Agressiv killing ?
Fra : CRJ

Dato : 18-04-04 15:14

Jeg har en ca 5mdr gammel killing som er begyndt at blive virkelig agressiv.
Hvad kan det skyldes? han styrter rundt som en gal og kan pludseligt finde
på at angribe en meget voldsomt. Han er indekat men vi tar ham tit med ud på
små ture da han rigtig godt kan lide det. Er det en dårlig ide`? Måske skal
han bare kastreres men er det ikke lidt for tidligt?

--
Venlig hilsen
Carsten Jensen

Fra : Anja

Dato : 18-04-04 17:37

"CRJ" <carsten@holbaekantik.dk> wrote in message
> [...]

skal
> han bare kastreres men er det ikke lidt for tidligt?

Hej.

Hvor gammel var killingen da du fik ham ?
Hvis den var under 12 uger kan det meget vel være grunden.
Ellers kan du godt få den kastereret nu. Min ene kat blev kastereret da den
var 5 mdr. Den anden da den var 6 mdr.

Hilsen Anja

Fra : Anja

Dato : 18-04-04 18:49
Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-04-04 22:42

Hej Carsten

Som Ann også skriver i et andet indlæg, så tror jeg ikke din kat er specielt
aggressiv - bare en ung hankat med en masse krudt, der skal brændes af, og
så står du altså lige for skud...
5-9 måneders alderen er sådan en slags "teenage-periode" for katte, og det
er også omkring 5 måneders alderen de skifter tænder - det kan gøre dem
ekstra bidelystne fordi bisserne klør!

I kan sagtens få ham kastreret nu, men det er nu ikke sikkert det ændrer
hans opførsel synderligt - især ikke hvis det bare er "killinge-krudt", for
det går jo ikke væk fordi katten kastreres... Det vil dog være fint at få
det gjort, så slipper I for bekymringer om strintning og unge katte kommer
sig meget hurtigere over narkosen end ældre katte gør.

Som I selv er inde på tror jeg at det vil være en god idé at finde en
legekammerat til jeres kat - en ligesindet hankat, som han kan krudte rundt
med. Det er med vilje jeg skriver hankat, for min erfaringer er, at hunkatte
langt fra altid er oplagte til brydekampe på samme måde som hankatte er - og
to kastrerede hankatte er som regel altid perlevenner, hvor hunkattene altså
kan være nogle finker...

Held og lykke med det!

Mvh. Camilla