Flodsejlads i england
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 04-04-04 18:55

Jeg var lige nede og besøge mine forældre. Min moder luftede ideen om at
invitere hele familien (11 personer, 6 voksne og 5 børnebørn i alderen 5-15
år) på 14 dages flodsejlads i England når hun om 3 år fylder 65. Hun mente,
at jeg jo måtte kunne styre sådan en pram (herligt med moderens tillid) og
jeg blev bedt om at undersøge sagen.

Hun gav mig en web adresse www.sun-way.dk, men jeg synes faktisk ikke den er
særlig informativ. - og det er de andre jeg har fundet heller ikke.

Har I nogle anbefalinger til gode web-sider vi kan begynde at browse igennem
??

Jeg har en Y3 eksamen, men har aldrig fået taget mig sammen til at besøg
lægen, så jeg kunne få et bevis. Ville det hjælpe ? (selvom det jo er andre
regler på floder) Er der specielle "flod-certifikater" i England (som i
Frankrig)? Til 11 magelige mennesker, skal vi jo have en forholdsvis lang
pram.

Andre ideer modtages med tak. - så jeg kan tilfredsstille min moders
nysgerrighed ...

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : Alf

Dato : 04-04-04 20:25

http://www.sitecenter.dk/bom/kanalsejlads/

--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf

Fra : Henrik Prange

Dato : 04-04-04 20:48

> [...]
> regler på floder) Er der specielle "flod-certifikater" i England (som i
> Frankrig)? Til 11 magelige mennesker, skal vi jo have en forholdsvis lang

Hej

Jeg har sejlet flodbåd et par gange i frankrig (iøvrigt lejet igennem
Sunway), og det er ret problemfrit. I hvertfald i frankrig, er der ikke
noget krav om "flodcertifikat" når man sejler i udlejningsbåde i et
begrænset område.

Tingene foregår jo i ret afslappet tempo, og der er ikke "dårligt vejr" som
vi kender det hjemme fra. Jeg har sejlet 8 mands både, og der bør man være 1
der kan styre under havne/sluse manøvre, og 1 i hver ende til at ordne
fortøjninger og klatre på stiger i sluserne - så er man godt gående.

I øvrigt er det en rigtig dejlig måde at holde ferie på!

Hilsen Henrik

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 04-04-04 21:36

"Henrik Prange" <Henrik.Prange_vilikkehavenogetstøjiminmailbox_@image.dk>
wrote in message news:4070658f$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> I øvrigt er det en rigtig dejlig måde at holde ferie på!

Det siges der - jeg glæder mig i hvert fald vildt til vi
skal af sted til Holland til sommer i denne:
http://www.ivao.org/~mh/boatcharter/theYacht.htm

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : PKJ

Dato : 05-04-04 00:43

"Henrik Prange"
<Henrik.Prange_vilikkehavenogetstøjiminmailbox_@image.dk> skrev i en
meddelelse news:4070658f$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> fortøjninger og klatre på stiger i sluserne - så er man godt gående.
>
> I øvrigt er det en rigtig dejlig måde at holde ferie på!

Hvornår har du sidst sejlet flodsejlads i Frankrig ?
Der er sket ændringer i de senere år hvad angår certifikater.
/PKJ

Fra : Henrik Prange

Dato : 05-04-04 21:43

> ikke

> Hvornår har du sidst sejlet flodsejlads i Frankrig ?
> Der er sket ændringer i de senere år hvad angår certifikater.
> /PKJ

Hej

Det er 2 år siden, men jeg er meget overbevist om, at der ikke er krav om
boget bevis, hvis man lejer en båd og sejler i det begrænsede område som man
får lov til af charterselskabet. Det er en helt anden sag, hvis man er ude
på egen hånd i egen båd.

Jeg er sikker på at Sun-way som du nævnte, er helt opdateret på reglerne.
Jeg mener også, at jeg så noget op www.sejlsport.dk fornyligt vedr.
kanalsejlads.

Hilsen Henrik

Fra : Carsten Holck

Dato : 05-04-04 20:35

Henrik Prange wrote:

> [...]
> Sunway), og det er ret problemfrit. I hvertfald i frankrig, er der
> ikke noget krav om "flodcertifikat" når man sejler i udlejningsbåde i
Jo der er, men det udstedes af udlejeren (efter evt. fornøden instruktion)
så det er ikke noget problem. SVJH hedder det "Carte de plaisance", men jeg
her ikke lige mit ved hånden.

/carsten

Fra : Carsten Holck

Dato : 05-04-04 20:45

Carsten Holck wrote:

> Jo der er, men det udstedes af udlejeren (efter evt. fornøden
> instruktion) så det er ikke noget problem. SVJH hedder det "Carte de
> plaisance", men jeg her ikke lige mit ved hånden

Se iøvrigt http://perso.club-internet.fr/c_h_b/pont/reglement.htm

/carsten

Fra : PKJ

Dato : 05-04-04 00:48

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c4pi59$2dvk$1@news.cybercity.dk...
> [...]
lang
> pram.
>
> Andre ideer modtages med tak. - så jeg kan tilfredsstille min moders

Som medlem af FTLF (Langtursejlerne) kan du sikkert få svar på alle
spørgsmålene.
Gert ved alt herom fordi
2000-3000 medlemmer melder tilbage.
se .www.ftlf.dk