Hund der halter
Fra : Morten og Louise

Dato : 29-04-01 14:57

Hej!!!

Mine forældre har en tibitansk terrier som halter på det ene bagben og vi
har også fået afvide af dyrlægen at det er hendes knæ der går afled og at
det koster 2500 for at få hende opereret.
Men mine forældre har snakket om og få hende opereret, men det er meget dyrt
og det kan jeg godt forstå, men det jeg vil have afvide er at om man godt
kan undlade en operation, for det ser ikke ud som om det gør ondt på hende
og når hun halter plejer jeg at masere hendes bagben så knæet går på plads
igen og det gør heller ikke ondt på hende, for hvis det gjorde ville hun nok
bide ud efter mig.
Men hvad skal men hvad skal de gøre?

Hilsen Louise og Morten.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-04-01 15:06

Jeg ville uden tvivl vælge operation.

En hund bør i mine øjne ha' alle muligheder for at kunne leve som en normal
hund hvis det kan lade sig gøre og det kan det vha. en operation i jeres
tilfælde. Derfor... Gør det!!! Selvom det måske ikke gør ondt på hunden vil
det altid være en gene.

Rinnie Ilsøe

Fra : Lina Kugge

Dato : 29-04-01 16:10

Enig.
Min gamle yorkie led af samme skavank, og hun blev opereret for det. Ja, det
er da mange penge, men man måler ikke sine venner i penge vel?
Og det var det værd, at Rotten's knæ ikke længere hoppede ud, så hun kunne
fræse rundt som alle andre vovser.
Lina

--
COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-04-01 16:11

In article <9ch6le$m1h$1@news.inet.tele.dk>,
"Morten og Louise" <morten_louise@mail.dk> wrote:

> Men mine forældre har snakket om og få hende opereret, men det er meget dyrt
> og det kan jeg godt forstå,

Synes du og dine forældre 2500 for en operation er dyrt? Så vil jeg
dælme håbe at hunden har en forsikring der dækker ved skader på hunden.

> [...]
> igen og det gør heller ikke ondt på hende, for hvis det gjorde ville hun nok

Operere hunden, eller hør dyrlægen om det kan blive i orden med den
rette træning. Det er ikke sundt for knæet at det blive ved med at hoppe
ud af led.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 29-04-01 18:40

Vi havde engang en puddelhund, som fik sin snor om benet og kom
til skade, så knæet ville gå af led. Tilsyneladende gjorde det ikke
ondt på hunden og vi satte det selv på plads, når det skete. Men den
blev underlig og nervøs - tror på grund af benet - og ville til sidst
bide. Vi måtte have den aflivet. Det er nok bedst at få hunden opereret,
så det bliver i orden èn gang for alle.
Hilsen Margit

Morten og Louise <morten_louise@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ch6le$m1h$1@news.inet.tele.dk...