lykke eller ikke lykke
Fra : Henrik Larsen

Dato : 29-04-01 22:00

Hvis du vil læse dette så tag dig god tid, det handler om lykke og dårligdom

Nu har jeg endelig fundet ud af hvad jeg har tremor over tror jeg nok, men
jeg håber da i kan komme med nogle kommentare til det.

Jeg er en "ung mand" på 28 år snart 29, jeg har epilepsi, og føler hele
tiden at jeg er ved at falde "vælte omkuld enten hjemme eller på gaden", jeg
tror nok det er derfor at jeg ryster over hele kroppen, jeg har for sjov
prøvet at sidde i en kørestol men nu kommer det sjove efter ca. 15 min. i
den begyndte jeg ikke at ryste på hænder og ben, så nu tror jeg at løsningen
er der, eller er det bare tanken om at sidde og lave ingenting, der gør at
jeg ikke ryster, eller er det rigtigt, jeg kender ikke nogen med tremor, jeg
tror at lykken for mig vil være en kørestol, men det er der nok ikke nogen
læger der vil hoppe med på.

Hvad skal man med et liv hvor man næsten er totalt afskåret for hjælp, når
man har brug for hjælpen, f.eks. jeg har brug for fodpleje men min læge vil
ikke give mig en henvisning. Der er der ikke hjælp at hente, hvad er livet
når man skal have hjælp til næsten alt. Jeg kan lige klare at lave mad til
mig selv, hvis alt forarbejdet er gjort for mig. Ellers ville der komme
ekstra meget kød i maden. Jeg kan ikke lave andet end at gøre rent og
arbejde med computer "det er også ved at blive mig en plage fordi jeg ryster
som jeg gør.

Jeg har flere gange tænkt på at gøre en ende på det hele, i ved nok hvad jeg
mener, somme tider går jeg i stå, og vil kun en ting at slutte dette liv, og
se om man kan få et bedere næste gang.

Mens jeg har skrevet dette har jeg få tåre i øjene, hvad mon det betyder.
Så jeg tror jeg vil slutte nu.

Den ulykkelige.

Fra : strid

Dato : 30-04-01 07:49

Hejsa

Jeg er helt med på hvad du siger da jeg selv falder meget fordi mine led går
spontant afled og jeg ikke kan bevæge feks. mine hofter. Jeg har det tit
meget skidt med det..
Jge har netop set et program på Animal planet om epilepsihunde.. det er
hunde der kan advare om epilepsianfald så ejeren kan sige til nogen de er
ved at blive dårlige.. det er da smart syntes jeg .. Du skal skifte læge da
... det er da latterligt hvis han ikke vi lade dig få behandlingen du har
brugt for.

Jeg kan sagtens se hvad du mener med at man bliver meget ked af det og for
mig lyder du som om du har brug for at tale med nogen om det, sådan helt og
få den hjælp du skal har krav på. Jeg har selv været det hele igennem med at
blive depressiv fordi jeg blev syg.

Men der er lys på den anden side.

Jeg skriver også til dig privat.

Mange hilsner

Astrid

Fra : Henrik Larsen

Dato : 30-04-01 12:30

> Jge har netop set et program på Animal planet om epilepsihunde.. det er
> hunde der kan advare om epilepsianfald så ejeren kan sige til nogen de er
> ved at blive dårlige.. det er da smart syntes jeg ..

Det kan også være en alm. hund, der er mange hunde der kan mærke det.

> Du skal skifte læge da, det er da latterligt hvis han ikke vi lade dig få
behandlingen du har
> brugt for.

Lige på dette område vil han ikke hjælpe, ellers er han god nok.

> [...]
> mig lyder du som om du har brug for at tale med nogen om det, sådan helt

Min kommune vil ikke hjælpe mig med en psykolog, det skal jeg selv betale.

> Jeg har selv været det hele igennem med at
> blive depressiv fordi jeg blev syg.

Jeg har haft epilepsi siden jeg blev født, men det blev først opdaget
1993/94 da jeg var i lære
som bager i København, det var der over at jeg fik mit første entlige anfald
(faldt ned af en trappe kun 3 trin)
Jegt tog på "Riget", det var nytåret 93/94, jeg fik et par hovedepine piller
med hjem, og hvis jeg næste morgen
havde hovedpine skulle jeg komme tilbage, og det gjorde jeg så. Jeg fik at
vide at jeg havde (har) epilepsi, og
jeg tænkte hvad er det???, der gik næsten 1 helt år før nogen fortalte mig
hvad det er.
Og idag er jeg glad for at jeg kun var ½ år inde i bageruddannelsen.

Men alligevel gik jeg ned med flaget, endda meget dybt.

Jeg er lige begyndt i en arbejds prøvning (2/4-01) med henblik på et
skånejob, så på den front er der lys
forude, det er på et Daghjem for "multihandicappede" jeg skal gøre rent
(vaske borde, vinduer, lamper og vaske gulve)
der de spiser og 2 gange om ugen er jeg inde hos brugerne. Om jeg får det
ved jeg ikke, men de er meget positive, og
jeg tror selv på det.

> Men der er lys på den anden side.

Hvor længe skal man vente på dette lys????

Dette er skrevet til både gruppen og dig

Hilsen
Henrik (Shaky)

Ps.
Jeg er fra Odense

--
www.handikap.nu en hjemme side om forskellige handicaps, er under opbygning.

Fra : "derly lütken"

Dato : 30-04-01 13:57

In article <9cji7n$roh$1@sunsite.dk>, "Henrik Larsen"
<henlar@dsa-net.dk> wrote:

> www.handikap.nu en hjemme side om forskellige handicaps, er under
> opbygning.

Inititivet er OK, men du burde nok enten anvende en stavekontrol, eller
endnu bedre få en, der ikke er sproghandicappet til at hjælpe dig med
den del af siten.

Den smule, der er, virker i øvrigt noget rodet

--
\\Derly
_____________________________

Fra : Henrik Larsen

Dato : 30-04-01 17:01

Hvad mener du med at jeg har et sprog handicap

Fra : Henrik Larsen

Dato : 30-04-01 18:40

Og jeg syndes at denne snak om min hjemmeside skal slutte her, da jeg har
valgt at sætte den under direkte ombygning

Fra : "derly lütken"

Dato : 30-04-01 19:32

In article <9ck23a$n4c$1@sunsite.dk>, "Henrik Larsen"
<henlar@dsa-net.dk> wrote:

> Hvad mener du med at jeg har et sprog handicap

Lad os lige tage det generelle først: På den danske del af usenet er det
god kotume at følge netiketten. Den anbefaler bl.a. at man anbriger svar
*under* det, man svarer på, og klipper det væk, som er uden betydning
for svaret. Du kan finde de nærmere anbefalinger for svar og citering på
http://www.usenet.sk/quote

Og så til dit spørgsmål: Hvis man vil have en hjemmeside, som er værd at
besøge, skal den dels have et indhold, der er værd at komme efter - et
budskab -, dels bør den være delt logiskt op, således at man ikke skal
rode rundt efter forskellige ting og således, at tingene følger logiskt
efter hinanden og er naturligt opdelte, og dels bør man kunne forlange,
at det sprog, der anvendes, følger de almindelige retningslinier for
dansk retskrivning/retstavning.

At man er læse-/skriveretarderet som det, der i daglig tale kaldes
"ordblindhed", kaldes pædagogiskt, kan man ikke klandre noget for, men
ikke at gøre noget ved det, kan man med velberået hu klandre "folk" for.
Derfor bør man, hvis man bliver gjort opmærksom på sådant erkende, at
man har hjælp behov og søge denne, når det er nødvendigt bl.a. ved
hjemmesidedesign. Det er der intet som helst odiøst ved, ligesom der
heller ikke er noget odiøst i at søge hjælp, hvis man har problemer med
sammensatte ord. Fx hedder det ikke "sprog handicap" men sproghandicap.
Det hedder ikke "menu punkter", men menupunkter.

Ligeledes bør man følge den normale sætningsopbygning, således at det
første ord i en sætning skrives med stort begyndelsesbogstav og at
sætningen afsluttes med et punktum, når sætningen reelt afsluttes.

For at gøre teksten så overskuelig, som muligt og skille forskellige
tekstindhold af forskellige betydninger fra hinanden bør teksten opdeles
i naturlige afsnit. Ellers kommer det meget let til at minde om en gang
uinteressant kompot, hvor man hverken kan finde hoved eller hale i noget
af det, og dermed er så uinteressant, at man ikke vender tilbage en
anden gang.

Hvis der i teksten forkommer ting, som man på forhånd ved, at læseren
ikke ved noget om, bør man give en lidt mere udførlig beskrivelse af,
hvad det egentligt er, man mener eller skriver om.

I de få linier tekst, man kan finde på forsiden af den URL, du angav,
kan man uden anstrengelse finde fejl af de ovenfor nævnte arter. Hvis
den linie fortsættes, vil siten, selv om intensionerne er gode og
fornuftige, ikke få den søgning, dens budskab berettiger til, alene
p.g.a. den sproglige udformning. Derfor tillader jeg mig at sige, at du
har et sproghandicap, og det er absolut IKKE for at kanøfle dig, men for
at gøre dig opmærksom på, at der er nogle problemer, som vil kunne
bevirke, at du vil kunne få en dårlig oplevelse med din hjemmeside i stedet
for den succesoplevelse, det vil kunne blive, og at du derfor bør få
hjælp til tilretningen, at en, som mester sproget bedre end du...

Håber det bliver modtaget i den positive ånd, det er givet i!

--
\\Derly
ICQ UIN# 32726102 (autorisation påkrævet)

Fra : Henrik Larsen

Dato : 01-05-01 06:42

Hej gruppe

Nu syndes jeg at denne samtale om hjemmeside design osv. er løbet ud i det
man kalder OT (off topic).

Så hvis man vil diskutere min hjemmeside så findes der grupper der til.

og så en ting det hedder "sprog handicap" i flg. retskrivningsordbogen 1996
og ikke "sproghandicap"

Fra : "derly lütken"

Dato : 01-05-01 07:57

In article <9cli75$316$1@sunsite.dk>, "Henrik Larsen"
<henlar@dsa-net.dk> wrote:

> Nu syndes jeg at denne samtale om hjemmeside design osv. er løbet ud i
> det man kalder OT (off topic).

Jamen det har du da lov til at synes. Det var nu heller ikke så meget om
dit hjemmesidedesign, som det var omkring det sproglige indhold i
relation til dit øjensynlige handicap. Og i øvrigt var det dig selv, der
udbad dig det begrundede svar, du fik....

> Så hvis man vil diskutere min hjemmeside så findes der grupper der
> til.

Ja, der findes endda adskellige dertil...

> og så en ting det hedder "sprog handicap" i flg. retskrivningsordbogen
> 1996 og ikke "sproghandicap"

Det må være en alternativ udgave, du er i besiddelse af. I ingen af de
jeg har, optræder ordet "sproghandicap", men en masse andre sammensatte
ord, hvori ordet "sprog" indgår, og *ingen* af dem er splittet op ....

Hvis du ønsker at diskutere sprog, findes der også en gruppe til det!!!

E O D

--
\\Derly
ICQ: UIN# 32726102 (autorisation påkrævet)
Han var ikke nogen stor kanon. Kun en lille bøsse!

Fra : susanne

Dato : 02-05-01 01:12

derly lütken skrev i meddelelsen
<20010501.085647.1875335928.1026@olga.stofanet.dk>...

>Ja, der findes endda adskellige dertil...

Osse kaldet *adskillige*..............

> [...]
sammensatte
>ord, hvori ordet "sprog" indgår, og *ingen* af dem er splittet op

Personligt ville jeg nok foretrække sprog-handicap - det er både let
at læse og at forstå! Og så vil jeg lige ride en af mine kæpheste:

Henrik har efter min mening kun et *sprog-handicap*, hvis hans sprog
står i vejen for, at han kan gøre eller opnå noget af det han gerne
vil - som fx at tiltrække og fastholde mange læsere på sin hjemmeside.
Indtil da vil jeg nøjes med at kalde det alternativ skrivemåde -
hvilket faktisk af og til kan være lettere at forstå. Fx slynger han
ikke om sig med lange indviklede sætninger og sammensatte ord (-:

>Hvis du ønsker at diskutere sprog, findes der også en gruppe til
det!!!

>E O D

Hvad er det nu liiiiiiiiiige, at det står for?

susanne

Fra : Henrik Larsen

Dato : 02-05-01 06:25

Tak for hjælpen Susanne

Det var det jeg havde svært ved at få sagt

Fra : "derly lütken"

Dato : 07-05-01 16:43

In article <FiIH6.881$Qj7.32964@news.get2net.dk>, "susanne"
<cybs@ofir.dk> wrote:

> Hvad er det nu liiiiiiiiiige, at det står for?

Det står for 'End of Discussion'.

Og betyder, at jeg slutter debatten med brevskriveren, idet jeg ikke
ønsker at debattere videre på det foreliggende grundlag. Hverken mere
eller mindre!

--
\\Derly
"Stupidity is no handicap. Please park elsewhere!"