Hvorfor skaraber hun i fødekassen efter fø~
Fra : Louise Viborg

Dato : 22-04-04 12:54

Som bekendt fik vi jo killinger for 2 uger siden. BlueBell, som er
mor, efter her for nylig begyndt at skrabe i sin fødekasse, ligesom de
gør når det er lige op over fødslen. Men hvorfor gør hun det nu? Det
har jeg aldrig oplevet før.
Hver dag når jeg kommer hjem fra skole har hun skrabet hele bunden op
og det ligger hulter til bulter.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-04-04 13:34

On 22/04/04 13:54, in article 4gcf80diaitii1c7d58kanut2qn8nis4av@4ax.com,
"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote:

> [...]
> har jeg aldrig oplevet før.
> Hver dag når jeg kommer hjem fra skole har hun skrabet hele bunden op

Det kan der sikkert være flere årsager til. Den ene af mine hunkatte kan
finde på det samme - jeg prøver mig altid lidt frem, for at finde ud af hvad
hun vil have anderledes. Det er muligvis, fordi hun ikke finder, at
fødekassen er mørk nok (killingerne er jo begyndt at åbne øjnene nu, hvis
ikke de alle har øjne nu) - det kan også være, hun finder, at killingerne
ikke er varme nok - måske vil hun have et rent underlag til killingerne (så
rovdyr ikke tiltrækkes af lugten - urinstinkt) - prøv dig frem
Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-04-04 13:52

On Thu, 22 Apr 2004 14:34:29 +0200, Camilla Baird <mail@korat.dk>
wrote:

> [...]
>ikke er varme nok - måske vil hun have et rent underlag til killingerne (så
>rovdyr ikke tiltrækkes af lugten - urinstinkt) - prøv dig frem

Hej Camilla!
Ud fra dine forslag vil jeg tro mest på at hun vil have det lidt
varmere derinde. Så jeg vil da prøve at skrue lidt op for varmen.
Fødekassen er nemlig dækket over af et tæppe, så der kun lige er et
kighul i det ene øverste hjørne. Der er meget mørkt derinde. Hun gør
det også når jeg lige har skiftet rent underlag, så det kan næsten
heller ikke være det.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-04-04 14:26

> [...]
> kighul i det ene øverste hjørne. Der er meget mørkt derinde. Hun gør
> det også når jeg lige har skiftet rent underlag, så det kan næsten

Måske underlaget er for blødt. Min erfaring er at der ikke skal være for
meget i bunden, selv om man jo gerne vil putte store dyner derned så de kan
hygge sig. Men jeg tror at mismis mister følingen med sine killinger, hvis
hun ikke har et plant rimeligt fast underlag.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-04-04 14:41

On Thu, 22 Apr 2004 15:26:01 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote:

> [...]
>hygge sig. Men jeg tror at mismis mister følingen med sine killinger, hvis
>hun ikke har et plant rimeligt fast underlag.

Hej Nina!
Der ligger ca 4 - 5 cm skumgummimadras med lagen om, og det er da
rimelig fast, men jeg kan da prøve at fjerne den ene (det er nemlig 2
ovenpå hinanden), hvis det ikke hjælper med lidt mere varme

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-04-04 15:07

> [...]
> rimelig fast, men jeg kan da prøve at fjerne den ene (det er nemlig 2
> ovenpå hinanden), hvis det ikke hjælper med lidt mere varme

Det tror jeg at en af mine hunner ville "brokke" sig over, netop fordi det
var for blødt.
Hos hende må der kun være et lagen, der er foldet lige sammen. Ingen
kanter.
En mulighed er også hvis du har et gammelt uld-tæppe (evt en gammel
plaid). Dem klipper jeg i stykker som passer til kassen, og det elsker de.
Det varmer godt og bliver ikke fugtig-klamt.

Hvis det er trækker fra gulvet, kan du jo stille kassen op på et par
klodser eller sådan. Det vil også varme godt i kassen.
Men de er jo alle forskellige, så du må frem med detektiv-genet *G*

Hilsen Nina

Fra : annette holmes

Dato : 22-04-04 18:19

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> skrev:Hej.Sagen er den at hun
gemmer sine killinger,for evt rovdyr.Det ligger i genet til alle
rovdyr,at de gemmer deres afkom,så det skal du ikke være bekymret
om mere,hej

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-04-04 18:31

On 22 Apr 2004 17:19:00 GMT, annette holmes <abentsen@besked.com>
wrote:

> [...]
>gemmer sine killinger,for evt rovdyr.Det ligger i genet til alle
>rovdyr,at de gemmer deres afkom,så det skal du ikke være bekymret

Ja, det lyder da meget sandsynligt, men jeg har dog ikke oplevet det

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-04-04 21:09

Nu tror jeg at jeg har fundet ud af hvad det er hun gør
Hun skraber underlaget op omkring killingerne når hun går fra dem mens
de sover. Så de er gemt, så der ikke kommer rovdyr og tager dem

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 13:23

> Hun skraber underlaget op omkring killingerne når hun går fra dem mens
> de sover. Så de er gemt, så der ikke kommer rovdyr og tager dem

Hvordan kan man dog ikke elske dette pragtfulde dyr?

Thomas

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-04-04 14:19

On Fri, 23 Apr 2004 14:23:29 +0200, <Thomas> wrote:

>Hvordan kan man dog ikke elske dette pragtfulde dyr?
>
>Thomas

Du kan tro at vi elsker hende (og vores andre katte) meget højt

Fra : Kate

Dato : 23-04-04 22:07

<Thomas> wrote in news:40890b3f$0$279$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvordan kan man dog ikke elske dette pragtfulde dyr?

LOL, nej, jeg forstår det jo heller ikke

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.