Hjælp til læsning af dommerudtalelse
Fra : Lotte M

Dato : 04-04-04 15:48

I går havde jeg min debut som udstiller med Dizzy

Det var en forvirrende, men fantastisk spændende og
lærerig dag - heldigvis tog Dizzy oplevelsen i stiv pote,
så det må vi prøve igen!

Det eneste kedelige ved oplevelsen er, at jeg har fået
en dommerudtalelse, som jeg simpelthen ikke kan
tyde - mon der findes en i gruppen med evner a la
apoteker-grafolog-lægesekretær, som kan hjælpe med
en oversættelse?

http://www.lotte-m.dk/pdf/hedensted20040403_dokumenter.pdf
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-04-04 16:25

On Sun, 4 Apr 2004 16:48:16 +0200, "Lotte M" <lotte_m@stofanet.dk>
wrote:

>http://www.lotte-m.dk/pdf/hedensted20040403_dokumenter.pdf

   Tænk - jeg synes simpelthen at det er svineri at stikke sådan
et stykke papir ud og kalde det en bedømmelse.... Jeg mener - hvad
skal man med den når den er så ulæselig? :((

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 04-04-04 17:05

Hejsa..

Først til lykke med dit ex 1!!!!

Så meget kunne jeg læse, derudover er der enkelte dele af miskmasket der er
læseligt. Jeg synes du skal sende en kopi eller filer til Jyrak og bede om
en "oversættelse". At man kan læse hvad der står må være et minimumskrav,
hvad dælen skal man ellers med det??? Det er vel også det man betaler sit
udstillingsgebyr for!!

Endnu engang tillykke, det var flot!!

Pia
www. meekocoons.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-04-04 18:00

> [...]
> tyde - mon der findes en i gruppen med evner a la
> apoteker-grafolog-lægesekretær, som kan hjælpe med

Efter over 10 år som udstiller med diverse "sjove" dommerudtalelser til
følge, skal jeg da gerne gøre et forsøg...
Her kommer så min helt private og umiddelbare fortolkning af Alberts
skriblerier (jeg har ikke prøvet at dechifrere hans kragetæer tidligere, han
dømmer nemlig ikke i min kategori (korthår), så det er med stor mulighed for
fejl!):

Type: Ex strong, harmonious (evt. harmonicall?). Beautiful girl in
developing.
Head: Ex xxxxxx & (muzzle?). Strong chin, very good top of head (?). Ex
nose.
Eyes: Ex shape. Xxxxxxxxx. Colour could be darker.
Ears: Very good size and setting
Coat: Ex (long?), ex texture. Ex xxxxxx and body colour. Ex grooming!
Tail: Ex tapering and short
Condition: SUPER!
General impression: Sweet (hjerte) and promising girl.

Og det gør det ikke meget bedre, at Albert er fra Polen, og måske ikke har
det mest perfekte skrevne engelsk...
Jeg håber det passede med noget af det, han sagde om hende undervejs - så
kan du måske selv få fyldt lidt i x'erne og udraderet mine største
?-tegn....

Mvh. Camilla

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 04-04-04 18:12

> [...]
> tyde - mon der findes en i gruppen med evner a la
> apoteker-grafolog-lægesekretær, som kan hjælpe med

Hej Lotte
Allerførst et stort tillykke med det flotte resultat.

Jeg har kigget lidt på dit certifikat,- og jeg har fået lidt af det
oversat...
Nu kender jeg ikke så meget til gafudtrykkene på Persere, og måske derfor er
det ikke alt jeg lige har fået med, der mangler lidt som jeg simpelthen ikke
kan tyde.
Der mangler lidt her og der, men det skyldes, sikert, at jeg ikke kender
typen for Persere så godt, ¨måske andre nu kan suplere med det sidste, og
håber, at du kan bruge min tydning til noget.

Type: EX= Excelente showing - qiite in devaloping.
Head: EX form - EX good - EX nose
Eye: EX Shape could be better colour
Ears: Very good size and setting
Coat: Excelente - EX Textur - EX ....... and body colour - EX Grooming
Tail: EX long ....
Condition: SUPER
General Impresion: Sweet Lovely and promising girl.

Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Lotte M

Dato : 04-04-04 23:20

Lotte M skrev

Hej Camilla og Birgitte

> http://www.lotte-m.dk/pdf/hedensted20040403_dokumenter.pdf

I er noget bedre til at læse krimskramsk end jeg - 1000 tak for
jeres fine forsøg.

Jeg har sammenholdt mit eget og kærestens, bud på tydningen
med jeres og kommer frem til følgende sandsynlige resultat

Type
EX show, harmonicall. Beautiful girl in developing

Head
EX form and profile. Strong chin Very good top of head.
Ex nose

Eyes
EX shape, could be better colour + ?

Ears
Very good size and setting

Coat
Ex long Ex texture. Ex ? and body colour. Ex groomy

Tail
Ex tapering and short ?

Condition
SUPER

General impression
Sweet and promising girl

Der er desværre stadig et par huller ..... Jeg har netop postet
teksten i sproggruppen også - spændende at se hvad de evt.
kan komme frem til.

Til Trine og Pia

Det er vist snaere undtagelsen end reglen, at bedømmelserne
kan læses. Det er lidt træls, for der er ikke meget sjov ved at
have et ulæaseligt stykke papir :-/ Naturligvis hører man hvad
dommeren siger, men det er en stresset situation, i en stor hal
med en masse støj, så det er let at høre forkert.

Jeg er ikke i tvivl om, at dommeren syntes om Diz, for vi blev
bedt om at komme til bedømmelse en gang mere, hvor
dommeren skulle finde hans BIS-kandidat - men derfor er det
alligevel rart at vide, hvad han ser som styrker og svagheder
hos katten.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : lisbeth steen

Dato : 07-04-04 13:52

> [...]
> EX show, harmonicall. Beautiful girl in developing
>
> Head
> EX form and profile. Strong chin Very good top of head.

der kunne stå size...

> [...]
> dommeren skulle finde hans BIS-kandidat - men derfor er det
> alligevel rart at vide, hvad han ser som styrker og svagheder

det er dog et gæt - udfra mine egne kattes bedømmelser - jeg kan nemlig
under ingen omstændigheder se pdf-filen ???? ved ikke hvad jeg gør forkert

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lotte M

Dato : 07-04-04 14:48

lisbeth steen skrev

> det er dog et gæt - udfra mine egne kattes bedømmelser - jeg kan
> nemlig under ingen omstændigheder se pdf-filen ???? ved ikke hvad jeg
> gør forkert

Mon du får hele url'en med?

Profil: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=397
Hjemmeside: http://www.lotte-m.dk

Fra : lisbeth steen

Dato : 07-04-04 18:09

> Lotte M skrev:
> [...]

hmmm - meget mærkeligt - jeg har prøvet ALT nu - kan stadig ikke komme
til at se den....
får bare besked om at den ønskede fil ikke findes på den server
hvis du har lyst kan du maile den til mig - jeg vil gerne prøve at kigge
på den

Fra : JensenJS

Dato : 09-04-04 10:33

> [...]
> får bare besked om at den ønskede fil ikke findes på den server
> hvis du har lyst kan du maile den til mig - jeg vil gerne prøve at kigge

Jeg bruger Acrobat reader v6, den fortæller at dokumentet indeholder
nogle specialfunktioner, det kan være at din reader er for gammel prøv
at hente en nyere vertion her.

http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

MVH JensenJS og Chinnie