Indekats glæder
Fra : Willy Winther

Dato : 17-04-04 21:52

Hej alle!

Jeg har en dejlig norsk skovkat, som er indekat... Hun kommer ofte ud
i sele, især når jeg er hjemme ved mine forældre som har have og
marker til en side. Men når vi er hjemme i lejligheden er det svært at
tage hende ud, godt nok har vi baggård men der løber en del hunde af
og til... Og så bliver hun jo selvfølgelig bange... Har tænkt på at
anskaffe mig endnu en kat, men det er ikke så godt lige nu... Er der
nogle der har nogen råd til hvordan man underholder en indekat?? Hvad
er et rigtig godt stykke legetøj...??

På forhånd tak
Kim

Fra : Karina Nielsen

Dato : 17-04-04 22:16

"Willy Winther (slet 1PO17)" <kim.wj@1PO17nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anskaffe mig endnu en kat, men det er ikke så godt lige nu... Er der
> nogle der har nogen råd til hvordan man underholder en indekat?? Hvad

Hej Kim,

Jeg har selv en alm. huskat som indekat, da jeg bor i en lejlighed. Jeg har
købt et kradsetræ til hende som hun bruger nyttigt:) Det er et af dem som
går fra gulv til loft. Ellers er der en masse legetøj til hende- det der er
på hitlisten lige nu, er de små mus med fjer i halen, som man kan købe i
dyrhandleren.

Men tror nu at damen sover når moar er på arbejde.

Håber du kunne bruge det:)

vh Karina

Fra : zasha

Dato : 17-04-04 22:32

<klip... Er der

Èt? hvad snakker du om, en indekat kræver oceáner af legesager...mine gør
ihvertfald :o

Hittet lige nu er en "High tech mus" til kr. 39,95 fra MaxiZoo, der siger
små søde lyde, så jeg hele tiden tror der er en kylling eller et andet
smådyr løs i hytten. Kan nemlig godt tænkes, har lige haft en bogfinke til
rekreation hele dagen, den fløj efter små 12 timer i varmen :)
Nå, men musen er midlertidigt forsvundet, formoder den er fløjet afsted
sammen med bogfinken (den var jo high tech *grin*)

Men det er jo med katte som med børn, de bliver trætte af legetøjet og vil
så enten have noget nyt, eller også genfinder de glæden ved noget gammelt.

Favoritterne her, er en (snart ret pelsløs) grå mus, kradsering/træer,
hylderne på væggene (de elsker at ligge og gøre sig til på den *G*) og så
det snart obligatoriske laserlys (rødt) - er du vimmer hvor de kan bruge
lang tid på at forsøge at fange den *heheeee* og så klatretræet, et hit af
dimensioner.

Men ting som lakridsæg og pinnochiokugler har også været på hitlisten :o
Ellers er de (igen) som børn, bare man gider give dem opmærksomhed, så er
mine katte glade...indtil de ikke gider mig mere, og skrider med et
forurettet udtryk i hovedet - utak kan man få rigeligt af *G*

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
http://chocolade.dk
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 18-04-04 13:17

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, men musen er midlertidigt forsvundet, formoder den er fløjet afsted
> sammen med bogfinken (den var jo high tech *grin*)

Neeeej, det var da nok en flagermus *GG*

Venlig hilsen Dikte og den sultne Svedskeblomme

Fra : zasha

Dato : 18-04-04 16:47

> Nå, men musen er midlertidigt forsvundet, formoder den er fløjet afsted
>
> Neeeej, det var da nok en flagermus *GG*
>
> Venlig hilsen Dikte og den sultne Svedskeblomme

iihhh...altså....*blypz*
men den er altså dukket op igen, til stor glæde for Mulle, der er helt vild
med den :)
Og ta' så og give den fløjls-sultne-blomme-kat noget mad...nå! Jeg kan
næsten høre hende hernede i Vordingborg *GGGGG*
Skal hun trimmes inden konfirmationen? (altså Thomas's)

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Jane

Dato : 18-04-04 16:00

slet 1PO17 skrev i <news:10822352550.375053854177281@dtext.news.tele.dk>:

> anskaffe mig endnu en kat, men det er ikke så godt lige nu... Er der
> nogle der har nogen råd til hvordan man underholder en indekat?? Hvad
> er et rigtig godt stykke legetøj...??

Min kats favoritlegetøj er en af disse tre:
Vindueskarm (kattesikret) med mejsebolde og levende fugle
Akvarium med levende små mus/lignende
Katteslave (menneske)

Jane
--