light primer
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-04-04 18:22

Jeg har givet kølen første lag Hempel Light Primer. Jeg synes det "satte
sig" for hurtigt (jeg ville gerne have gjort mig lige mere umage) og jeg
synes egentligt også det var lidt for tykt at arbejde med. Jeg brugte næsten
en hel 3/4 l (kort køl) og jf "den lille søstærke" burde det dække 8,5 kvm
/liter

Det næste lag vil jeg derfor fortynde lidt.

Spørgsmål: Vil det give en langsommere hærdetid/bøttetid eller er det
uforandret ??

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : Jens Mogensen

Dato : 10-04-04 21:14

Måske var primeren for kold = tyk.. Prøv at have den stående i stuen natten
over før brug.
mvh
Jens

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c59agj$11h0$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Det næste lag vil jeg derfor fortynde lidt.
>
> Spørgsmål: Vil det give en langsommere hærdetid/bøttetid eller er det

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-04-04 22:27

Den kom lige fra shoppen og havde kun ligget i et varmt bagagerum
(mørkegrøn+sol), så jeg tror ikke den var kold.

Bjarke

Fra : PKJ

Dato : 11-04-04 00:49

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c59oqh$1lvr$1@news.cybercity.dk...
> Den kom lige fra shoppen og havde kun ligget i et varmt bagagerum
> (mørkegrøn+sol), så jeg tror ikke den var kold.

Jeg forsøgte at fortælle tidligere at INTERPROTECT fra International
var meget nemmere at arbejde med når temp. er lav. Ligesom denne
hærdede ved lavere temp.
Overvejede du det ?
/PKJ

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 11-04-04 05:04

Jeg tror ikke produktet findes mere.

Jeg overvejede det kortvarigt (der er øjensynligt butikker der har
restlagre), men på de inderste lag brugte jeg epoxy. Det skulle jeg
alligevel (aht til glasfiber rep'en) og så gav jeg kølen 2 gange også.

Temperaturen blev jo (heldigvis) noget højere end forventet og jeg fandt
faktisk west epoxyen meget nem at arbejde med. - så mine bekymringer om for
lave temperaturer "parkerede" jeg; og dermed også International produktet.

Jeg tror ikke det er temperaturen der er problemet. - i så fald ville det jo
også sætte sig langsommere, og det er bestemt *ikke* et problem. Fra jeg
blander og til det "trækker tråde" går der ca. 10 min.

/Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-04-04 12:13

Uheldigvis faldt Bjarke Christensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> det jo også sætte sig langsommere, og det er bestemt *ikke* et
> problem. Fra jeg blander og til det "trækker tråde" går der ca. 10

Enten blander du for meget, blander forkert, eller også bruger du den
forkerte bøtte. Brug en malerbakke, og bland kun små portioner ad
gangen. Ved denne temperatur skal det gerne kunne bruges i op til
20-25 minutter

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 11-04-04 20:08

Jeg bruger nogle 2,5 liter plastikdunke jeg skærer igennem på "den
lange/flade" led. Det fungerede meget fint med epoxyen (fra west <smile>).

Det kan til gengæld være jeg har lavet lidt for meget, da det fyldte måske
2-3 cm i "bakken". Jeg prøver at nøjes med det halve i morgen.

/Bjarke