AMD T-Bird system
Fra : Johan Rasmussen

Dato : 29-04-01 19:52

Her NG

Her kommer lige en klassiker:

Jeg står og skal til at samle en computer til min storebror. Jeg har valgt
at lave et AMD system, og da dette bliver det første AMD system, jeg samler
(bortset fra K6-2), får jeg brug for lidt hjælp. Systemet skal være absolut
stabilt (hastigheden har ikke førsteprioritet). Den skal bruges til
studiebrug, hvilket vil sige tekstbehandling og internet.

Hvilket bundkort skal jeg vælge (prosessoren skal være en T-Bird fra 1000MHz
og opad!)?
- 200 eller 266 FSB?

Jeg har kig på et Asus A7V133 KT133A Socket A, men det ser ud til, at der er
en del problemer med dette bundkort. Er det korrekt? (jvf.
http://www.a7vtroubleshooting.com/)
Hvis jeg køber dette kort, skal jeg så til at opdatere bios'en for at få det
til at virke optimalt?

Er der noget grafikkort, jeg skal holde mig fra, når det skal være til AMD
og VIA?

Det var vist alt. Jeg håber på et hurtigt svar :)

Mvh. Johan Rasmussen

FUT til dk.edb.hardware

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 01-05-01 03:48

> [...]
> til at virke optimalt?
>
> Er der noget grafikkort, jeg skal holde mig fra, når det skal være til AMD

mit asus a7v133, som jeg købte i lørdags køre stabilt med winme ingen
problemer what so ever med en t-bird 1333/266. Jeg køre med et asus v7700
geforce 2 gts delux 32 mb ram og det køre som en drøm, har slet ikke haft
problemer med det. Derudover kan jeg ikke få min kærestes op at køre et ecs
motherboard med onboard lyd til en 1ghz t-bird skulle have købte det samme
motherboard som mit er så nu kigger han far på det, hvis det ikke kan løses
er det tilbage og betalr 400 ekstra for at få et asus magen til min. Men jeg
vil helt klart anbefale asus a7v133, det var vist nok det første modeller af
a7v modelln der var problemer med så vidt jeg ved. Alle dem jeg kender som
har asus a7v133 der køre det fint uden problemer.

mvh

Dorthe