Naboens kat.
Fra : Simone

Dato : 15-04-04 11:02

Hej alle,

Jeg ville lige høre om I har et godt råd til mig.
Vi bor i et villakvarter og har lige fået nye naboere. De har, ligesom os,
kat.
Katten bliver sjældent, efter hvad jeg kan se, lukket indenfor i huset.
Problemet er, at jeg ikke kan åbne en dør uden, at katten pludselig står
inde i min stue. Lige gyldigt hvor mange gange jeg jager den ud, kommer den
alligevel tilbage. Den hopper ind i vores bil, når vi åbner bildøren. Og
når vi skal åbne hoveddøren, gør den sit yderste for at komme med ind. Når
jeg så lukker døren, kan jeg høre at den miaver og kradser på døren. Om
aftenen står den udenfor vores terrassedør. Forstå mig nu ret...jeg kan godt
lide katte. Men jeg vil ikke huse kvarterets katte. Og i øvrigt skræmmer den
vores lillemis væk. Vi har kæmpet en hård kamp med "misser", da hun var
meget reseveret og virkede bange, da vi fik hende. Vi har boet her siden 1.
december og først nu har hun endelig mod på, at komme udenfor. Hidtil har
hun blot stået i døren og kigget ud. Jeg ved, at ude i naturen gælder deres
egne regler, men det kan da ikke passe, at hun skal skræmmes i vores eget
hjem? Og sommeren står jo for døren. Hvordan søren kringler jeg lige den?
Kan jeg tillade mig, at sprøjte vand efter katten, når den kommer ind i
vores stue?
Vi taler ikke specielt godt med de nye naboere, da vi kom lidt skævt ind på
hinanden.
Men jeg ønsker ikke at starte en nabokrig her. Nogle gode råd???

/Simone

Fra : Michael Lund

Dato : 15-04-04 15:15

> hjem? Og sommeren står jo for døren. Hvordan søren kringler jeg lige den?
> Kan jeg tillade mig, at sprøjte vand efter katten, når den kommer ind i
> vores stue?

Det kan du helt sikkert - det er uskadeligt, og kattene har respekt for det.
Hvis nboerne ikke kan tåle at deres kat blie rlidt våd, så må de jo bare
holde den inde.

Jeg håber da at vores naboer (og andre vejboer) vil sprøjte lidt vand efter
vores katte, hvis de laver noget de ikke skal.

mvh
Michael

Fra : Jonas

Dato : 15-04-04 20:51

Hej Simone

Når jeg læser dit indlæg.....ja så kan jeg ikke lade være med at have ondt
af den kat.
Det tyder ikke på, at den får megen kærlighed derhjemme. Den opsøger så et
andet hjem,
hvor den måske står til en spand vand i hovedet.....
Men jeg ved af erfaring, at jeg var virkelig irriteret på naboens katte, som
opførte sig præcis ligesom, den kat du omtaler.
Jeg smed også vand efter dem......lige indtil den dag, at jeg opdagede, at
naboen var flyttet uden sine katte.
Først da, så jeg hvor pjevsede kattene så ud og hvor sultne efter mad og
kærlighed de var.
Jeg tænkte på mine egne katte, og hvor godt de har det....og hvor unfair det
er, at så mange andre katte ikke har det godt.
Jeg besluttede mig for at gøre noget. Jeg tog kattene til mig og har aldrig
fortrudt det.

Venligst Jonas

Fra : zasha

Dato : 15-04-04 21:35

"Jonas" <jonas1960(fjern)@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er, at så mange andre katte ikke har det godt.
> Jeg besluttede mig for at gøre noget. Jeg tog kattene til mig og har

Hej Jonas :)

Det var da en interessant vinkel på problemet. Respekt til dig, for at
handle som du gjorde!!

Ellers er der vel netdøre? har godt nok kun set dem et sted til hampre
priser (omkring 2000kr) (http://netdoere.dk) så hvis nogen ved hvor de kan
købes billigere, så sig endelig til!!!

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Simone

Dato : 16-04-04 10:46

> [...]
> er, at så mange andre katte ikke har det godt.
> Jeg besluttede mig for at gøre noget. Jeg tog kattene til mig og har

Hej Jonas

Jeg kan sagtens følge din tankegang, men denne kat er ikke efterladt.
Forsømt, ja, det mener jeg også den er. Jeg forstår ikke de mennesker der
anskaffer sig en kat, blot for at lade den gå udenfor altid.
Men sulten, nej, det er ikke mit indtryk. Den ser meget velplejet ud. Og det
er ikke madskålen den går efter, når den kommer herind.
Derimod vil den meget gerne kæle. Når mine børn leger ude i haven, er katten
hos dem det meste af tiden.
Det er en meget sød og kælen kat. Og ja, jeg har sgu også ondt af den. Men
det ændre nu ikke på, at jeg stadig ikke vil have den indenfor. Vi har selv
kat og jeg mener ikke det er op til mig, at passe naboens kat.
I øvrigt var det nu ikke min mening, at give den en hel spand vand i
hovedet. Blot sprøjte lidt på den med en vandforstøver. Ligesom vi gør med
vores egen "misser", når den leger abekat og kravler i tapetet

/Simone

Fra : Kate

Dato : 19-04-04 21:14

"Jonas" <jonas1960(fjern)@jubiimail.dk> wrote in

> Jeg besluttede mig for at gøre noget. Jeg tog kattene til mig og
> har aldrig fortrudt det.

Det er flot at gøre, Jonas, og al respekt for det. Problemet er jo så
nogle gange at hvis man selv har en eller flere katte så kan man ikke
altid gøre det.

Da mine to ældste, hvoraf den ene døde sidste år, var udekatte bad jeg
altid naboerne om at sprøjte vand på dem hvis de var for nærgående.
Alternativet var at mine naboer blev sure på kattene, men det er jo i
bund og grund ikke deres skyld. Johan, som lever endnu og snart fylder
14, fattede ikke at han ikke var velkommen allevegne. Han vadede bare
ind hvis en dør stod åben. Det med vandet kom faktisk på tale fordi jeg
så en nabo sparke ud efter Johan, det blev jeg så hamrende gal over at
han fik læst og påskrevet
Sofie, Johans søster, var anderledes. Godt nok var hun nysgerrig, men
ikke mere end hun ikke gik ind med mindre hun blev inviteret

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jonas

Dato : 21-04-04 13:01

Hej Kate,

Jeg ved godt, at man ikke kan redde alverdens katte. Det har jeg fuld
forståelse for, så længe man ikke bruger det,
som en undskyldning for slet ikke at gøre noget.
Udover de to som min tidligere nabo glemte, har jeg 7 stks. Blandt de 7 er
der skam yderligere to katte, som var hittekillinger.
Som skrevet....man kan ikke redde alverdens katte, men man kan gøre en
forskel for de katte, som man møder på sin vej,
og som åbenlyst har brug for hjælp. Det mener jeg hører med til menneskets
pligt, for vi burde jo være klogere end dyrene ikke sandt?

Venligst

Jonas

Fra : Kate

Dato : 19-04-04 21:08

"Simone" <no@email.com> wrote in

> Kan jeg tillade mig, at sprøjte vand efter katten, når den kommer
> ind i vores stue?

Det mener jeg bestemt godt i kan. Jeg sad nemlig fra starten af dit
indlæg og tænkte vandsprøjte.
Selvom jeg elsker katte vil jeg heller ikke huse hele nabolagets kræ,
så jeg forstår udmærket din frustration.
Var jeg i den situation ville jeg bevæbne mig med en blomsterspray
eller vandpistol og hver gang den satte en pote i mit hjem eller bil
ville den få en gang vand. Jeg mener nemlig ikke at man skal begynde at
råbe og skrige af katten, det gør den nok forskrækket nu og her, men
jeg tror ikke det hjælper som vand ville gøre.

Held og lykke med selv at bestemme hvem som kommer indenfor.

Fra : annette holmes

Dato : 20-04-04 09:24

Simone <no@email.com> skrev: Hej til dig.Du skal lukke den kat ind
til dig,for det er helt tydeligt at den er indekat.Tal også med de
nye noboer om kattens problem.For sådan kan man ikke behandle den
nye kat,det er nogle rigtige dumme naboer du der har fået.Hej.