Hvordan kurerer jeg en ledningsgnasker?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-04-04 21:32

Siden vi flyttede for et par uger siden, har Svedsken fået en ny og ret
usund interesse. Hun er blevet ledningsgnasker - først var det de åbenlyse,
der lå henad gulvet, men da de blev fæstnet, gik hun over til at fiske
ledninger ud bag skabe og reoler.
Hvordan pokker får vi hende vænnet af med den unode? Jeg kan ikke pakke hele
mit hjem ind i sølvpapir, vel.
Hun har ikke gjort det før, mens jeg har haft hende.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 28-04-04 21:57

Hej Benedikte...

Det stinker ( i min næse *LOL*) men virker. Camferine!!!!

Hvis du ikke kender det, er det en creme med MEGET kamfer i og kan få i div.
brugser og sikkert osse hos Matas. En afart af samme er kopattesalve, men
camferine er stærkere.
Det smører du på ledningerne og hun rører det ikke, det kan jeg love dig
*LOL*

hilsn
Pia BJ
www.meekocoons.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-04-04 22:09

"Pia J/Kurt K" <pbkk@tcdadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Benedikte...
>
> Det stinker ( i min næse *LOL*) men virker. Camferine!!!!

Det lyder fælt. Men hellere det end en elektrisk kat... jeg går i matas i
mårn.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 28-04-04 22:17

Det er fælt *LOL*

Men jeg lover dig, lugten alene skulle gøre det og skulle hun smage på det,
så sker det kun en gang!!! Har selv brugt til en af vores katte...

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-04-04 22:27

> [...]
det,
> så sker det kun en gang!!! Har selv brugt til en af vores katte...

Jeg skal lige høre, smører du hele ledningen ind i stadset eller kun
udvalgte klatter her og der? Skal det være på alle ledninger i huset, eller
fatter hun vinket med vognstangen, når en af de der spændende hvide slanger
smager grimt?

Venlig hilsen Dikte (som håber duften damper af, når den har gjort sin
virkning)

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 28-04-04 22:34

Hej Benedikte

Jeg smører mine hænder ind, meget.....så det virkelig klistrer (husk
klemmen*LOL* til næsen) og så lader man bare hænderne glide langs med
ledningerne. Der skal som ikke så meget på, det er mere lugten der gør
forskellen....

Jeg smurte de ledninger ind, vores killing syntes var spændende - ofte er
der jo nogle favoritter, og opdagede vi at en ny blev spændende fik den en
tur osse.

Håber det virker for dig også!

hilsen

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 29-04-04 08:54

> [...]
>
> Det stinker ( i min næse *LOL*) men virker. Camferine!!!!
>
> Det smører du på ledningerne og hun rører det ikke, det kan jeg love dig

Jeg vil da håbe du har ret .

Det skal så lige tilføjes, at der findes undtagelser.
Jeg har forsøgt ALT!! Kamfer, sennep, chili - you name it. Og min lille
ledningegnasker regerer stadig med hård pote. Enten har han ingen
smags/lugtesans (og det nægter jeg at tro), eller også vil han bare gå
gennem ild og vand for en bid ledning.

Jeg har måtte krybe til korset og købe kabelbakker i lange baner. Bare de
tynde hvide, hvor man presser ledningen fast i. Og det virker! Og samtidig
ser det ret tjekket ud . Og så er jeg fri for svineriet med "mad" o.s.v.
på mine ledninger. Hvis man f. eks. går i Harald Nyborg, så kan det faktisk
gøres for ret små penge.

Men jeg vil da krydse mine fingre for, at Svedsken bare har fået en grille,
der kan kureres med lidt kamfer .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 29-04-04 12:42

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg vil da krydse mine fingre for, at Svedsken bare har fået en
grille,
> der kan kureres med lidt kamfer .

Ja, gør endelig det, mange tak
Hmmmm..... Svedske med griller... grill-svedske .... hmmmmmmmm.....

Venlig hilsen Dikte

Fra : zasha

Dato : 28-04-04 21:58

> [...]
hele
> mit hjem ind i sølvpapir, vel.
> Hun har ikke gjort det før, mens jeg har haft hende.

Så giv da den lille trinde Fløjls-Svedske noget mad *GGGGG * [Svedsken er på
slankekur :o]
Hun gnaskede nu heller ikke ledninger da hun boede hér...men hun er jo
lynende intelligent, så hun finder jo hele tiden på noget nyt...

--
Hilsen Miver og Mulle's mor og Svedskens eks-moar Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-04-04 22:15

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så giv da den lille trinde Fløjls-Svedske noget mad *GGGGG * [Svedsken er

> slankekur :o]

Hun får altså mad... i afmålte portioner. Og det ser ud til at hjælpe på
trindheden.

> Hun gnaskede nu heller ikke ledninger da hun boede hér...men hun er jo
> lynende intelligent, så hun finder jo hele tiden på noget nyt...

Jeg har tænkt på, om det måske var flytteriet, der havde givet hende nykker?
Nå, nu er hun hoppet i seng, kan jeg se... der er der da i det mindste ingen
ledninger.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 29-04-04 12:40

Jeg kom forbi Føtex før Matas og tog en af deres billige kamfercremer. Den
stank fælt, kunne jeg lugte, allerede i butikken.
Da jeg kom hjem, smurte jeg et forsigtigt lag på den mest populære ledning.
Fem minutter efter havde Svedsken fisket den (altså ledningen, ikke cremen)
frem fra bag reolen og var igang igen. Så fik ledningen en tur mere med en
solid klat kamfercreme... derefter lå der et stykke tid en meget muggen
Svedske under bordet i entreen. Gad vide, om budskabet er gået ind?

Venlig hilsen Dikte (som vasker hænder og op og dukketøj, bare for at få den
fæle stank af hænderne)

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 30-04-04 00:04

Aftenrapport fra kamferkisten:

Yndlingsledningen har fået kamfercreme nogle gange. Men når man går forbi,
SKAL den åbenbart lige findes frem og daskes til.
Den anden - ledningen til akvarielampen - har fået MEGET kamfercreme flere
gange. Den er stadig voldsomt interessant.
Jeg synes, her lugter fælt. Men jeg får dejlige, bløde hænder af al den
kamfercreme....

Venlig hilsen Dikte