pc133 ram til pc100 ram slots
Fra : Kamran Sarwar

Dato : 29-04-01 23:52

Hej,

Jeg spørger lige for en ven:

Han vil vide om han kan proppe pc133 ram i slots der er beregnet til pc100
ram uden at der sker skade på bundkortet.

mvh

Kamran

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-04-01 23:52

Kamran Sarwar wrote:

> Han vil vide om han kan proppe pc133 ram i slots der er beregnet til
> pc100 ram uden at der sker skade på bundkortet.

Jeg har to klodser siddende i min maskine: en PC100 og en PC133, der
begge (naturligvis når de er i samme computer) kører 100MHz.

Så det skulle jeg skam da mene, at man kan.

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] --------------------------------------
cat complaints > /dev/null

Fra : jhans

Dato : 30-04-01 09:40

"Kamran Sarwar" skrev:

> Han vil vide om han kan proppe pc133 ram i slots der er beregnet til pc100
> ram uden at der sker skade på bundkortet.

Ja, det kan du sagtens. Andetsteds i tråden berettes om, at ma ligeledes kan
køre PC100 ram sammen med PC133, men det vil jeg da lige advare imod.

Årsagen til at de to ram-typer kan have nogen vanskeligheder ved at køre
sammen, er egentligt irrelevant, men rådet jeg giver er typisk, at man skal
holde forskellige ram-typer hver for sig.

Dvs. at hvis du har nogle gamle PC100 ram, så giv dem til en ven der har
samme type ram, og så erstat al din ram i systemet med PC133 ram. Så kører
dit system som en mis, og ram er jo ikke så dyrt i disse dage.

Venligst

Jhans

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-04-01 19:04

jhans wrote:

> [...]
> køre sammen, er egentligt irrelevant, men rådet jeg giver er typisk,
> at man skal holde forskellige ram-typer hver for sig.

Øh, hvorfor egentlig? Som sagt fungerer det fint for mig...

Rasmus

--
Drink wet cement: Get Stoned.

Fra : Techno Tommy

Dato : 30-04-01 14:36

ja jeg kører selv pc133 på et gammelt Asus TX97-X bundkort som normalt kører
PC66 ram.Jeg kører dog i øjeblikket med 75 mzh på bussen...
eller som en anden engang svarede mig : Kan en Ferrari køre 50 km/t??
ja...(men det er jo ikke så sjovt)....

Kamran Sarwar <Kamran@Sarwar.to> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yU0H6.67308$o4.5979071@news010.worldonline.dk...