have Speedbådskørekort.
Det afhænger nemlig
af bådstørrelse og motorstørrelse.
se dette link for reglerne:
http://www.soesport.dk/sw3189.asp

Men det er abslut en god ide at få beviset selvom man ikke selv SKAL.

/PKJ

Fra : Henning

Dato : 29-04-04 14:18

>Det er ikke korrekt at ALLE speedbådsejere SKAL have Speedbådskørekort.
>Det afhænger nemlig
>af bådstørrelse og motorstørrelse.
>se dette link for reglerne:
>http://www.soesport.dk/sw3189.asp

Læg lige mærke til een sætning
"Ved et planende fartøj forstås et fartøj med V-formet bund, et bredt
fladt agerskib og ingen egentlig køl eller fartøjer, der er bygget på
en sådan måde, at skroget ved en vis hastighed løftes delvist ud af
vandet."
- kan båden plane, skal du have certifikat! Det er ikke sikkert den
kan det lige nu med din 4HK motor, men er selve skroget bygget til at
kunne plane, skal du ha' kortet...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : PKJ

Dato : 29-04-04 14:44

> [...]
> - kan båden plane, skal du have certifikat! Det er ikke sikkert den
> kan det lige nu med din 4HK motor, men er selve skroget bygget til at

Stadig forkert Henning:

Båden skal dels kunne plane og dels have en vis motorstørrelse.
Det er altså ikke nok at båden KAN plane.
Se selve bekendtgørelsen her:
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B1999/0018505.htm

/PKJ

Fra : Calle.

Dato : 29-04-04 20:46

Henning wrote:

> [...]
> - kan båden plane, skal du have certifikat! Det er ikke sikkert den
> kan det lige nu med din 4HK motor, men er selve skroget bygget til at

sikke en gang vrøvl at fyre af. Det er båden længde sammenholdt med motores
ydelse der afgører om der skal kort til eller ej.

--
Calle.

Fra : Henning

Dato : 30-04-04 17:01

On Thu, 29 Apr 2004 21:46:05 +0200, "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:

>sikke en gang vrøvl at fyre af. Det er båden længde sammenholdt med motores
>ydelse der afgører om der skal kort til eller ej.

Ved ikke om jeg vil kalde det vrøvl, det er kopieret fra Søsportens'
side! Det er nok nærmere hvordan teksten skal tolkes, der er tvivlsom.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-04-04 20:19

Henning wrote:

> Ved ikke om jeg vil kalde det vrøvl, det er kopieret fra Søsportens'
> side! Det er nok nærmere hvordan teksten skal tolkes, der er tvivlsom.

Jammen det er ikke nok at kopiere (en del) det skal også forståes...
Og er du i tvivl så kig i bekendtgørelsen
Og er du så stadig i tvivl - så få nogen til at forklare dig det

/carsten

Fra : Calle.

Dato : 30-04-04 21:21

Henning wrote:
> Ved ikke om jeg vil kalde det vrøvl, det er kopieret fra Søsportens'
> side! Det er nok nærmere hvordan teksten skal tolkes, der er tvivlsom.

I skolen havde vi bøger der hed "læs og forstå" dem må du da have undgået.
Der er endda et skema på deres hjemmeside der viser hvornår det er
nødvændigt

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 28-04-04 20:53

Claus Vitting wrote:
> [...]
> beviset.
>
> Findes det i offentligt regi, eller er det blot muligt at erhverve på

Jeg tog det i den lokale dykkerklub for 500,- sidste sommer.

--
Calle.

Fra : Preben Holm

Dato : 29-07-04 20:57

> er der mon en eller anden, som ved hvor det er billigt at tage beviset.
>
> Findes det i offentligt regi, eller er det blot muligt at erhverve på det
> [...]

995,- inkl lån af båd osv. hos diving 2000. Det kører i Odense og jeg
skal deltage i næste kursus

Mvh / Preben Holm

Fra : Calle.

Dato : 29-07-04 22:13

Preben Holm wrote:

> 995,- inkl lån af båd osv. hos diving 2000. Det kører i Odense og jeg
> skal deltage i næste kursus

Her kan man få det i den lokale dykkerklub, for 500,-

--
Calle.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-04 22:49

Bøges trailer og både i Lunderskov plejer at arrangere det til ca 500,-

Mvh
Lui