Kat i løbetid
Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 12-04-04 12:33

Jeg har overtaget en hunkat på 5 år fra en familie som skulle flytte hver
for sig og ikke kunne have den med.

Den er faldet godt til og hygger sig med min hund.
Nu er den kommet i løbetid og den larmer en del. Jeg har overvejet om
p-piller vil forhindre disse løbetider for de er ret belastende?

Torben

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-04-04 12:45

On Mon, 12 Apr 2004 13:33:17 +0200, "Torben R. Sørensen"
<torben.soerensen@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>Nu er den kommet i løbetid og den larmer en del. Jeg har overvejet om
>p-piller vil forhindre disse løbetider for de er ret belastende?

Hej Torben!
Løbetiderne er ligeså belastende for katten som de er for dig. Jo,
p-piller forhindre katten i at gå i løbetid, men de er også
sundhedsskadelige og kan give bla livmoderkræft. Det bedste for hende
vil være en kastration. Held og lykke med det

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 12-04-04 12:46

Tak for det hurtige svar

Fra : Stine

Dato : 12-04-04 14:50

Hej.
Jeg vil også anbefale at neutralisere katten. Så kan di også med god
samvittighed lade den komme ud ( hvis den skal det ) uden at være bekymret
for om pillen nu virker, katten har kastet den op eller om du nu har husket
den eller.......

Og så husk lige at få katten øremærket ved samme lejlighed - også selv om
katten skal være ren indekat :)) Den kan stadig smutte ud ved et uheld :)

Hilsen Stine
- som 2 gange har fået sin hankat hjem igen takket være øretatt. :))