Aloe Vera
Fra : Helle

Dato : 05-04-04 00:53

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor mange herinde har egentlig erfaringer
med Aloe Vera til Jeres katte/dyr? personligt har jeg selv rigtig gode
erfaringer med juicen og First sprayen. Hvad med Jer andre?
Emil har altid haft ustyrlig vild diarre men allerede efter få dage med
juicen stoppede hans diarre. Ja det var jo næsten helt festligt *g* og jeg
kan TYDELIGT mærke han er blevet en meget mere glad og fræk kat. Han har det
klart bedre. Så en lille rundspørge til jer alle her inde fordi jeg netop
lige er blevet FLP Aloe Vera forhandler.

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Interesseret i sundhed og velvære til både mennesker og dyr? -
Så klik ind på: http://www.flpshop.com/shop/shop_sydfyn

Fra : anja rasmussen

Dato : 06-04-04 18:19

> [...]
>
> www.hellenielsen.dk
>
> Interesseret i sundhed og velvære til både mennesker og dyr? -

Hej
Min erfaring er med saft direkte fra planten til sår, rifter osv...og
det er godt...men har hørt at det du sælger skulle være rigtig
godt...har også forsøgt med mine katte men de synes ikke det smagte
godt!!!

Anja

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lotte M

Dato : 06-04-04 23:26

anja rasmussen skrev

[Aloe Vera til katte]

> godt...har også forsøgt med mine katte men de synes ikke det smagte
> godt!!!

Dine katte er vist kvikke, for ifølge flere kilder er Aloe Vera giftig
for katte:

http://siamis.com/Helse/giftigeplanter.html
http://www.cfainc.org/articles/plants.html
http://dcn.davis.ca.us/vme/DrSue/poisplnt.html
http://wellness.ucdavis.edu/safety_info/poison_prevention/take_care_with_plants/toxicity_of_plants.html

--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Helle

Dato : 06-04-04 23:59

"Lotte M" <lotte_m@stofanet.dk> wrote in message
> anja rasmussen skrev
>
> [Aloe Vera til katte]

> Dine katte er vist kvikke, for ifølge flere kilder er Aloe Vera giftig
> [...]

Hej Lotte.

Ja det er rigtigt at Aloe Vera giver diarre (som der står under giftige
planter) men værre er det heller ikke. I starten giver Aloe Vera diarre både
hos mennesker og dyr men det er simpelthen fordi det sætter en grundig
udrensning igang. Det samme oplever rigtig mange mennesker med grøn the. Og
igen: mange oplever diarre ved start på f.eks en kostomlægning. Når man
tager aloe vera sætter det gang i systemt - både immunforsvaret men også
tarmene som oftest er fyldt med affaldsstoffer og slakker som hober sig op.
Det gør at man ikke kan optage næring og så bliver man træt og syg. Aloe
vera skyller systemet igennem, renser alle urenheder ud og langsomt men
sikkert bliver man mere og mere frisk.
Man skal dog altid være opmærksom på andre bivirkninger og mht. dosis må man
lige justere lidt. Og ALTID: følg lægens og dyrlægens anvisning. Aloe Vera
kan ikke erstatte medicin anvist af en (dyr)læge men det kan lindre og
kvikke op og ikke mindst: rense ud hvilket de fleste har brug for.
Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-04-04 01:24

In article <40732ea3$0$3710$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Lotte M
<lotte_m@stofanet.dk> wrote:

> Dine katte er vist kvikke, for ifølge flere kilder er Aloe Vera giftig
> for katte:

Lotte, hvis du følger mit link, (det du angiver øverst) står der, at
det giftige er et afførende lag, der sidder yderst i plantens blad.
Dette stof er selvfølgelig fjernet i plantemedicinen.

På min side kan du også finde dette link:
http://siamis.com/Helse/aloevera.html

Der fortæller om, hvordan Donna blev helbredt af en langvaring
mavekatar af Aloe Vera.

--
Knus fra Ann R

Fra : Lotte M

Dato : 07-04-04 14:27

Ann Rudbeck skrev

> På min side kan du også finde dette link:
> http://siamis.com/Helse/aloevera.html
>
> Der fortæller om, hvordan Donna blev helbredt af en langvaring
> mavekatar af Aloe Vera.

Jamen der kan man se - dejligt at smukke-Donna fik det bedre

Jeg reagerede på reklamen, fordi jeg på et tidspunkt blev frarådet
at bruge Aloe Vera til kattene pga giftigheden - fra en som desværre
ikke kunne berette om et så lykkeligt forløb som Donnas - katten
blev alvorlig svækket af behandlingen og det var nær gået galt

Blot fordi et produkt er naturligt, er det jo ikke nødvendigvis godt
og sundt i enhver sammenhæng - jeg har faktisk et selvoplevet
eksempel, hvor en meget hjælpsom person fik mig overbevist om
det måtte være lykken at prøve stoffet glocosamin (det kan angiveligt
regenerere ledbrusk og virke smertestillende). Stoffet skulle være
helt uden bivirkninger - det var ganske vist!

Jeg fik en ret slem reaktion med allergisk eksem og senere har
jeg erfaret, at eksem er en kendt bivirkning, sammen med
mavesmerter, dyspepsi, diarré, forstoppelse, kvalme, hovedpine,
døsighed, kløe og rødmen. Den hjælpsomme person, som er meget
optaget af alternativ behandling og tænkning, angiver stadig, at der
ikke findes kendte bivirkninger ved Glucosaminen.

Selv vil jeg aldrig mere indtage såkaldt naturlig medicin, uden jeg
har min læge med på råd og jeg vil aldrig give mine dyr medicin
uden dyrlægens anbefaling - samspillet med andre tilstande og
behandlinger, samt afvejningen mellem risikoen for bivirkninger
og det ønskede resultat, fordrer en betydelig viden.
--
Lotte M

Profil: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=397
Hjemmeside: http://www.lotte-m.dk

Fra : Helle

Dato : 07-04-04 15:16

> [...]
> ikke kunne berette om et så lykkeligt forløb som Donnas - katten
> blev alvorlig svækket af behandlingen og det var nær gået galt

Det var da skrækkeligt uheldigt. Som jeg siger: man skal virkelig være obs
på hvordan et dyr (og menneske) reagerer på såvel lægeordineret medicin som
naturmedicin - her f.eks aloe vera.
At det er gået så galt for din bekendt får mig til at tænke på at
vedkommende ikke har holdt nok øje og stoppet i tide. Hvis katten bliver
svækket eller på anden måde får bivirkninger så skal man stoppe
øjeblikkeligt! Alt andet er dybt uforsvarligt. Som jeg tidligere har nævnt,
kan aloe vera give lidt diarre og fortsætter diarren efter få dage bør man
stoppe med at give aloe vera. Her er det vigtigt at sørge for katten får nok
at spise og drikke og ellers trives.

Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-04-04 16:04

In article <4074019b$0$23078$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Lotte M
<lotte_m@stofanet.dk> wrote:

> Den hjælpsomme person, som er meget
> optaget af alternativ behandling og tænkning, angiver stadig, at der
> ikke findes kendte bivirkninger ved Glucosaminen.

Jeg forstår dig godt. Det er desværre ret udbredt at tro at al
plantemedicin er uden bivirkninger. Men alt hvad der virker har som
regel også en bivirkning.
Man glemmer ofte at meget af vores "kemiske" medicin har en fortid som
plantemedicin - f.eks. hjertemedicinen digoxin, der står i sin
grundform i vore haver som stauden digitalis og morfin, der stammer fra
valmuer..
Faktisk er glucosamin nu godkendt som medicin og vist kan det have
bivirkninger. Hvis du slår op i lægemiddelkataloget står der:
Kontraindikationer
Skaldyrsallergi, da glucosamin er udvundet fra skaldyr.
Forsigtighedsregler
Forsigtighed tilrådes ved diabetes mellitus. Ingen erfaring vedr.
nedsat nyre- og leverfunktion.
Bivirkninger
Hyppigst (1-10%) ses hovedpine, døsighed samt gastro-intestinale gener
i form af kvalme, dyspepsi, mavesmerter, diarré og obstipation.
Endvidere forekommer erytem og hudkløe.

> [...]
> behandlinger, samt afvejningen mellem risikoen for bivirkninger
> og det ønskede resultat, fordrer en betydelig viden.

Heller ikke jeg - med få undtagelser. Jeg går ind for at få det bedste
fra begge verdener; hvis jeg kan kombinere det traditionelle med det
alternative er det perfekt.
Donnas behandling var også behørigt styret af en ekspert-dyrlæge, som
du nok så.
Og ja, der er få katte som ikke tåler det. Derfor fik jeg også besked
om at starte laaangsomt op og holde øje - for en sikkerheds skyld

--
Knus fra Ann R

Fra : Lotte M

Dato : 07-04-04 16:26

Ann Rudbeck skrev

> Det er desværre ret udbredt at tro at al plantemedicin er uden
> bivirkninger. Men alt hvad der virker har som regel også en bivirkning.

Nemlig og kombinationen af 2 "gode" produkter er ikke nødvendigvis
dobbelt så godt.

> Donnas behandling var også behørigt styret af en ekspert-dyrlæge, som
> du nok så.

Ja, det bemærkede jeg

> Og ja, der er få katte som ikke tåler det. Derfor fik jeg også besked
> om at starte laaangsomt op og holde øje - for en sikkerheds skyld

Jeg er ikke i tvivl om, at Donna har været i de bedst tænkelige hænder

Det jeg kan blive bekymret for, er behandlingsprojekter hjemme på
"køkkenbordet", hvor kattens ejere kanske ikke har viden til at tolke
kattens reaktioner og i øvrigt tror tror, at Aloe Vera kan anvendes
helt uden risiko.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-04-04 17:56

In article <40741d8b$0$23028$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Lotte M
<lotte_m@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> "køkkenbordet", hvor kattens ejere kanske ikke har viden til at tolke
> kattens reaktioner og i øvrigt tror tror, at Aloe Vera kan anvendes

Jeg fik opfattelsen af, at de katte der ikke tålte det, faktisk var
meget sjældne.

Men man bør jo selvfølgelig altid først gå til dyrlæge med sin kat og
få en diagnose.

--
Knus fra Ann R

Fra : Helle

Dato : 06-04-04 23:55

"anja rasmussen" <anjaras44KATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in message

> [...]
> det er godt...men har hørt at det du sælger skulle være rigtig
> godt...har også forsøgt med mine katte men de synes ikke det smagte

Mine katte vil heller ikke tage juicen medmindre jeg kommer lidt tun i vand
oven på juicen - så er det en delikat lille lækker ret. Yummiiii

Mvh Helle