"Gå væk katteduft"
Fra : MKH1

Dato : 10-04-04 16:51

Findes det?
Fordi vi har en fin trappe af træ som vores kat tror er
et kradsebræt. Uheldigt.
En duft som katten ikke bryder sig om, og så, forhåbentlig,
finder et andet sted at kradse.

Venligst,
Martin.

Fra : fam. Ager

Dato : 10-04-04 19:11

"MKH1" <mkhenrichsen_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et kradsebræt. Uheldigt.
> En duft som katten ikke bryder sig om, og så, forhåbentlig,

Hej!.
Jeg ved ikke om de fabriksfremstillede midler til formålet virker, men jeg
ved at lugten af kamfer, får dem til at bakke...... prøv at smør lidt på
undersiden af et par trin.
kamfer creme, olie el.. lign.
mvh. marie

Fra : Britta Sørensen

Dato : 10-04-04 19:12

> [...]
> et kradsebræt. Uheldigt.
> En duft som katten ikke bryder sig om, og så, forhåbentlig,

Hej Martin,
nede ved Kruså i noget der hadder Avifauna, kan man købe en spray flaske med
noget duft som katte og hunde ikke kan lide, "gå væk spray" 150ml. 35 kr.
http://www.avifauna.dk/katalog/indexkat.html
De leverer også.

Jeg har brugt det med stor effektivitet på min den ene kat, der troede
sofaen og blomsterne var hans, og det fik ham omgående til at gå væk ! Det
skal påsprøjtes ca. 1-2 gange dagligt.

Med venlig hilsen Britta

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-04-04 23:36

In article <407817dc$0$443$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, MKH1
<mkhenrichsen_@mail.dk> wrote:

> [...]
> et kradsebræt. Uheldigt.
> En duft som katten ikke bryder sig om, og så, forhåbentlig,

Hej Martin

Har du overvejet en lugt som katten finder beroligende og som kunne få
den til at tro, at den allerede har afmærket trappen = forhåbentlig
ingen kradsen - og som vi mennesker næsten ikke kan lugte?
Så prøv Feliway fra dyrlægen. Hvis man er heldig kan det afvænne katte
med både at kradse og strinte.
Læs evt mere her (så behøver jeg ikke skrive det hele igen *g*)

http://siamis.com/Helse/omfeliwayogfelifriend.html

--
Knus fra Ann R

Fra : Karina Nielsen

Dato : 16-04-04 23:43

Hej Martin,

jeg var en tur i dyrhandleren en dag og fandt midlet der hedder "cat-stop".
Det virker fint på Perle, når jeg sprayer det på stolene.

Jeg kan ikke huske prisen på dåsen, men prøv at spørg i dyrhandleren -
producenten er Vitakraft. Håber det er noget du kan bruge:)

Venlig hilsen

Karina