min kat vil ikke spise
Fra : jobe

Dato : 09-04-04 19:57

hej.

mine to dejlige drenge blev kastereret i mandags, og alt gik godt, de var
lidt omtåget da de kom hjem så de ville ikke rigtig spise. men dagen efter
var der ikke noget og og Tarzan spiste som han plejede.
Men Herkules, var ikke for vild med maden, så jeg troede jo bare at han var
blevet lidt sippet.
men det vil han stadigvæk ikke han spiser intet. hverken tørkost eller
vådkost
jeg har lavet kød til dem, nul han rør det ikke,
jeg har lavet lever, nul,
jeg har købt dåsemad, nul
jeg har købt billig tørkost og dyrt tørkost intet spiser han.

hvad er det lige jeg skal gøre for at få min dejlige dreng til at spise. jeg
kan da ikke lide at han ikke får noget.

håber der er nogen der kan hjælpe mig.

hilsen
Bettina

Fra : lisbeth steen

Dato : 09-04-04 20:17

> [...]
> jeg har købt billig tørkost og dyrt tørkost intet spiser han.
>
> hvad er det lige jeg skal gøre for at få min dejlige dreng til at spise. jeg

er du 200% sikker på han INTET har spist - kan han have spist bare en
lille smule uden du har set det?
drikker han ?

han SKAL spise - hans system kan ikke tåle slet intet at få ned.....
så hvis du er HELT sikker
ville jeg helt klart snakke med dyrlægen så hurtigt som muligt

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : jobe

Dato : 10-04-04 07:04

altså måske nipper han lidt til det, det er jo lidt svært at sige når der er
to men jeg har ikke rigtig set ham spise. og om han drikker det ved jeg
heller ikke for de har vand tre steder i huset og det blir skiftet hele
tiden, men han virker ikke sløj eller på nogen måde utilpas. han er frisk
som han plejer.

hilsen bettina

Fra : jobe

Dato : 10-04-04 07:08

"jobe" <j.moeller@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har købt billig tørkost og dyrt tørkost intet spiser han.
>
> hvad er det lige jeg skal gøre for at få min dejlige dreng til at spise.

der ud over går han og "kalder" meget faktisk lige så meget som før
kasteretionen. der var nogen der sagde herinde for en uges tid siden at det
stoppede hvis jeg tog ham til dr. dyr. men det har ikke hjulpet og maden
får han oz om aftenen inden han skal sove. er der flere forslag til hvordan
man kan stoppe det?

hilsen bettina

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-04-04 09:35

> [...]
> stoppede hvis jeg tog ham til dr. dyr. men det har ikke hjulpet og maden
> får han oz om aftenen inden han skal sove. er der flere forslag til

Hej Bettina

Det tager 4-6 uger før alle de "slemme" hormoner er forsvundet ud af kroppen
på katten!
Så de stopper bestemt ikke altid med deres hankatte-adfærd fra den ene dag
til den anden...

Og alt efter hvad årsagen er til at han går og hyler, så er det jo et
spørgsmål om kastration kan gøre det alene. Det kan det dog i de fleste
tilfælde.

Mvh. Camilla

Fra : jobe

Dato : 10-04-04 10:09

hej camilla
mange tak for dit svar. jeg ved godt at jeg lyder lidt utålmodig men jeg
håbede bare der allerede nu var en forbedring.
jeg tror bare han kalder fordi der går mange hunkatte rundt udenfor vores
dør og dem kan han jo se.
men jeg venter bare og ser om jeg snart kan få nattero men ellers vender
kroppen sig vel til ikke at få så meget søvn

hilsen bettina

Fra : jobe

Dato : 11-04-04 05:53

jubii han spiser igen. ikke meget men han spiser.
og det med natte råberi det klarer vi ved at han sover på badeværelset.
mange tak for gode råd.
hilsen bettina