Windows+IBM HD fejl'
Fra : hollo

Dato : 29-04-01 17:50

Hej med alle jer.

Jeg har lige invisteret i en ny HD, nemlig en IBM 75GXP 61.49 GB, MEN.
Jeg installerede så windows og det gik fint indtil jeg genstartede efter at
havede installerede diverse graffikort, netkort osv. Da den så genstartede
kom windows med denne fejlmeddelse

"VFAT-enhedsinitialisering mislykkedes
En enhed eller ressourse, som VFAT behøver, mangler eller er ikke
tilgængelig. VFAT kan ikke forsætte indlæsningen"

Derefter genstartede jeg og kørte scandisk, og den fandt massere af
sytemfejl og det hjalp ikke en fis at reperre dem. Jeg prøvet så at
geninstallere SKODWindows men den gjorde det samme. Den gjorde også på et tidspu
nkt at under opstart blev skærmen sort og HD'en stod bare der og
loadet uden verdens nytte. Og at der stod under opstart noget med "Kernl32 er i
stykker geninstallere windows" tror nok det var sådan.

Er det noget med IBM HD'en? (det tror jeg måske, da jeg saktens kunne køre
windows på min 30 GB Maxtor før i tiden)

Jeg har et:

Asus K7M MB
Athlon 500Mhz
256 Apacer ram i 2x 128 blokke
HP 8100i brænder
16x Teac CD-Rom drev
Maxtor 30 GB HD
IBM 75GXP 61.49 GB HD (der måske er skurken i det her problem)

Håber at nogle af jer kan hjælpe mig.

Fra : AL

Dato : 29-04-01 18:53

> [...]
> 16x Teac CD-Rom drev
> Maxtor 30 GB HD
> IBM 75GXP 61.49 GB HD (der måske er skurken i det her problem)

Du skriver ikke hvilket Win du kører?

Hent programmet og kør Exerciser test
http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm#Drive%20fitness

Jeg tror ikke det er HD men gør det fo sikkerheds skyld.
AL

Fra : Frontier

Dato : 01-05-01 11:22

En anden mulighed var at flashe din BIOS. Flere Asus boards har haft
problemer med diske over 32 GB...

/Frontier