Killing med fly - transportkasse
Fra : Ida

Dato : 10-04-04 12:07

Hej alle

Nu er tiden ved at være kommet, til at jeg skal til Holland og hente min
killing, som jeg klart gerne vil have i kabinen sammen med mig.
Kassen må max være 104 cm i højde + længde + bredde og her kan en Kennel Cap
mini lige være med, men prisen er en smule hamper, for en kasse jeg har
planer om at benytte en enkelt gang - jo, er måske lidt nærrig her, men det
er dyrt nok med transporten alene
Spørgsmålet er så, om nogen af jer skulle kende til en billigere model, der
opfylder kravene om mål og ikke må være sammenklappelig, eller om I kender
til et sted, hvor den kan købes brugt, kan lejes eller andet ?

Alle gode hilsner
Ida

--

www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-04-04 12:11

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opfylder kravene om mål og ikke må være sammenklappelig, eller om I kender
> til et sted, hvor den kan købes brugt, kan lejes eller andet ?

Hej Ida
De gange vi har fået katte (som andre har taget med for os) hjem med fly,
har de været i en slags blød taske, men den er jo sammenklappelig som du
ikke vil have?
Tasken fylder intet på udvejen og kun lidt i kabinen, den er ikke så stor,
men det er jo også kun i kort tid at katten opholder sig i den.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Ida

Dato : 10-04-04 12:38

--

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tasken fylder intet på udvejen og kun lidt i kabinen, den er ikke så stor,
> men det er jo også kun i kort tid at katten opholder sig i den.

Hej Vibeke

Jeg har talt med flyselskabet og de vil kun have hårde kasser i kabinen,
ellers havde en blød taske været ideel

Jeg skal hente både killingen og en hunkat der har været til parring -
hunkatten er desværre for tung til at være i kabinen, så hun skal rejse i
lastrummet :-|
Den kasse skal være helt af plastik, men sådan en har jeg heldigvis i
forvejen.. det er bare ikke den hun er sendt afsted i, så jeg skal have to
kasser med derned og tre med hjem

Ida

www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : Lotte M

Dato : 10-04-04 14:42

Ida skrev

> Nu er tiden ved at være kommet, til at jeg skal til Holland og hente
> min killing,

- spændende!

> som jeg klart gerne vil have i kabinen sammen med mig.

Det ville jeg også foretrække, men det kommer bag på mig,
at det tillades af flyselskabet - der kan jo være allergikere
med ombord.

Er det almindelig praksis?
--
Lotte M

Profil: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=397
Hjemmeside: http://www.lotte-m.dk

Fra : Ida

Dato : 10-04-04 17:28

--

"Lotte M" <lotte_m@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ville jeg også foretrække, men det kommer bag på mig,
> at det tillades af flyselskabet - der kan jo være allergikere

Hej Lotte

Jeg ved ikke, hvad flyselskabet vil gøre, hvis der er en allergiker ombord -
det har jeg faktisk ikke spekuleret over ? :-/
Det er ikke alle afgange, der medtager dyr og der er max på, der er lidt
forskelligt for de flyselskaber jeg har kigget på, men om alle flyselskaber
flyver med dyr i kabinen ved jeg ikke *S*

Jeg flyver med Basic Air, der har utroligt lave priser, sammenlignet med de
priser jeg ellers har fået oplyst KBH-Amsterdam tur-retur. 2 voksne + 2
katte koster mig 2150 kr

Og ja, det er utroligt spændende, da jeg kun har set den bette pige på
billeder og små videoklip - heldigvis har jeg allerede en hollandsk pige i
opdrættet, så hun har en at søge sammen med, der snakker sproget ;-p

Ida
www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-04-04 17:40

> [...]
> billeder og små videoklip - heldigvis har jeg allerede en hollandsk pige i
> opdrættet, så hun har en at søge sammen med, der snakker sproget ;-p

Hej
Ja, det lyder måske skørt, men da vi fik vores finske kat nr. to fandt den
lynhurtigt sammen med vores hankat, der også kom fra Finland. Et år senere
fik vi hendes søster hjem fra Finland og det er helt tydeligt at de 3 har
noget sammen, som ingen af de andre har del i. Så måske kan de tale samme
sprog )
Hilsen Vibeke
P.S. held og lykke med den lille ny.

---

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-04 17:53

> [...]

> noget sammen, som ingen af de andre har del i. Så måske kan de tale samme

Det er bevist med fugle, at de ikke snakker samme sprog, selvom de tilhører
nøjagtig samme art. Fx så forstår samme slags gråspurvene på Sjælland og
Bornholm ikke hinanden, før efter et godt stykke tid, hvor de sjællanske
fugle har "afluret" de bornholmske fugles sprog, hvis de bliver sendt til
Bornholm, og omvendt.

Det er slet ikke utænkeligt, at også andre dyrearter har forskelligt
"sprog", hvor de end kommer fra i verden.

Tina

Fra : Ida

Dato : 10-04-04 18:09

--

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er slet ikke utænkeligt, at også andre dyrearter har forskelligt
> "sprog", hvor de end kommer fra i verden.

Hej Vibeke og Tina

Så kan jeg jo ikke lade være med at tænke på, om det skulle være derfor
Psuwis endnu ikke er parret med sin, af mig udpegede, Hollandske
førsteelsker - og jeg der troede, at kærligheden intet sprog havde *fnis*

Quirly, som jeg har hjemme nu, er meget - virkelig meget - snakkesagelig og
slikker på al den bare hud, hun kan komme i nærheden af, hvilket godt kan
blive en anelse anstrengende i længden, men hun er god som dagen er lang, så
hvad betyder en hudløs tå eller to ?
Dog håber jeg ikke på to af den slags, med mindre de kunne finde på, at lade
stemmerne og slikkeriet gå ud over hinanden - er der ret mange skønnere
ting, end at se to katte forsøge at slikke hinanden i ørerne på samme tid ?

Interessant er det dog og jeg må holde godt øje med de to Hollandske damer
og fortælle herinde, om det holder stik mht sprog *s*
Jeg har lagt mærke til, at helt små killinger ofte ligger i bunke, med andre
af samme farve - kan godt være det lyder helt ude i skoven, men havde 13
killinger på en gang at afprøve teorien på, efter jeg havde læst om det, på
en international katteliste... det måtte jeg alligevel se om holdt vand
Jeg havde sorttabby, rødtabby og en enkelt blå at 'eksperimentere' med og
selv om jeg flyttede rundt i den sorte bunke og den røde bunke, så fandt de
hurtigt deres 'egne' igen. hvor den blå blot kastede sig, hvor der var mest
plads.
Kan dog sige, at teorien ikke holder med de kuld jeg har nu - de mosler
rundt i én stor bunke *G*

Ida

www.corkycoon.dk
Nu med killinger