Kryds poterne for syk kat:-(
Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 06-04-04 15:42

Hej gruppe!

Jag vill att ni håller alle poter krydsede för en sjuk kat i morgon.

Jag har just tillbringat hela förmiddagen på Felina med Sigmund.
Sigmund är alltså före detta min katt (ursprungligen ett par vänners
som av olika anledningar inte kunde ha honom) som numera sedan många år
är bosatt ute på landet hos mina föräldrar, eftersom han vantrivdes som
innekatt. Där har han haft det väldigt bra, har fångat möss i uthusen
(och grannarna har varit överlyckliga för att de äntligen fått musfritt),
legat och tittat på världen, sovit i mina föräldrars säng om natten,
följt med dem ut på båtfärder (med egen liten flytväst!) och blivit
allmänt forkelet.

Han har alltid varit frisk, förutom att han måste äta specialmat för att
motverka urinsten, som han hade mycket problem med för några år sedan.
Han är född sommaren -95, så han är nästan nio år gammal. Nu de sista
dagarna har han inte velat äta, kastat upp ett par gånger (bara vatten)
och verkat slö. Pappa tog med honom till Helsingfors, eftersom han ändå
pendlar hit några dagar i veckan, och det är nästan lika besvärligt att
ta sig till Mariehamn eller Åbo för att få tag på en veterinär från den
lilla ö där de bor.

Veterinären konstaterade att Sigmund har en stor tumör i magen
Blodproven indikerar att den är elakartad( Nu ligger han i dropp för
att komma i balans, operation är satt till i morgon eftermiddag. Om det
går att operera så kan han bli frisk, i alla fall ett tag, om den spritt
sig för mycket så är det ingenting att göra(
Pappa får hämta honom i kväll och ha honom över natten åtminstone.

Det har gått mycket snabbt, ännu förra veckan märktes ingenting, han har
ätit normalt, pälsen är fin, ögonen klara osv. Vet inte om jag ska vara
hoppfull, för att han inte verkar speciellt sjuk, (förrän de här helt
sista dagarna) eller om den vuxit så snabbt att chanserna är minimala
Det är en stor tumör, tydligen ca 3,5 cm
Stackars lilla busekatt. Och stackars min pappa, som är helt
förstörd. Mamma är förstås också ledsen, men det är pappas ögonsten.

Kryds allt ni kan krydse för att det går att operera. Annars finns det
en liten rar katt mindre i morgon eftermiddag( Vi vill ju inte att
han ska lida - men om det går att operera så vill vi i alla fall
försöka. Går det inte att operera så ska han få somna in då och där.

Kos era katter lite extra från mig.

h. Kristina, meget trist
--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-04 16:11

"Kristina R M Weimer" <kweimer@cc.helsinki.fi> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe!
>
> Jag vill att ni håller alle poter krydsede för en sjuk kat i morgon.
>
> Jag har just tillbringat hela förmiddagen på Felina med Sigmund.
++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeg beder for Sigmund og den kærlighed du har til ham. Det er også en bøn
for dig.
Jesus være med jer begge.

Hilsen
Jens

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-04-04 17:17

In article <c4uha0$1lig$1@news.cybercity.dk>, Lyrik
<lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> Jeg beder for Sigmund og den kærlighed du har til ham. Det er også en bøn
> [...]
Hvor smukt, Jens..
Kom til at tænke på et citat af Albert Schweitzer jeg læste igår. Det
passer vel egentlig fint her også:

Hear our prayer O Lord Š for animals that are overworked, underfed and
cruelly treated; for all wistful creatures in captivity that beat their
wings against bars; for any that are hunted or lost or deserted or
frightened or hungry; for all that must be put to deathŠ. and for those
who deal with them we ask a heart of compassion and gentle hands and
kindly words.
Albert Schweitzer

--
Knus fra Ann R

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-04-04 16:37

kweimer@cc.helsinki.fi (Kristina R M Weimer) writes:

> Hej gruppe!

Hej Kristina

> Jag vill att ni håller alle poter krydsede för en sjuk kat i morgon.

Det gør vi og sender mange positive tanker for snarlig helbredelse, så
han igen kan fange mus og glæde dine forældre

> Kos era katter lite extra från mig.

Hermed gjort, skulle sende et stort trøstespinbrum fra Anastacia til
jer alle tre.

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-04-04 17:13

In article <c4ufit$4ub$1@sirppi.helsinki.fi>, Kristina R M Weimer
<kweimer@cc.helsinki.fi> wrote:

> [...]
> han ska lida - men om det går att operera så vill vi i alla fall
> försöka. Går det inte att operera så ska han få somna in då och där.

Åh, Kristina, hvor trist!
Vi skal krydse at hvad vi kan, og sender mange varme tanker til Finland
- til mitten, til dig og til din far..

--
Knus fra Ann R

Fra : AEK

Dato : 06-04-04 17:17

"Kristina R M Weimer" <kweimer@cc.helsinki.fi> skrev i en meddelelse

Hej Kristina,

ååh, det gør mig ondt at høre.
Vi krydser alle fingre og poter her.

Knus & tanker ,
Anya ( som er blevet rødhåret ) ,Oscar & Tilde.

Fra : Puntofisken

Dato : 06-04-04 19:22

Hej Kristina

Hvor trist at høre - jeg krydser fingre for at han bliver frisk igen!

> Kos era katter lite extra från mig.

Det er hermed gjort - og han så ud som om han nød det

Mvh. Trine

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-04-04 19:30

> [...]
>
> h. Kristina, meget trist
> --
> There was no possibility of taking a walk that day.

Det er meget trist Vi krydser alt hvad vi kan for at det går godt.
Knus Nina

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 06-04-04 20:51

Hej Kristina,

også her krydser vi alt hvad krydses kan!

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Lotte M

Dato : 06-04-04 23:06

Kristina R M Weimer skrev

> Jag vill att ni håller alle poter krydsede för en sjuk kat i morgon.

Vi krydser poter, fingre og tæer for Sigmund - og sender kærlige
tanker!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 06-04-04 23:23

På vegne af alle kattene på Langeland (dk) og mine egne små øjesten Jasmin
og Simba, krydser vi alle fingre og poter i morgen (eller i dag er det jo).

Vi har tidligere mistet en dejlig kat på grund af den forbandede sygdom, så
vi føler med jer deroppe nordpå. Håber alt går vel.

Johny Pedersen

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 07-04-04 07:44

Hej!

Tack för ert stöd och er sympati - det känns mycket bättre när man vet
att det finns människor som tänker på en och håller tummarna. Och också
om det inte går vägen så vet jag att ni förstår hur det känns. (I alla
fall de av er som inte tycker att det "bara är ett djur"...)

Sigmund har sovit hos pappa hela natten, de har ingen som jobbar natt på
Felina, så de tyckte att han hellre få vara hemma över natten. (Fast
"hemma" ju är långt bort, men i den övernattningslägenhet som jag
ordnade.) Han har mest legat, verkar mycket trött av all behandling och
narkos, men har verkat mycket nöjd med att pappa är hos honom hela tiden
och kelar med honom. Jag var själv där igår kväll och smekte honom och
pratade med honom.

Om ett par timmar åker jag till Felina och håller honom sällskap fram
till operationen. Pappa måste undervisa, det går inte att ställa in,
så jag har lovat att vara där och fatta de beslut som måste fattas:-/
Pappa hoppas så att han ska få leva över sommaren åtminstone,
även om prognosen inte är så god ens om de får tumören bortopererad.
Jag vågar inte hoppas någonting egentligen men försöker i alla fall.
Det är en så rar katt. Jag har saknat honom mycket sen han
flyttade till dem, men alltid tröstat mig med att han verkat mycket
gladare och lugnare sedan han blev utekatt. Skulle nog också se att han
fick åtminstone en sommar till, men det viktiga är ju att han inte
behöver lida.

h. en ganska rödögd Kristina som har kramat sina katter extra hårt på
sistone

--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 09-04-04 00:01

Hej gruppe!

Tack för alla varma tankar och kryssede poter.

Tyvärr visade det sig vara inoperabelt
Det hade spritt sig och en av tumörerna satt så
att den täppte till tarmen helt. Det var ingenting att göra.
Han skulle inte ha fått en enda bra stund mera.

Jag höll armarna runt honom när han sövdes inför operationen,
och han lade ena tassen och huvudet på min arm.
När veterinären gav sista sprutan höll jag också om honom,
men vet ju inte om han visste det, då han ännu var i djup narkos.
Jag fick sitta kvar och smeka honom över den lena pälsen så länge
jag ville. De var väldigt söta på Felina. Veterinären var själv
mycket ledsen, och sa att det alltid känns tungt när man inget
kan göra.

Vi fick med honom i en liten låda, och pappa tog med honom hem.
Där har han begravts idag, i skogen där han brukade springa omkring.
Vi saknar honom alla mycket Vi försöker trösta oss med att han
inte han vara sjuk länge - det gick hemskt snabbt-, han
hade ett bra kattliv, och nu har han gått till de sälla jaktmarkerna.
Han har det bra nu - men han fattas oss(

Tack än en gång för alla vänliga ord, det värmer verkligen.
Nus era katter och ha en skön påsk.

h. Kristina, meget trist

--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-04-04 00:31

> [...]

> att den täppte till tarmen helt. Det var ingenting att göra.
> Han skulle inte ha fått en enda bra stund mera.

Hvor trist ::-:(:::O
Men en god afsked med ham. Godt du var der til det sidste for ham.

kan du se flash filer skulle du ikke snyde dig selv for denne her:
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Et digt som jeg brugte til min første kat Melissa's side er :

Alene skal jeg vandre i solen
Hvis gyldne lys du elskede:
Alene skal jeg sove
Når jeg vågner række ud uden at røre
Uden afbrydelser skal jeg skrive
(Hvis blot din blide pote
Kunne standse min pen endnu en gang!)

Jeg kan se skønhed
Men ingen kan måle sig med din levende ynde
Jeg skal høre musik
Men ingen så sød som den spindende sang
Som du elskede mig med

Jeg skal udfylde mine dage
Men jeg vil ikke, kan ikke glemme:
Sov blideligt, kære ven
For mens jeg lever, skal du ikke dø.

-Michael Joseph (1897-1958)

> Tack än en gång för alla vänliga ord, det värmer verkligen.
> Nus era katter och ha en skön påsk.

Stort trøstekram og trøstespinnbrum fra os her *snøft*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-04-04 15:28

In article <c54lk5$qs0$1@sirppi.helsinki.fi>, Kristina R M Weimer
<kweimer@cc.helsinki.fi> wrote:

> Tack för alla varma tankar och kryssede poter.
>
> Tyvärr visade det sig vara inoperabelt

Åh - øv, jeg frygtede noget i den retning fordi vi ikke hørte noget
igår
Knus til dig og din far. Mitten har det godt nu, nu må I tage jer af
jer selv.
Kram herfra.

--
Knus fra Ann R

Fra : AEK

Dato : 09-04-04 17:57

"Kristina R M Weimer" <kweimer@cc.helsinki.fi> skrev i en meddelelse

Hej Kristina,

det gør mig meget ondt på jeres vegne.

Tanker fra,
Anya, Oscar & Tildemusen.

Fra : Kate

Dato : 18-04-04 22:41

kweimer@cc.helsinki.fi (Kristina R M Weimer) wrote in

> h. Kristina, meget trist

Åh, kære Kristina. Hvor trist, men nogle gange er det den eneste
løsning
Jeg måtte i lørdags overvære aflivningen af min venindes kat. Jeg har
kendt hende i 12 år og dermed kendt katten, Robin, i lige så mange år.
Han har haft tilbagevendende problemer med urinvejene og dyrlægen mente
at der kun var to valg, enten aflivning eller bortoperation af penis.
Da Robin var næsten 13 år gammel ville min veninde ikke lade ham
gennemgå sådan en operation, specielt fordi dyrlægen ikke kunne
garantere at han ikke ville få komplikationer, snarere tværtimod.
Sansynligheden for komplikationer var meget stor. Altså valgte min
veninde at gi' Robin fred, men sørgelig var og er det, for han var jo
en elsket kat.
Nu er han begravet på sin yndlingsplads i hendes kolonihave.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Stine Sørensen

Dato : 07-04-04 07:57

Kære Kristina,

Det gør mig virkelig ondt at høre, hvad I gennemgår ligenu!

Men uanset set hvordan det hele tegner sig, så tænk på at dine forældre
har givet Sigmund de allerbedste betingelser for, at han indtil videre
har levet et skønne katteliv, sådan som det lige præcis passer til ham!
Han er blevet passet, plejet og draget omsorg for på allerbedste vis, og
jeg tror næppe, at I kunne have overset noget eller på anden måde
forhindret dét, Sigmund og I må gennemleve ligenu. Men jeg kender alt
til at søge årsagen i noget man måske har overset, gjort eller undladt
at gøre, selvom det slet ikke er tilfældet!

Ord er oftest en ringe trøst i en svær situation som jeres, men det er
altid dejligt at vide, at man ikke er alene - både om at håbe og om at
være trist. At nogen forstår, tænker på én og ønsker det bedste!

Mange tanker herfra Nordjylland, hvor alle to- og firbenede krydser alt
hvad krydses kan for at Sigmund kommer på højkant igen - snart!!

Med venlig hilsen
Stine Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 07-04-04 09:51

In article <4073a656407d9@dk-fritid-dyr-kat.dk>,
Stine Sørensen <stineKATTE@BAKKEmail.sonofon.dk> wrote:
> [...]
>til at søge årsagen i noget man måske har overset, gjort eller undladt
>at gøre, selvom det slet ikke er tilfældet!

Så försöker jag tänka också. Och min stackars far måste ha upprepat
tjugo gånger igår att han verkligen inte har verkat det minsta sjuk,
förrän de helt sista dagarna då han inte ville äta, och han kom genast
till veterinären osv. Jag förstår inte hur den har kunnat bli så stor
utan att det har märkts något, men jag vet att det inte kan ha märkts
något, för då hade han reagerat tidigare.

>Ord er oftest en ringe trøst i en svær situation som jeres, men det er
>altid dejligt at vide, at man ikke er alene - både om at håbe og om at
>være trist. At nogen forstår, tænker på én og ønsker det bedste!

Ord är en ganska stor tröst - de värmer och styrker mig!

>Mange tanker herfra Nordjylland, hvor alle to- og firbenede krydser alt
>hvad krydses kan for at Sigmund kommer på højkant igen - snart!!

Tack. Ska gå nu. Håll tummarna. Snyft.

h. Kristina
--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : N/A

Dato : 07-04-04 09:51