hvor længe kan katte få killinger?
Fra : mette

Dato : 13-04-04 16:37

hej!
jeg har en hunkat på omkring 5 år, og vil gerne vide om den kan blive

Fra : Niels Peter

Dato : 13-04-04 17:11

mette skrev:

> hej!
> jeg har en hunkat på omkring 5 år, og vil gerne vide om den kan blive

Ja, hvis den ikke har haft killinger før, vil jeg nok sige, den er for
gammel.
Hvis en hunkat ikke får sit første kuld inden, hun er 3-4 år gammel, kan
man risikere, at hendes bækken er blevet stift, og så får hun store
problemer med at føde.

Niels Peter

Fra : mette

Dato : 16-04-04 16:11

Niels Peter <nph@bluewhite.dk> wrote in message news:<407c10c0$0$306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
> Hvis en hunkat ikke får sit første kuld inden, hun er 3-4 år gammel, kan
> man risikere, at hendes bækken er blevet stift, og så får hun store

Hun har haft et par kuld, men nu syntes jeg hun er ved at være for
gammel til at få killinger, og vil godt høre om hun af sig selv
stopper med at få killinger eller om hun skal steriliseres.

Mette

Fra : lisbeth steen

Dato : 16-04-04 16:30

> [...]
> gammel til at få killinger, og vil godt høre om hun af sig selv
> stopper med at få killinger eller om hun skal steriliseres.

nej hun stopper bestemt ikke med at få killinger af sig selv.....
så længe hun kan komme i nærheden af en hankat - bliver hun ved at komme
med killinger...
der er kun 2 muligheder.......p-piller eller sterilisering
og sådan som jeg læser mellem linjerne har hun fri adgang til hankat -
så er der i mine øjne kun sterilisering der er værd at overveje.

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Niels Peter

Dato : 16-04-04 21:21

mette skrev:

> [...]
> gammel til at få killinger, og vil godt høre om hun af sig selv
> stopper med at få killinger eller om hun skal steriliseres.

Det gør hun ikke. Katte kommer ikke i overgangsalder som mennesker, så
principielt kan de blive ved lige til de dør af alderdom.
Så hun skal steriliseres, hvis hun ikke skal have killinger mere.

Niels Peter