Formatering af et tal.
Fra : Erik Hansen

Dato : 29-04-01 19:36

Hejsa.

Jeg er temlig ny i ASP, bruger normalt PHP men det er en anden sag.

Jeg har et tal 3200, som jeg gerne vil have formateret således at det
bliver til 3.200,00.

Der må være en funktion der kan det, men hvad hedder den.?

Findes der slet ikke nogen online ASP dokumentation, hvor man kan søge
globalt.?

....Erik

Fra : Hendrik Hansen

Dato : 29-04-01 20:16

"Erik Hansen" <ehh@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> bliver til 3.200,00.
>
> Der må være en funktion der kan det, men hvad hedder den.?

Hvis vi taler VBScript, så hedder den FormatNumber()

> Findes der slet ikke nogen online ASP dokumentation, hvor man kan søge
> globalt.?

Jo, her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/psdk/iisref/iiwao
bb.htm

....men det du leder efter er nok i virkeligheden VBScript language
reference:

http://msdn.microsoft.com/scripting/default.htm?/scripting/VBScript/doc/vbsc
ripttoc.htm

Generelt så er det en god idé at kigge at MSDN (Microsoft Developer Network)
hvor bl.a. kan søge og få svar på de spørgsmål du lige har stillet og flere
til

http://msdn.microsoft.com

Mvh. Hendrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-04-01 20:21

"Hendrik Hansen" <hcwh@yahoo.com> wrote in message
> ...men det du leder efter er nok i virkeligheden VBScript language
> reference:

Generelt er MSDN ikke så godt som et hurtig opslagsværktøj men bedre til
yderligere information, jeg ynder selv at bruge: http://www.devguru.com hvor
man har ADO, VBScript , JET-SQL, T-SQL og ASP samlet på et sted...

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Hendrik Hansen

Dato : 29-04-01 20:41

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> [...]
hvor
> man har ADO, VBScript , JET-SQL, T-SQL og ASP samlet på et sted...

Det er klart at med den enorme mængde information, der efterhånden ligger på
MSDN (50GB?) kan det mange gange kræve enten lidt held, erfaring eller begge
dele at finde det man søger. Jeg bruger selv den fremgangsmåde, at jeg ikke
nødvendigvis går alene efter lige præcis det dokument, jeg søger. Jeg tager
derimod det første match på søgningen, der er "lidt derhenad" og bruger
links på siden, oversigten til venstre eller en ny søgning med de keywords i
bunden af siden til at finde det rette dokument.

Det er muligt at du har ret i at dette er for avanceret for en der netop er
blevet introduceret til teknologien, men når man når bare lidt videre og
udover de værste newbee-problemer, så er MSDN altså ikke til at komme uden
om.

Mvh. Hendrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-04-01 21:58

> [...]

> links på siden, oversigten til venstre eller en ny søgning med de keywords
> bunden af siden til at finde det rette dokument.

Ditto her... Men hvis jeg blot lige ikke kan huske en parameter til
FormatNumber() kigger jeg ikke på MSDN.

> [...]
> udover de værste newbee-problemer, så er MSDN altså ikke til at komme uden

"Problemet" med MSDN er ofte at man bare lige skal slå noget op men bliver
så hængende i for lang tid

Fra : Erik Hansen

Dato : 01-05-01 19:04

Tak for hjælpen det vare lige det jeg skulle bruge.

I har begge helt i ret i alt det information der ligger, det er
faktisk ubrugligt når man kun ønsker at søge efter ASP.
Jeg ønsker bare kunne søge i de forskellige funktioner der findes til
ASP.

Jeg har dog et par ting mere som jeg ikke helt forstår.

Det hedder sig jo at man programmere i ASP, men hvorfor skal man så
bruge bruge dokumentation fra "VBScript Language Reference". Det
virker ulogisk, men det skyldes måske at ASP i virkeligheden er en
overbygning af VBScript.?

En anden ting, jeg har i forbindelse med noget database adgang oplevet
at man bruge SET, f.eks,

SET rs = Conn.Execute(SQL)

Når jeg normalt tildeler en variabel en værdi bruger man jo ikke SET,
hvad er det SET gør.?

....Erik

Fra : Hendrik Hansen

Dato : 01-05-01 20:10

> [...]
> faktisk ubrugligt når man kun ønsker at søge efter ASP.
> Jeg ønsker bare kunne søge i de forskellige funktioner der findes til

Hvis du udelukkende er interesseret i ASP dokumentation, så prøv at
gennemsøge din maskine efter en fil ved navn "asp.chm". Det er en kompileret
HTML Help fil med al dokumentation vedr. ASP og vil være til stede hvis du
har installeret IIS eller PWS.

> [...]
> bruge bruge dokumentation fra "VBScript Language Reference". Det
> virker ulogisk, men det skyldes måske at ASP i virkeligheden er en

ASP er intet andet end en objektmodel, som du kan scripte med en række
forskellige programmeringssprog, bl.a. VBScript og JScript.

> [...]
> at man bruge SET, f.eks,
>
> SET rs = Conn.Execute(SQL)
>
> Når jeg normalt tildeler en variabel en værdi bruger man jo ikke SET,

Set bruges til at sætte en reference til et objekt via et variabelnavn -
dvs. når din Execute returnerer et Recordset objekt skal du bruges Set for
at referere til det via rs.

Mvh. Hendrik

Fra : Martin Kruse

Dato : 30-04-01 23:11

Webdesign til alle & portal til verden
"Erik Hansen" <ehh@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der må være en funktion der kan det, men hvad hedder den.?
>
> Findes der slet ikke nogen online ASP dokumentation, hvor man kan søge

Hej Erik...

Den præcise kode du skal bruge er:

dittal = "3200"
Response.Write FormatNumber(dittal, 2)