Order By og danske bogstaver
Fra : Pelle

Dato : 29-04-01 22:25

Hejsa NG

Hvordan kan det være at ORDER BY roder rundt i det danske alfabet ?

Jeg har en sql linie der lyder:

Sql = "SELECT vej FROM gader WHERE vej LIKE 'B%' ORDER BY vej ASC"

Hvilket giver dette output:

Bæklandsvej
Bagvejen
Bakkedraget
Bakkegærdet
Bakkegårds Alle
..... s n i p ......
Bojskov Markvej
Bølling Markvej
Bølling Tværvej
Bøllingvej
Borchsmindevej

Sidst i B 'rækken' kommer

Bygmarken
Bygvænget

og ikke

Bæklandsvej

Jeg har tjekket om der er et mellemrum før Bæklandsvej (" Bæklandsvej")
det kunne jo gøre udslaget, ingeting kommer før noget så vidt jeg husker.

Og hvorfor pludselig "Bø......" midt i udskrivningen af "Bo......"

Mvh
Peter Jensen

Fra : Claus O

Dato : 30-04-01 08:51

"Pelle" <mail@icedesign.dk> wrote >
> Hvordan kan det være at ORDER BY roder rundt i det danske alfabet ?

Hvis det er Access du bruger, kan du indstille nationalitet.
Mener det er under funktioner.
Claus

Fra : Claus O

Dato : 30-04-01 08:56

"Pelle" <mail@icedesign.dk> wrote >
> Hvordan kan det være at ORDER BY roder rundt i det danske alfabet ?

Hvis det er Access du bruger, kan du indstille nationalitet.
Under funktioner/indstillinger/generalt/sorteringsrækkefølge for nye databaser
Claus

Fra : Pelle

Dato : 30-04-01 10:39

> Hvis det er Access du bruger, kan du indstille nationalitet.
> Under funktioner/indstillinger/generalt/sorteringsrækkefølge for nye
databaser
> Claus

Hejsa Claus

Tak for rådet, men det fungerede desværre ikke. Det er via ASP jeg beder den
liste indholdet
alfabetisk - så betyder det vel ikke så meget at det ikke er alfabetisk i
selve access database

Mvh
Peter Jensen

Fra : Claus O

Dato : 30-04-01 11:57

"Pelle" <mail@icedesign.dk> wrote

> alfabetisk - så betyder det vel ikke så meget at det ikke er alfabetisk i
> selve access database

Det gør det her.
Claus
ps: du skal lige være opmærksom på det gælder _kun_ for nye tabeller,
som der også står.
På med vanten og lav nye tabeller med importmetoden.

Fra : Pelle

Dato : 30-04-01 12:40

> Det gør det her.
> Claus
> ps: du skal lige være opmærksom på det gælder _kun_ for nye tabeller,

Jeg må bide i det sure æble og give dig ret - det fungere nu... Tak

Mvh
Peter Jensen