Bayliner model 1950
Fra : Martin Helsted

Dato : 21-04-04 14:56

overvejer at købe såen en fra 1997 med en meruser motor 135 Hk, men har af
kloge hoveder fået at vide at det var en motor der gik ofte i stykker og var
meget dyr i reservedele?
er der nogen der har nogen erfaring med den motor, som kan fortælle mig om
jeg bør finde en anden båd?

mvh martin

Fra : pc

Dato : 21-04-04 19:37

> overvejer at købe såen en fra 1997 med en meruser motor 135 Hk,

Hvad jeg ved er Mercruiser en god motor, og hvis
den er fra 1997 tror jeg slet ikke du skal være bange
for at den går i stykker, det er jo begrænset hvor meget den kan ha sejlet.

> men har af
kloge hoveder fået at vide at det var en motor der gik ofte i stykker og var
> meget dyr i reservedele?

Man skal jo lige huske at den skal vedligeholdes,
reservedelene er ikke dyre en til Volvo.

> er der nogen der har nogen erfaring med den motor, som kan fortælle mig om
> jeg bør finde en anden båd?

Hvis motoren er pæn og virker som den skal så kan du roligt købe den , få
taget en kompretionstest.
Det er jo også mercruiser der ligger i de fleste hurtiggående både.
Husk at få skiftet pakdåser i Alpha One drevet så er du helt
sikker på der ikke går vand i drevet, for det koster
penge

Fra : Martin Helsted

Dato : 22-04-04 16:51

lyder fornuftiggt så, det vil jeg få gjort, er der nogen steder man kan
finde en slutseddel til en båd?

mvh martin

Fra : Who now

Dato : 23-04-04 15:34

er der nogen steder man kan
> finde en slutseddel til en båd?

Det kan du her h***://***.stopindbrud.dk, gå ind under: jeg har båd:
motorbåd: når du køber brugt båd
VH
SBC

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-04-04 17:20

Uheldigvis faldt Who now over tastaturet og skrev derved følgende:

> Det kan du her h***://***.stopindbrud.dk, gå ind under: jeg har
> båd: motorbåd: når du køber brugt båd

Der er intet der forhindrer dig i at skrive den fulde url, kun hvis
det er med henblik på salg eller anden kommerciel udnyttelse.

Claus

Fra : Martin Helsted

Dato : 25-04-04 20:45

Hej

tak for svarene.

Jeg tænkte på er der slet ingen registreringsatest på en båd som på en bil?
hvem ved så hvem der ejer båden, det kan jo være påstand mod påstand???

Mvh martin

Fra : pc

Dato : 26-04-04 16:20

> Jeg tænkte på er der slet ingen registreringsatest på en båd som på en
bil?
> hvem ved så hvem der ejer båden, det kan jo være påstand mod påstand???

Ikke hvis du har en kvittering med en dato på, så skal
den anden person der påstår at ege den ha en kvit med
en nyere dato på.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-04 16:32

Uheldigvis faldt pc over tastaturet og skrev derved følgende:

> på en bil?
> Ikke hvis du har en kvittering med en dato på, så skal
> den anden person der påstår at ege den ha en kvit med
> en nyere dato på.

Er der lavet svindel, så er en kvittering alligevel ikke meget værd.

Næsten alle både bliver leveret med et "bilbrev" - et dokument,
værftet udfærdiger til den første køber. Desuden er det normal
praksis, at de forrige ejeres slutsedler også følger med.

Er båden over 5 BT, så skal den være optaget i skibsregistret, før
pant har nogen gyldighed. Der skal så også udfærdiges et skibsskøde
foruden ovennævnte.

Men er båden under de 5 BT, så kan det blive endog meget besværligt,
hvis der er fusk med båden, bl.a.fordi båden kan være solgt på
afbetaling med ejendomsforbehold.

Så på den måde har du ret, der er ikke noget endegyldigt bevis på små
både, desværre. Så det gælder om at få udfærdiget slutsedlen med
omtanke. Det er navnlig vigtigt, at du får sælger til at skrive under
på, at båden er 100% fri og ubehæftet.

Er den ikke det, og hvis han alligevel sælger den som sådan, så er det
forsætligt bedrageri.

Claus

Fra : pc

Dato : 26-04-04 17:21

Hvorfor er det uheldigt at jeg skrev følgende

Hvad skulle det så hjælpe .

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-04 17:39

Uheldigvis faldt pc over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvorfor er det uheldigt at jeg skrev følgende

Det er der ingen, der har påståe!

> Hvad skulle det så hjælpe .

Det hjælper med til at fortælle bådens ejer historie. Hvem køber en
båd, hvis dens tidligere ejere ikke kan dokumenteres. Man køber vel
kun en båd, forudsat, at sælger kan dokumentere sin adkomst til båden.

En båd er vel ikke noget, man køber på det nærmeste værtshus...

Claus

Fra : Martin Helsted

Dato : 28-04-04 18:38

okay tak for svarene, fik købt min båd unden nogen problemer endnu

mvh

martin