JBH 25/4
Fra : DM

Dato : 25-04-04 20:05

Reprimande fra dommeren

To gange har retten i Århus været tvunget til udsætte retsmøder med dyrlæge
Jens Breth Hansen fra Risskov i anklagestolen. Da dommer Marianne Svendsen i
denne uge uge for anden gang blev nødt til at aflyse, skete det med et
ordentligt røffel til den tiltalte dyrlæge og ejendomsbesidder.

Ved det første retsmøde meldte Jens Breth Hansen i sidste øjeblik fra på
grund af sygdom. Så fandt retten i sin ellers pressede kalender en ny dato -
mandag 19. april. To timer var reserveret til sagerne mod dyrlægen.
Repræsentanter fra amt og kommune var mødt op som vidner.
Da dyrlægen ankom var det uden følgeskab af en forsvarer. Den tiltalte satte
sig i stolen foran dommeren og meddelte kort og godt: - Sagen er overgivet
til min advokat.

Dommer Marianne Svendsen var ét stort spørgsmålstegn. Forundringen blev ikke
mindre, da den tiltalte gentog sin erklæring, nu med en understregning af at
hans advokat havde rådet ham til at sige sådan.

- Jeg fatter det ikke. Dette her en straffesag. Du er tiltalt. Derfor har du
ret til nægte at udtale dig. Men du kan ikke bare sige, at sagen er
overgivet til din advokat. Du har kendt tiltalen og har haft rigelig tid til
at få en beskikket advokat. Så møder du her uden forsvarer og uden at vide,
om du vil udtale dig eller ej, sagde den vrede dommer.

- Foragt for retten, hvislede en af tilhørerne.

- Jeg beklager, sagde dyrlægen til dommeren.

Så tilføjede han, at han gerne ville have en beskikket advokat. Han ønskede
den advokat, som i det daglige varetager hans interesser.

I et sidste forsøg på at få gennemført retsmødet, ringede dommeren
personligt til dyrlægens advokat. Men han var ikke at træffe.

Nu går der antageligt et par måneder, inden der er plads i rettens kalender
til et tredje retsmøde med samme anklageskrift. maj-

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-04-04 20:15

dejligt at se at JBH ikke bare "får lov" at gemme sig

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : anja rasmussen

Dato : 26-04-04 18:27

> Marianne Hellemose skrev:
> dejligt at se at JBH ikke bare "får lov" at gemme sig
>
> --
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"
> Mahatma Ghandi

JA men han gør da hvad han kan!!!!!!!!!!!!!!
Desværre ser jeg staidg jævnligt kunder i klinikken i Odense

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar