Ikke en reklame for Royal Canin og en lill~
Fra : Ditte Hansen

Dato : 10-04-04 11:28

Hej

Men men men

Jeg var ude for at købe mad til Emma og Dumle, købte 2x4 kg Royal Canin, og
scorede på den måde bind 1 og 2 af deres Katte Leksikon. Godt nok er det på
engelsk. Men som gratis gave er det jo meget flot.
Jeg syntes bare I skulle vide det, så I kan holde øje med om I også kan få
det, hvis I alligevel køber RC.

Men puha hvor er det dyrt, købte en light 38 til 239 kr og en MainCoone til
259, begge 4 kg.
Kan det købes billigere, uden at det behøver være i 10 kg sække?
Evt. på nettet? Nogle der har prøvet at handle ved
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa (tysk hjemmeside), hvor
meget fragt kommer der på?

En lille update på sammenførringen af Emma og Dumle

Dumle kom hjem til Emma og jeg i går eftermiddags.
Emme gemte sig det meste af dagen igår under sengen (bor i en 1-værelses),
mens Dumle tog på rundtur i hele lejligheden. Han ville og vil vist gerne
snakke med Emma, men hun hvæser af ham, hvis han kommer for tæt på.
Jeg tog Emma ud, for at sætte hende på bakken og give hende en pose
vådfoder, som hun normalt forlanger at få ved 18 tiden. Hun spiste kun lidt,
og var hele tiden på vagt.
Ved sengetid satte jeg hende igen på bakken. Dumle fik lov til at sove på
badeværelset i nat. For at de begge kunne få ro.
Emma tilgav mig vist lidt i aftes og i nat, for hun sov oppe i sengen hos
mig, som hun plejer.

I dag skulle jeg så købe foder, fik Dumle lov til at være i køkkenet, så de
kunne have en glasdør imellem sig.
Dumle havde gemt sig i en krog i køkkenet, og Emma var under sengen da jeg
kom hjem, men hun kom da frem da jeg kom hjem, og ville godt snakkes lidt
med.
Da jeg lukkede døren op til køkkenet, så rendte han ud på badeværelset.
Har lige hentet ham frem, og nu søger han vist efter Emma under sengen, mens
hun sidder og holder øje med ham fra skrivebordet.

Gode venner er de ikke endnu, men der er jo heller ikke gået mere end 24
timer.

Naboen har hørt kattejammerrocken herinde fra igår. Så de har "råbt" lidt af
hinanden.

Nok for nu.

Håber på inputs.

Hilsen Ditte, Emma og Dumle

Fra : Helle Madsen

Dato : 10-04-04 12:35

Kom vist til at svare privat første gang, så poster det lige igen:

Det er vist ganske normalt at kattene ligger lidt afstand til hinanden i
starten.

Da vi sammenførte vores tre med en ny i sidste måned, gik der en tre dage og
så kunne de lege sammen. Men det er først nu at de er kommet på vaske og
puttestatus med hinanden, og de gamle er også først blevet sig selv igen
efter 3 uger.

Så længe de ikke hopper i flæsket på hinanden, ville jeg acceptere at de
hvæste lidt, de skal jo ha lov at definere deres grænser over for hinanden.
Held og lykke med den ny.

Venlig Hilsen

Helle, og banden der synes det er hyggeligt at sove på sengen når jeg har
planer om at rede den