Klub for huskatte
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 29-04-01 22:43

Hej
I en anden tråd her i gruppen kører diskussionen for og imod huskatte på
udstillinger. Det lader til at nogle opdrættere fra de etablerede
klubber ikke mener huskattene hører til i klubberne, og dermed på
udstillingerne. En mening der dog kun er kommet til udtryk gennem
anden/trediemand, men alligevel. Så var det jeg undrede mig: Hvorfor er
der egentlig ikke en "rigtig" forening fortrinsvis rettet mod huskatte
og deres ejere? Man kunne vel sagtens forestille sig sådan en forening
afholde sine egne arrangementer, og med udstillinger i forskellige
klasser for huskatte, såsom langhårs, korthårs og alt muligt andet-
klasser?

Nu er jeg ikke selv specielt "inde" i den verden af racekatte,
udstillinger osv., men som ejer af af en to-farvet hankat, og tre
dejlige trefarvede hunkatte, ja så er jeg da mere end interesseret i at
være med i sådan en klub! Jeg har været på forskellige udstillinger og
kigge, men klart følt, at her hørte mine katte ikke hjemme, der var bare
for langt mellem de katte jeg kunne nikke genkendende til.

Er der flere der har det som jeg?

Hilsen Dorthe ( - og Fuffer, Lille-Fie, Emma og Mathilda, der da gerne
vil med på en udstilling engang!).

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-04-01 23:50

Hej Dorthe

Der findes skam en klub for huskatte: Dansk Huskatte Klub. Den arrangerer
ikke udstillinger, men udgiver et fantastisk godt blad.

Dansk Huskatte Klub kan kontaktes på:
tlf. 4029 6803
mail: breve@huskatten.dk

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Kenneth Bay Smidt

Dato : 30-04-01 21:19

Det der er behov for, er en speciale klub som de der findes for persere,
main coon´s, norske skovkate osv. Så vidt jeg ved har de lidt indflydelse,
på hvad der skal ske med deres race indenfor racekatte klubberne i Danmark.

Venlig hilsen
Kenneth Bay Smidt

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-05-01 22:15

Kenneth Bay Smidt <kenneth@baysmidt.com> skrev...
> [...]
> main coon´s, norske skovkate osv. Så vidt jeg ved har de lidt indflydelse,
> på hvad der skal ske med deres race indenfor racekatte klubberne i

He he, Kenneth - "keep dreaming"
Tag det fra en, som sidder i bestyrelse på 6. år i specialklub... Vi i
specialklubberne kan stille forslag i vores respektive hovedklubber, eller
direkte til FD's plenarforsamling, hvis det _kun_ vedrører vores race (altså
standard mv.), og derefter skal det videre ud på FIFé's GF, hvor det så skal
vedtages med det stemmeflertal, som FIFé's vedtægter nu foreskriver.
Vi har altså lige nøjagtig ikke en pind indflydelse, da vores forslag kan
stemmes ned hele tre steder (i hovedklubberne, i FD og endelig i FIFé),
sidstnævnte er den største hurdle, da de forskellige lande har meget
forskellige synspunkter... Kan dog afhjælpes hvis man har et godt samarbejde
med specialklubber i andre lande, så alle opstiller (og får vedtaget!) samme
forslag.
Dette synes jeg er en anelse utopisk ifht. huskattene.

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Kenneth Bay Smidt

Dato : 02-05-01 20:55

Netop derfor findes der ingen speciale klub for huskattene.
For der er manglende interesse for disse i hovedklubberne.
Så det er der vist ingen grund til at spilde tid på.

Venlig hilsen
Kenneth Bay Smidt