Så er Bamse officielt blevet min kat!
Fra : Leyna

Dato : 28-04-04 15:12

Som nogle af jer måske husker overtog jeg en dejlig rød hankat gennem
denne gruppe. Bamse var tidligere vildkat, men det kan man nu ikke
mærke på ham.
Jeg overtog ham i februar måned, og han var ærlig talt ikke meget
hjemme, for han skulle altså ud at undersøge terrænet og sikkert også
besøge diverse damer, hvilket gav mig en ordentlig røffel fra enekelte
her i gruppen...

Men jeg kan fortælle, at han kom hjem i går, og vi fik en akut tid hos
dyrlægen, og så blev han ellers vaccineret, øremæret OG neutraliseret,
så nu er han officielt min kat, og han laver ikke flere uønskede
killinger!

Det eneste vi har mærket til at han har været bedøvet/dårlig har været
lidt opkastninger. Han var jo ikke fastende da vi bragte ham til
dyrlægen, for det var bare om at få ham afsted, mens han nu var
hjemme. Han vaklede faktisk selv på bakken for at gøre sig ren, men
dække det til havde han altså ikke balancen til. Da tiltede han, den
stakkel.

Han er helt oppe på mærkerne i dag, har spist lidt mad og nu ligger
han så og fiser den af inde i vores seng. Alt ser ud til at være gået
som det skal, så nu håber jeg at han stopper med at slås med de andre
katte. Han havde nemlig fået nogle gevaldige sår på forbenene op til
Påske, men han stak af igen før vi nåede at få dem behandlet
ordentligt. De ser dog ud til at læges fint, og dyrlægen kiggede da
også lige på dem, nu Bamse alligevel var der. Ingen betændelse eller
hævelse. Pelsen skal bare ha' ro til at vokse ud igen.

Så jeg har nu en dejlig kælen ex-hankat!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 28-04-04 07:12

Ja, jeg må jo indrømme at jeg synes det er utrolig belastende når naboens
fertile hankat ligger på lur for at jage mine 4 skattebasser væk fra VORES
grund, strinter i min garage osv. Han er såmænd en flink og god kat, men der
er altså plads nok til ham på nogen af de andre marker!

Så high five til dig for din raske beslutning. De er også meget sjovere når
de er kastrater. Man har jo ikke kæledyr blot for at støtte den lokale
foderhandler? Hvad siger de to tøser i øvrigt til sådan en fætter?

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 28-04-04 17:20

On Wed, 28 Apr 2004 08:11:48 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Ja, jeg må jo indrømme at jeg synes det er utrolig belastende når naboens
>fertile hankat ligger på lur for at jage mine 4 skattebasser væk fra VORES
>grund, strinter i min garage osv.

Jamen, sådan skal det jo heller ikke være...!

>Så high five til dig for din raske beslutning.

Det er nu ikke nogen her-og-nu beslutning, men vi har kæmpet et godt
stykke tid for at få samlet penge til det, og derefter skulle Bamse jo
så være hjemme samtidigt med at vi selv var det og når dyrlægen havde
tid. Så der var mange ting der skulle passe sammen.
Men nu har jeg jo så oplevet hvordan det foregår, og det så ikke ud
til at være nogen stor belastning for katten, så vi skal snart på den
igen... Jeg har jo en fertil hankat mere. Han har dog ikke opdaget
damerne endnu... altså det sjov man ka' ha' med sådan nogle!

>Hvad siger de to tøser i øvrigt til sådan en fætter?

Det er desværre ikke så forfærdeligt godt. Vi fik jo Buster (den lille
hankat som endnu er fertil) for at bygge bro mellem hunde og katte, da
kattene overhovedet ike ville ind i stuerne så længe hundene var dér.
Det virkede ikke. Derimod rottede alle tre katte sig sammen da Bamse
kom ind i familien og så kunne de pludselig være i stuerne og sammen
med hundene, men Bamse ville de ikke ha' noget med at gøre.

Nu er det da blevet sådan, at han bliver accepteret, men heller ikke
mere. De slås ikke, men de er heller ikke specielt glade for hinanden.
Jeg er dog fuld af fortrøstning, for sådan har det stort set været
hver gang der er kommet en ny kat i familien. Og nu hvor han begynder
at lugte anderledes kan det jo være at det hjælper. Det håber jeg da i
hvert fald på.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk