Dyrlægeregning, rimelighed?
Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 12:25

For ca.14 dage siden fik min kat fjernet en tand i overmunden, fordi den var
knækket. Herefter fulgte 10 dage med antibiotika-behandling. Jeg fik at
vide, at katten godt kunne være øm et stykke tid efter. Nu synes jeg så ikke
jeg vil lade katten gå rundt & slikke sig ømt om munden længere. Jeg var så
forbi dyrlægen, for at få at vide at de var nødt til at se på den, det kunne
jo være noget infektion. Fint nok, jeg ringede & aftalte en tid & spurgte
sekretæren, hvad sådan noget ville koste? Ja, en konsultation kostede 390kr.
Så spurgte jeg hvad mulighed nr.2 var. Det var en kontrol, altså når de
gerne ville se katten igen efter en behandling eller lignende, pris 260kr.
Er det kun mig der synes det er urimeligt, hvis de kalder det her for en
konsultation på 390kr., for en tand de har fjernet for 14 dage siden & har
fortalt mig kunne resultere i noget ømhed, som ikke er gået væk endnu? Jeg
er som nævnt i tidligere indlæg, lidt træt af at min ellers dygtige dyrlæge
ripper mig fuldstændigt ved hvert eneste besøg.
Altså, hvad er Jeres mening? Er det her en ny konsultation eller en
opfølgende kontrol?

Thomas

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-04-04 12:34

> [...]

> ripper mig fuldstændigt ved hvert eneste besøg.
> Altså, hvad er Jeres mening? Er det her en ny konsultation eller en

Jeg ville umiddelbart tro at det er en fortsættelse af behandlingen, altså
at du ikke skal betale konsultation. Og ved begrebet "kontrol" er det jo
netop kontrol af at tingene er i orden, og der betaler man da kun eventuelle
materialer/medicin osv....
Kan ikke forstå at en kontrol også koster 260,-, F.eks hvis din kat var
blevet syet, så skulle stingene fjernes. Det betaler man da ikke for ??
Måske der er forskel på dyrlægerne....

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 12:48

>Og ved begrebet "kontrol" er det jo
> netop kontrol af at tingene er i orden, og der betaler man da kun
eventuelle
> materialer/medicin osv....
Det mener jeg jo også at det her tilfælde er, det er trods alt dem der har
fjernet tanden, solgt mig antibiotikaen & fortalt at den kunne være øm et
stykke tid efter..

> Kan ikke forstå at en kontrol også koster 260,-, F.eks hvis din kat var
> blevet syet, så skulle stingene fjernes. Det betaler man da ikke for ??
> [...]
Jeg tror også snart jeg skal til at se mig om efter en anden dyrlæge. Godt
nok virker de dygtige & rare, men man betaler så sandelig også knapper for
det, lige meget hvad de skal hjælpe med. Men andre dyrlæger er vel heller
ikke nogle dumme svin, som kun behandler dyrene som et stykke mekanisk
arbejde?
Nogle gode bud på en god dyrlæge omkring Nordvest, Nørrebro, Brønshøj,
Herlev etc.?

Thomas

Fra : Tina

Dato : 05-04-04 13:04

> Nogle gode bud på en god dyrlæge omkring Nordvest, Nørrebro, Brønshøj,
> Herlev etc.?
>
> Thomas

Ja, Felina Katteklinik på Falstersvej på Frederiksberg. www.katteklinik.dk
Det er, som navnet siger udelukkende en katteklinik med en meget kompetent
dyrlæge.
Priserne er ikke sky-høje.

Du kan tage bus 39 eller 100 S (hvis de stadig hedder det - er nemlig lige
flyttet væk fra byen) lige til døren.

Mvh

Tina
Sorø - som stadig tager turen til Frederiksberg

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-04-04 13:18

In article <40714b3d$0$11586$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Tina
<catcity'fjern@dette'tiscali.dk> wrote:

> Du kan tage bus 39 eller 100 S (hvis de stadig hedder det - er nemlig lige
> flyttet væk fra byen) lige til døren.

100S hedder nu 4A (Slut på servicemeddelelse *g*)
Og ja, Raiku er kanondygtig - og trods en placering midt i byen ikke
dyrere end vores gamle dyrlæge i Dragør

--
Knus fra Ann R

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 05-04-04 17:33

On Mon, 5 Apr 2004 14:04:19 +0200, "Tina"
<catcity'fjern@dette'tiscali.dk> wrote:

>Du kan tage bus 39 eller 100 S (hvis de stadig hedder det - er nemlig lige
>flyttet væk fra byen) lige til døren.

   Niks - de er nedlagt - 4A og 171E som dog ikke kører ret tit
=)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 05-04-04 16:05

> Nogle gode bud på en god dyrlæge omkring Nordvest, Nørrebro, Brønshøj,
> Herlev etc.?

Jeg kan anbefale, at du går uden om Felina Katteklinik, for der har vi meget
dårlige erfaringer fra.

Tilgengæld kan jeg varmt anbefale Dyreklinikken Frederiksberg Alle 51,
klæderen, som er utrolige søde og flinke, som også har ganske rimelige
priser

Allan Bach

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-04-04 17:02

In article <c4rsi1$1mb6$1@news.cybercity.dk>, Allan Schuster Bach
<newskonto@schuster.dk> wrote:

> Jeg kan anbefale, at du går uden om Felina Katteklinik, for der har vi meget
> dårlige erfaringer fra.

Nå?
Det tror jeg da at det er første gang jeg hører..

Bortset fra det - hvis man kigger på www.dk-fritid-dyr-kat.dk -
produktsiderne, er der en lang liste over dyrlæger, som brugerne
personligt har erfaring med. Måske der er noget at hente?

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/produkter/showproducts.php?id=7

--
Knus fra Ann R

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-04-04 18:41

> Jeg kan anbefale, at du går uden om Felina Katteklinik, for der har vi
meget
> dårlige erfaringer fra.

Har du mulighed for at uddybe det lidt? Felina katteklinik er jo nærmest
katte-guruen, som alle henviser til.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 05-04-04 19:12

> Har du mulighed for at uddybe det lidt? Felina katteklinik er jo nærmest
> katte-guruen, som alle henviser til.

Det vil jeg da gerne. Fruen havde fået sin første lille mis, som vi fik som
cirka 8 uger, da kattemor var blevet kørt over

Vi skulle finde en dyrlæge og kikket selvfølge i denne er gruppe, og valgte
Felina. Vi tog derned, og fik tjekket katten efter, og det skulle så have en
indsprøjtning (vacksine, ikke stavet korrekt). Alt var helt i orden, lige
indtil vi kom hjem. Den stakkels lille killing, blev så syg, og alt løb ud
af den. Vi ringet der ned igen, for at høre om det skulle være normalt, og
fik at vide, at kunne forekomme, men det var meget sjældent. Det som jeg
undre mig over, var at den "lille" kat (for den var ikke særlig stort) fik
tilsyneladen fuld dosis.

Jeg ringet til til en anden dyrelæge (Dyreklinikken Frederiksberg Alle 51),
og fortalt om problemmet, og han ville gerne se katten *med det samme*, for
det lød ikke specialt godt. Efter han's vurdering havde katten fået en for
stor dosis, og havde nu "lette" forgiftningssyptomer. Han ville gerne holde
katten under observation, og beholdte den et par timer, hvor efter at vi
hentet den igen. Pris: 0 kr. Siden har vi benyttet den dyrelæge

Allan Bach

Fra : Denise

Dato : 05-04-04 17:51

> Nogle gode bud på en god dyrlæge omkring Nordvest, Nørrebro, Brønshøj,
> Herlev etc.?
>
> Thomas

Hej
Kan varmt anbefale Marianne hos Husum Dyreklinik, Frederikssundsvej 326, i
Brøndhøj. Tlf 38287712.

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 22:58

> Hej
> Kan varmt anbefale Marianne hos Husum Dyreklinik, Frederikssundsvej 326,
> Brøndhøj. Tlf 38287712.
>
> --
> Hilsen Denise

Det er altid svært at få sagt tak til alle herinde, det vælter jo med gode
råd & forslag. Men tusind tak allesammen, nu har jeg da en del steder at
undersøge nærmere. Om ikke andet kan jeg jo starte med den ene & så ta' den
næste anden gang osv.
Jeg har nok bare lidt af "bank-syndromet", hvor man af en eller anden grund
bliver ved med at bruge den samme, uanset hvad.

Thomas