Andre computere
Fra : Bent Johannisson

Dato : 29-04-01 21:18

Hej !
Jeg har fået afinstaleret dette ikon fra mit skrivebord, men nu skal jeg
linke en bærbar og en stationær computer sammen jeg regner med at
geninstalere fra window 98, men hvor finder jeg ?
Hilsen
Bent

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-04-01 21:59

Bent Johannisson wrote:

> Jeg har fået afinstaleret dette ikon fra mit skrivebord, men nu skal jeg
> linke en bærbar og en stationær computer sammen jeg regner med at
> geninstalere fra window 98, men hvor finder jeg ?

Det er skam ikke nødvendigt at geninstallere for at få det ikon tilbage.

Start -> Kontrolpanel -> Netværk

skulle gerne give samme resultate...

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] --------------------------------------
Mommy, mommy! The garbage man is here!

Fra : Anders Lund

Dato : 29-04-01 22:44

Når du ikke har denne icon på dit skrivebrod, plerjer det at tyde på at du
ikke har installeret et netkort. Prøv at installere det igen!

mvh
Anders Lund

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-04-01 23:45

Anders Lund wrote:

> Når du ikke har denne icon på dit skrivebrod, plerjer det at tyde på
at du
> ikke har installeret et netkort. Prøv at installere det igen!

Eller i hvert fald at NetBIOS ikke er installeret - men det kan let
geninstalleres fra netværk i kontrolpanelet.

Iøvrigt kan Windows fint fungere uden NetBIOS. Jeg installerede et par
maskiner på min skole, hvor vi ikke bruger NetBIOS (det er et blandet
unix-miljø). Windows brokker sig gevaldigt over, at intet vil fungere.
Men alt fungerer fint alligevel...

Men så forsvinder 'Andre Computere' ikonet.

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] --------------------------------------
ATA100 is another testimony to the fact that pigs can be

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 30-04-01 07:56

> Men så forsvinder 'Andre Computere' ikonet.

Say what?
Jeg kører udelukkende med TCP/IP protokol (de andre stinker nemlig), og
jeg har da stadig "Andre Computere" ikonet.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-04-01 10:21

Kenneth Kristensen wrote:

> Say what?
> Jeg kører udelukkende med TCP/IP protokol (de andre stinker nemlig),
> og jeg har da stadig "Andre Computere" ikonet.

Men du har så NetBIOS installeret. Korrekt er der ingen grund til at
bruge de andre protokoller - hvem bruger andet end IPX/SPX.

NetBIOS er det, som Windows kalder 'Klient til Windows netværk og 'Fil-
og printerdeling for Windows netværk'. Fjerner man det, brokker Windows
sig over at alt går galt, så genstarter den - uden 'Andre computere' og
alt virker (hvis man altså ikke bruger Windows fildeling).

Rasmus

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 30-04-01 11:55

> Men du har så NetBIOS installeret. Korrekt er der ingen grund til at
> bruge de andre protokoller - hvem bruger andet end IPX/SPX.

Jeg bruger netop ikke IPX/SPX, da det er en skod protokol.
Den får et 100 Mbit netværk til at fungere som et 10 Mbit netværk, og
det er jo ikke optimalt.
Jeg har prøvet at kopiere en fil fra en computer til en anden
(udelukkende TCP/IP installeret) og den blev overført med 1.2 MB/s.
Så installerede jeg IPX/SPX og den samme fil kunne kun overføres med 120
kB/s.
Efter dette forsøg installerer jeg kun IPX/SPX, hvis jeg skal spille et
spil som absolut ikke kan køre TCP/IP.

> [...]
> sig over at alt går galt, så genstarter den - uden 'Andre computere' og
> alt virker (hvis man altså ikke bruger Windows fildeling).

Jeg troede det var den protokol, der dukker op sammen med IPX/SPX
protokollen.
For den har jeg også smidt væk, idet jeg udelukkende bruger TCP/IP.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-04-01 19:17

Kenneth Kristensen wrote:

> Jeg bruger netop ikke IPX/SPX, da det er en skod protokol.

Doh. Jeg mente naturligvis: Hvem bruger alligevel IPX/SPX nu om dage :)

> [...]
> Jeg har prøvet at kopiere en fil fra en computer til en anden
> (udelukkende TCP/IP installeret) og den blev overført med 1.2 MB/s.

Hmmm... Jeg kan overføre 8Mb/s mellem 2 computere... 1.2Mb/s er da,
hvad en 10mbit kan trække...

> Jeg troede det var den protokol, der dukker op sammen med IPX/SPX
> protokollen.
> For den har jeg også smidt væk, idet jeg udelukkende bruger TCP/IP.

Det er 'Windows fildeling' der giver adgang til delte filer og printere
- så det må du næsten have installeret, hvis du kan bruge fildeling...

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] --------------------------------------
When you have multiple CPUs with one interrupt controller, you don't

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 01-05-01 08:05

> Doh. Jeg mente naturligvis: Hvem bruger alligevel IPX/SPX nu om dage :)

Det går pænt stærkt en gang imellem

> Hmmm... Jeg kan overføre 8Mb/s mellem 2 computere... 1.2Mb/s er da,
> hvad en 10mbit kan trække...

Det kan jeg sikkert også, jeg refererede blot til et enkelt forsøg jeg
lavede.

> Det er 'Windows fildeling' der giver adgang til delte filer og printere
> - så det må du næsten have installeret, hvis du kan bruge fildeling...

Jeg har fint mulighed for at dele filer og printere, med jeg har ikke
netbios ståene under "andre computere". Der er kun et punkt der hedder
"fil og udskriftsdeling til microsoftnetværk" + selvfølgelig
klientprogram og TCP/IP protokol.
Det må næsten være den du kalder for netbios, eller ?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-05-01 07:14

Kenneth Kristensen wrote:

> [...]
> klientprogram og TCP/IP protokol.
> Det må næsten være den du kalder for netbios, eller ?

Jep. "Windows fildeling" = NetBIOS.

Rasmus

--
Drink wet cement: Get Stoned.