Hjælp mig - min PC fryser periodisk
Fra : Preben Kaas

Dato : 29-04-01 15:11

Bundkort: AOpen AX59Pro
CPU: AMD-K6 450 MHz
Ram: 64 MB
Windows 98

Med korte (1-5 min.) eller lange (op til flere timer og sommetider
dage) mellemrum fryser min PC.
I de fleste tilfælde går den i gang af sig selv indenfor ½ minut., men
undertiden er tænd/sluk knappen eneste mulighed.
En sjælden gang kan den pludselig finde på at genstarte af sig selv.

I tilgift er der indenfor 3-4 uger kommet 4 beskadigede klynger på HD
Maxtor 20GB. Kun på C-drev (4 partitioner)

Nogen ide om hvad årsagen kan være.

Det skal lige bemærkes at PC efter opgradering har kørt upåklageligt i
ca. 14 måneder.

hilsen
Preben

ved e-mail fjern xxxx

Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-04-01 17:52

"Preben Kaas" <pkaas@xxxxget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen ide om hvad årsagen kan være.
>
> Det skal lige bemærkes at PC efter opgradering har kørt upåklageligt i

Jeg havde et lignende problem med at pc'en gik "i frys". Det blev afhjulpet med en ekstra
blæser i kabinettet. Måske det også kan hjælpe dig.

Claus

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 30-04-01 09:45

Hejsa!

Claus E Beyer wrote:

> Jeg havde et lignende problem med at pc'en gik "i frys". Det blev afhjulpet med en ekstra
> blæser i kabinettet. Måske det også kan hjælpe dig.
>
> Claus

Men hvis en pc 'fryser', så skal den vel ikke have en 'køler'? Prøv med et tæppe og en varm
kop the.

Martin

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-05-01 23:19

Ja, lidt sent svar, men jeg sad lige og kiggede nogle gamle posts igennem.

Jeg havde et lignende problem (med samme m/b+cpu+win98 (ikke 98se)), den
frøs bare kun i ca. 2 sekunder. Jeg trode også først at det var pga. et
meget varmt dvd-kort (hollywood +), men det viste sig at vræe fordi
dvd-kortet og mit grafikkort (creative TNT2u) delte IRQ.

mvh Frank