kirtel...
Fra : fam. Ager

Dato : 31-03-04 20:07

Hej derinde!.

Nu må jeg lige høre fra jer erfarne kattefolk...
Min kat på ca. 9 mdr. -´kastrat, har en meget fedtet, nærmest klistret
plamage, på halen, lige før haleroden.
jeg ved der sidder en kirtel i det område, som bla. bliver brugt til
duftafsætning...
Er det dèn der overpruducerer fedtstoffet? eller hvad er det ellers?
på forhånd tak!
Marie & Anton.

Fra : Camilla Baird

Dato : 31-03-04 22:02

> [...]
> duftafsætning...
> Er det dèn der overpruducerer fedtstoffet? eller hvad er det ellers?

Ja, det lyder, som om din hankastrat har "fedthale" - hvornår blev han
kastreret? Det er som regel hormonafhængigt - det plejer at gå væk ved
kastration... Dyrlægen burde have nogle gode råd.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 01-04-04 08:25

"Camilla Baird" <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det lyder, som om din hankastrat har "fedthale" - hvornår blev han
> kastreret? Det er som regel hormonafhængigt - det plejer at gå væk ved
> kastration... Dyrlægen burde have nogle gode råd.

Jeps....det lyder ganske bestemt som fedthale!
Det havde vi også fornøjelsen af, inden Sylvester blev kastereret. Men det
forsvandt derefter....desværre kan jeg ikke lige huske, hvor lang tid der
gik.

Du kan dog afhjælpe det lidt, ved at gnide talkum ind i den fedtede pels.
Det skal lige sidde lidt og suge, og så kan du børste det ud igen.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Mette

Dato : 01-04-04 11:13

> Du kan dog afhjælpe det lidt, ved at gnide talkum ind i den fedtede pels.
> Det skal lige sidde lidt og suge, og så kan du børste det ud igen.

Jeg vil gerne fraråde talkum ! Grund: Katten producerer fedt, vi fjerner
fedt med talkum og kattens hale vil igen begynde at producerer fedt for nu
mangler den jo igen.... Hvis man derimod gnider olie ind i halen (jeg har
købt noget der hedder "Crystal oil") så fedter den ekstra meget et par dage,
men så er den ren og pæn herefter i lang tid :)

Sådan fik jeg det fremlagt af en sælger af "Crystal oil" da jeg havde
probs - og det lyder logisk - halen producerer endnu mere fedt hvis den
mærker at den er "underernæret" hvis den derimod "vandes" så føler den ikke
behov for at fedte så meget....

Gav det mening ?

- Mette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-04-04 14:16

On 2004-04-01 12:13:27 +0200, "Mette" <mette@dk-gillian.dk> said:

> Gav det mening ?

Ja det synes jeg
Mon ikke det på et eller andet plan, er det samme som når frisører
siger, at hvis man har fedtet hår, er det eneste man _ikke_ må gøre at
affedte med en eller anden skrap shampoo. Det eneste man opnår er, at
hovedbunden får et chok og skynder sig at producere noget mere fedt..
Man skal bruge en blid og skånsom ting, så balancen (forhåbentlig)
vender tilbage.
Eller?
--
Knus fra Ann R

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-04-04 14:59

On Thu, 1 Apr 2004 15:16:21 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote:

> [...]
>hovedbunden får et chok og skynder sig at producere noget mere fedt..
>Man skal bruge en blid og skånsom ting, så balancen (forhåbentlig)

Hej ann!
Det er sådan set ligemeget hvilken shampoo du bruger Hvis bare
hovedbunden er vant til at få vasket hår hver dag, vil dit hår blive
fedtet allerede dagen efter hvis det ikke bliver vasket, fordi
hovedbunden producere meget fedt. Hvorimod folk der vasker hår et par
gange om ugen har rent hår hele tiden, fordi hovedbunden ikke
procucere så meget fedt.

Mvh. Louise (frisørelev )
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-04-04 16:33

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> [...]
> hovedbunden producere meget fedt. Hvorimod folk der vasker hår et par
> gange om ugen har rent hår hele tiden, fordi hovedbunden ikke

Går lige OT et øjeblik...
Fedt
Hvilken shampoo vil du så anbefale til langt tyndt hår, skal nok være
noget plejehalløj i også da vinteren har sat sit præg på manken...
Og jeg vil gerne købe hos en frisør om nødvendigt..*SS*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-04-04 17:43

On 2004-04-01 17:33:11 +0200, Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> said:

> Hvilken shampoo vil du så anbefale til langt tyndt hår, skal nok være
> noget plejehalløj i også da vinteren har sat sit præg på manken...
> Og jeg vil gerne købe hos en frisør om nødvendigt..*SS*

Louise har helt ret - jeg reddede også et ødelagt - dog ikke fedtet -
hår ved at gå ned i vaske-hyppighed og bruge noget ordentligt
Har dog også fået forklaringen med at skrappe produkter gør problemet
(endnu) værre.

Jeg ved ikke om Louise vil være enig, men jeg har selv haft rigtig
meget glæde af Kerastase Resistance Volumactive - serien. Den er til
fint, men også sart hår. En flaske shampoo koster omkring 100 Kr, men
den er så også _meget_ drøjere i brug end "de almindelige".
PS - nej, den lugter ikke "damet" *g*
--
Knus fra Ann R

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-04-04 20:10

On 01 Apr 2004 17:33:11 +0200, Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid>
wrote:

> [...]
>noget plejehalløj i også da vinteren har sat sit præg på manken...
>Og jeg vil gerne købe hos en frisør om nødvendigt..*SS*

Hej Henrik!
Så ville jeg gå ned til min frisør og snakke med dem om hvad de har
til dit hår. Men som Ann skriver er Kerastase rigtig godt Og så
ville en hårkur sikkert ikke være af vejen Der har salonerne også
nogle rigtig gode

Mvh. Louise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-04-04 21:04

> [...]

> til dit hår. Men som Ann skriver er Kerastase rigtig godt Og så
> ville en hårkur sikkert ikke være af vejen Der har salonerne også

Tak
Ok, så må jeg jo finde en frisør *SS*
Hidtil har jeg fået enten min søster eller en veninde til at klippe
mig, fordi frisører har en tendens til at tro at en klipning af
spidserne er lig med en karseklipning. Og så har jeg det ligesom
den langhårede biker som kom ind til en frisør fortalte hvad han ville
have og da frisøren var færdig blev spurgt om han var tilfreds ? Ja
det var han og betalte inden han slog ham ihjel.
Hvad han ville have ? Han ville være helt skaldet....

Men jeg fik en gang noget wella hårkur til krøller og permanent og det var
faktisk fantastisk godt, godt med liv i håret og ikke nogen "etagehår"
fordi spidserne dør.
Men jeg må prøve at tage en snakker med en frisør og høre ad, jeg har
det med keratase i hukommelsen. Og så må Anastacia finde sig i at jeg
bruger lidt penge på mig også *GG*

Fra : Denise

Dato : 02-04-04 09:26

> [...]
> Hidtil har jeg fået enten min søster eller en veninde til at klippe
> mig, fordi frisører har en tendens til at tro at en klipning af

Hej Henrik
Du skal jo nok finde en damefrisør. Min mand blev tidligere altid klippet af
hans søster, men jeg fik en dag lokket ham ned til min damefrisør, så han
kunne prøve en rigtig klipning, i stedet for en kasserolle klipning, og han
har gået der siden. Nu er han ikke langhåret, men jeg tror da bedre
damefrisører har forstand på sådan, men det koster jo nok mere end en
herrefrisør, er mit indtryk.

--
Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-04-04 10:29

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Denise

> [...]
> har gået der siden. Nu er han ikke langhåret, men jeg tror da bedre
> damefrisører har forstand på sådan, men det koster jo nok mere end en

Ja af en eller anden grund koster det mere hos en damefrisør...
Men jeg bliver ikke kasserolleklippet, faktisk har jeg så meget hår på
hovedet, at det alene handler om at klippe lige!!! over et godt stykke
nede af ryggen. Og stod det til mig var det bestemt længere nede..

Og da jeg ikke (efter min mening) skal klippes i en stol, men stående
vil jeg heller ikke betale for slid på en frisørstol...
Til gengæld tænker jeg at følge Louises råd om at tage en snak med en
frisør om en hårkur, men her i byen er det = ca 350 kr + shampoo og så
snakker vi lige det meste af mit madbudget for en måned...

Fra : palle leach

Dato : 03-04-04 18:14

Hmm troede vi snakkede om katte og ikke menneskehår? -lol-

Fra : Denise

Dato : 03-04-04 19:51

palle leach wrote:
> Hmm troede vi snakkede om katte og ikke menneskehår? -lol-

Hihi, vi snakker skam om alt og vi er meget alsidige og vidende herinde i
gruppen

--
Hilsen Denise

Fra : fam. Ager

Dato : 01-04-04 18:43

> [...]
> kastreret? Det er som regel hormonafhængigt - det plejer at gå væk ved
> kastration... Dyrlægen burde have nogle gode råd.

- Han blev kastreret først i januar, men det er først indenfor den sidste
uge at problemet er dukket op, og det ser ikke særligt lækkert ud i en tyk
og busket ragdoll hale!!.
Jeg har "frotteret" med køkkenrulle, ellers ikke gjort noget.
mvh. marie.

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-04-04 16:04

On 01/04/04 19:42, in article c4hkak$a2o$1@news.cybercity.dk, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> og busket ragdoll hale!!.
> Jeg har "frotteret" med køkkenrulle, ellers ikke gjort noget.

Jeg ville nok tage ham til dr dyrlæge - dyrlægen har måske et bud på,
hvorfor katten stadig har problemer med den kirtel. Måske vil dyrlægen
foreslå Viacutan - læs mere her http://viacutan.dk/
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk