Reparation af Pioner jolle
Fra : Jens Lundgaard

Dato : 06-04-04 09:55

Hej NG,

er der nogen der har erfaringer, eller gode råd til reparation af et hul i
en pioner jolle? Det er i overkanten af det agterste vandtætte rum.

Med venlig hilsen

Jens Lundgaard

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-04-04 10:09

Uheldigvis faldt Jens Lundgaard over tastaturet og skrev derved
følgende:

> er der nogen der har erfaringer, eller gode råd til reparation af et
> hul i en pioner jolle? Det er i overkanten af det agterste vandtætte
> rum.

Pioneer er den røde polyethylene eller af afart af dette.

Den kan ikke repareres.. Det holder simpelthen ikke. Det er næsten
umuligt at lime på.

Du kan eventuelt eksperimentere med at lade området omkring hullet
søppe i acetone. Når plastiken er ved at blive blød og acetonen er
helt væk, så kan du varme forsigtigt med en varme pistol. Når den er
varm, kan du lægge godt med Sikaflex i hullet og et godt stykke uden
om. Lad tørre i ca. et kvarter

Find så et passende stykke rent rustfrit stål, smør masser af sikaflex

bagsiden og lad det tørre i et kvarters tid. Læg pladen over hullet
og skru den fast med nogle selvskærende skruer.

Det er noget fusk, men det er mit bedste bud. Jeg har afprøvet og det
virke...

Claus

Fra : Frede

Dato : 06-04-04 10:21

Jens Skrev:

> er der nogen der har erfaringer, eller gode råd til reparation af et hul i
> en pioner jolle? Det er i overkanten af det agterste vandtætte rum.
>
> Med venlig hilsen
>
> Jens Lundgaard

Hej Jens... Jeg ved at man kan købe noget såkaldt "svejsetråd" til Pioner
jollerne i de forskellige farver jollen laves i... Har selv prøvet at
"lodde" en revne i sådan en fætter med pågældende tråd, men er ikke
umiddelbart imponeret af resultatet... Jeg købte sevejstråden igennem
Nordjysk marine service, hvor de åbenbart vidste hvor man kunne få fat i det
hvis du alligevel skulle få lyst til at prøve....

MVH

Frede