Opfølgelse af katten & den knækkede tand
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 13:53

Jeg kørte op til dyrlægen med katten kl.13:30, hvorefter hun kiggede på den
& gav den noget beroligende. Hun var ikke meget for at skulle aflive den,
fordi den var så flot & velholdt, men skulle selvfølgelig kigge på den. Jeg
fik indtrykket af, at lige meget hvad, så ville jeg kunne tage den med hjem
igen senere.
Nu har hun så lige ringet. Katten er bare en gammel mis, som heler langsomt.
Hun havde prøvet at få stumpen af tanden ud, men den smuldrede, så den var
allerede ved at gå i opløsning naturligt. Katten skulle bare ha' antibiotika
lidt længere, så ville den være fin igen. Så nu skal jeg op & hente den igen
ved 16-tiden, hvor den begynder at vågne op. Så skal der plejes hele
aftenen. Tænk, jeg er simpelthen så glad lige nu. Ikke alene kommer katten
hjem igen, den har det også godt. Set i bakspejlet, føler jeg mig måske lidt
pylret, ved tanken om at jeg sad & græd tidligere, men jeg troede jo at jeg
måske skulle sige farvel til ham. "Men nu flytter vi sgu' snart, mis!"
Jeg skal nok snart se at få smidt nogle billeder op af den på min
hjemmeside. Så I andre forhåbentlig også se, hvor fin den gamle herre er,
med sit skæve smil.

Thomas

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-04-04 15:25

<Thomas> writes:

> [...]
> fik indtrykket af, at lige meget hvad, så ville jeg kunne tage den med hjem

Du måtte vel nærmest gå sidelæns ud af døren for at kunne få smilet
med ;-D

> [...]
> Jeg skal nok snart se at få smidt nogle billeder op af den på min
> hjemmeside. Så I andre forhåbentlig også se, hvor fin den gamle herre er,

Jeg måtte sige farvel til Melissa efter 13 år og 10 måneder ret præcis
en måned efter hendes 14 års fødsdag, det tog også et par gange til
dyrlægen med mulen i gulvhøjde og endte med en ret kraftig
oversvømmelse hos underboen.
Hvis man som mand ikke kan vise sine følelser er man ikke mere end en
tom skal...

Stort trøstespinbrum til herren fra Anastacia som også snart skal til
dr. dyr og have sin vaccination og senere en prop under halen, jeg
skal ikke lægge skjul på at jeg har visse nervøse trækninger i den
anledning...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 17:15

> Du måtte vel nærmest gå sidelæns ud af døren for at kunne få smilet
> med ;-D

Det kunne næsten ikke komme ind i taxaen hjem.

> [...]
> en måned efter hendes 14 års fødsdag, det tog også et par gange til
> dyrlægen med mulen i gulvhøjde og endte med en ret kraftig

Det er jeg virkelig ked af at høre, nu har jeg også et frisk indblik i,
hvordan man går & har det med den slags.

> [...]
> dr. dyr og have sin vaccination og senere en prop under halen, jeg
> skal ikke lægge skjul på at jeg har visse nervøse trækninger i den

Tak & al mulig held & lykke. Jeg har tydeligvis ikke forstand på hvad det
ene & det andet skyldes, så det vil jeg ikke gøre mig klog på. Men omkring
halen burde da være nemt for dyrlægen at komme til & fjerne problemet ville
jeg da tro.
Nu vil jeg gå ind til VæltePeter & prøve at få ham til at falde lidt til ro
& få lidt søvn. Jeg gad nok vide hvor den selv tror den skal hen hele tiden,
men den prøver ihærdigt at løbe sidelæns hele tiden, indtil det går galt &
gulvtæppet hopper op i hovedet på den.

Thomas

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-04-04 20:18

<Thomas> writes:

> [...]
> halen burde da være nemt for dyrlægen at komme til & fjerne problemet ville

Joe de laver formodentlig mange af den slags operationer, det er
nemlig en neutralisering ;-D Jeg bruger bare udtrykket at få en prop
under halen *GG*

> [...]
> men den prøver ihærdigt at løbe sidelæns hele tiden, indtil det går galt &

Sikkert ud og drikke/spise eller på bakken...

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 20:30

Jeg bruger bare udtrykket at få en prop
> under halen *GG*

Se, så lærte jeg også lidt idag.

Jeg gad nok vide hvor den selv tror den skal hen hele tiden,
> Sikkert ud og drikke/spise eller på bakken...

Jeg har fjernet maden, for dens eget bedste (såvel som for mit gulvtæppes
skyld). Og det med bakken..ak, det frygter jeg, for så skal jeg da holde den
imens. Sæt nu den falder i søvn oven i sine efterladenskaber, ikke særligt
lækkert.

Thomas

Fra : Kate

Dato : 19-04-04 21:19

Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> wrote in

> Joe de laver formodentlig mange af den slags operationer, det er
> nemlig en neutralisering ;-D Jeg bruger bare udtrykket at få en prop
> under halen *GG*

Aha, jeg sad godt nok også og undrede mig over hva' du dog mente med
det

Jamen så krydser vi da fingre og poter for at damen hurtigt kommer sig
og terroriserer dig som vanligt

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ida

Dato : 15-04-04 15:24

--

<Thomas> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal nok snart se at få smidt nogle billeder op af den på min
> hjemmeside. Så I andre forhåbentlig også se, hvor fin den gamle herre er,

Hej Thomas

Det var en dejlig slutning på dine bekymringer og hellere være lidt pylret
og komme afsted til dyrlægen en gang for meget end en gang for lidt - det
kunne jo have været noget, der skulle have været gjort mere ved *S*
Håber I får det rigtig godt det nye sted

Ida

www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 17:10

> Det var en dejlig slutning på dine bekymringer og hellere være lidt pylret
> og komme afsted til dyrlægen en gang for meget end en gang for lidt - det
> kunne jo have været noget, der skulle have været gjort mere ved *S*

Det er også sådan jeg ser på det, hellere være helt sikker end ikke.

> Håber I får det rigtig godt det nye sted
>
> Ida

Tak & det gør vi uden tvivl

Thomas

Fra : Denise

Dato : 15-04-04 17:57

Hej Thomas
Tak for opfølgningen, godt det gik som det gik
Ja, man skal lige holde øje med dem i starten indtil bedøvelsen er væk, for
ellers vælter de jo rundt og kan komme til skade. Men derudaf skal de jo

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-04-04 18:04

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message
> [...]
for
> ellers vælter de jo rundt og kan komme til skade. Men derudaf skal de jo

og husk at være meget sparsommelig med at give mad. Og hold øje når han
drikker

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 20:02

> ellers vælter de jo rundt og kan komme til skade. Men derudaf skal de jo

> Hilsen Denise

Men hvor skal de hen? Min kat bli'r ved med at tro, at der sker noget
spændende ude i køkkenet. Om jeg så har puttet den nok så grundigt, så lige
så snart jeg er gået ud i køkkenet, kommer den urealistisk hurtigt derud,
for så at vælte for 3. gang undervejs. Den kastede op efter at den havde
spist som en gal, mens den nærmest lå sidelæns nede i madskålen. Ergo
fjernede jeg madskålen også fordi den nærmest lå & sov oven i maden. Vandet
står der endnu & jeg har tændt ovnen, for at holde katten varm. Men hvad kan
der ske ved at den drikker? Kan den drukne i skålen?

Thomas

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-04-04 20:27

<Thomas> wrote in message

> [...]
kan
> der ske ved at den drikker? Kan den drukne i skålen?

Ja, det er for at undgå det, at man skal holde dem under opsyn når de
drikker. Og mht maden er det netop fordi de kan kaste op, og når de er
halv-beduggede så kan det gå galt og de kan blive kvalt.
Jeg har dog aldrig hørt om nogen af delene, men man får det altid at vide

Hvis du vil kvikke ham lidt op, så han hurtigere kopper på dupperne igen,
kan du duppe hans snude med lidt vand. Ved ikke hvorfor, men det plejer at
virke.... men egentlig har han bedst af bare at sove rusen ud -hvis han
altså kan overtales til det.

Når han nu har den alder han har, så har de måske givet ham noget
opkvikkende til at vågne på. Det har jeg en der får, når den har været i
narkose, da den har en hjertefejl. Han opfører sig som om han har fået
speed, når jeg får ham hjem. Total overgearet, vil det hele på den halve
tid, men har slet ikke styr over motorikken ... der skal man holde godt øje,
for han tror ski han kan flyve *G*

Smid i jer på sofaen under et tæppe, så falder han nok til ro
Hilsen Nina

Fra : Denise

Dato : 15-04-04 20:45

Thomas wrote:

> [...]
> lå & sov oven i maden. Vandet står der endnu & jeg har tændt ovnen,
> for at holde katten varm. Men hvad kan der ske ved at den drikker?

Hihi, jeg tror det er fordi de ikke kan fatte hvad der er overgået dem, at
de altid skal møve derudad. Men bedøvelsen går vel også hurtigere ud af
kroppen, ved at de vralter rundt i stedet for at ligge stille. Derfor var
jeg jo også vågen det meste af natten, for at holde øje med Molly. Der sker
ikke noget ved at den drikker, bare den ikke falder i søvn i vandskålen og
drukner - nej jeg ved ikke om det kan forekomme, men i teorien kan det jo
ske, hvis den endnu er "uklar". Men hvis du ikke er der til at holde øje,
ville jeg nok fjerne mad og vand for en sikkerhedsskyld, indtil den er mere
"vågen". Men hvis du er der, gør det jo ikke noget at den spiser og drikker.
Som mennesker, sker det vel også, at katte får kvalme efter narkose og når
de så grovæder, så skal det jo komme op igen. Hvis den falder i søvn så læg
en trøje over den, så den ikke fryser. Men det lyder da som om alting går
som det skal. Dejligt det er overstået ikke God bedring med missen.

--
Hilsen Denise

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 15-04-04 23:36

Denise skrev i en meddelelse...

> Der sker ikke noget ved at den drikker, bare den ikke falder i søvn i
vandskålen og
> drukner - nej jeg ved ikke om det kan forekomme, men i teorien kan det jo
> ske, hvis den endnu er "uklar".

Da Devi flyttede ind sidste maj var hun netop vågnet fra narkosen efter
neutralisering. Hun tabte balancen foran vandskålen og endte med hovedet
under vand og hun kunne tilsyneladende ikke selv rette sig op igen for
forbenene blev ved med at ekse under hende. Jeg gav hende dog heller ikke
ret meget chance for at prøve, for jeg skyndte mig da at hejse hende op med
det samme

Men ellers tilbragte vi også hele aftenen og natten under henholdsvis et
tæppe sammen i tv-stolen og som menneske og levende halstørklæde under
dynen - og søvn og varme gjorde altså underværker.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner til maj i Randers

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 23:41

Hvis den falder i søvn så læg
> en trøje over den, så den ikke fryser. Men det lyder da som om alting går
> som det skal.

Den har vist ikke rigtigt sovet endnu, tror ikke det tæller at den ligger
med snuden ned i gulvtæppet med åbne øjne.

> Dejligt det er overstået ikke God bedring med missen.

Jo, det er simpelthen fantastisk & tak Men jeg tror også lige jeg undgik
et mavesår med nød & næppe. Nu må den godt bare se at blive "normal" igen.
Det bli'r rart når den kan hoppe op på stolene, istedet for at flyve derop
af, for at finde ud af at den har fejlvurderet sin motorik & skvatte til
jorden med et hult drøn igen. Den skulle jo nødigt brække noget.

Thomas

Fra : Kate

Dato : 19-04-04 21:16

<Thomas> wrote in news:407e8612$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Set i bakspejlet, føler jeg mig måske lidt
> pylret, ved tanken om at jeg sad & græd tidligere, men jeg troede
> jo at jeg måske skulle sige farvel til ham.

Kan udmærket følge dig. Jeg ville også græde som pisket hvis jeg troede
at jeg gik til dyrlægen med Johan for sidste gang.
Dejligt at din mis "bare" er gammel, men ellers frisk og rask.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 15:17

> Dejligt at din mis "bare" er gammel, men ellers frisk og rask.
>
> --
> Kate

Ja, hvis den endelig skal aflives en gang, så må det godt være når den har
nogle flere år på bagen & mærkbart er blevet gammel.

Thomas